2024-09-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så du känner Jonna alltså? detta var intressant 😉
Du tror för lite om Jonna, herregud du av någon ser saker fel.
Det kommer bli några spännande poddar framöver 😀
jag säger inte att jag känner Jonna.

Roligt, när dom släpps kan du berätta det för mig så får andra berätta detaljerna för mig. Dina tolkningar är inte att lita på.
Citera
2024-09-12, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Om du blir uppmanad till att själv säga upp dig/kontraktet, för att förhindra att bli uppsagd/vräkt.
Då har du blivit indirekt vräkt, men att det inte är något som kommer att synas för någon annan.
Skulle du inte anta den uppmaningen så blir det företaget som isf vräker/säger upp.
Du tror inte att det finns fler tillvägagångssätt utanför din lilla värld?

Men då blir det för komplicerat för dig, för ingenting kan ju ske utanför lagtexten.
Och för något sådant händer aldrig, eller hur?

Eftersom du inte har fattat hittills så kommer du förmodligen aldrig att göra det.
Så här tackar jag för mig.

Ok, du uppfinner nya begrepp för att beskriva en verklighet som inte finns.

Du menar att hyresvärden framfört en varning i en dialog med hyresgästen. Det är första steget i en vräkningsprocess. Det utgör ingen vräkning.

Eller, ska vi börja säga att även Skabbe blev vräkt - trots att alla parter numera hävdar motsatsen? Han fick ju också sparken från Toyota, men var det "indirekt" eller "direkt"? Och han har, som Fact God Clueenews hävdat, ju misshandlat Linnea. Inte bara en gång utan återkommande. Indirekt, förstås. En så kallad indirekt misshandel.

Allt är en grå röra, bara.
Citera
2024-09-12, 07:39
Medlem
Citat:
Jag vet att Jonna inte är utsatt på de sättet du och pallal säger.
Det kan ju också vara bra att se det positiva som sker mellan Jocke & Jonna.
Men ni kan fortsätta tro att deras förhållande inte är bra.

Det handlar nog inte om Jocke och Jonna utan det är nog bara ytterligare ett sätt att svärta ner Jocke. Det blir så när det tryter på sensationer. Det är lite som nyhetstorka.

Jag är övertygad om att du har mest koll på Jocke och Jonnas liv än någon annan i tråden även om det görs anspråk av vissa att veta bäst
Citera
2024-09-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Barnen följer utstakat manus och skådespelar. Got it.

Vartefter Joakim läxar upp barnen inför kameran för att dom följde hans instruktioner. Förnedrings-tv när det är som sämst.

Det blir bara värre och värre, det är nästan som att dom lever i en film. Genren är psykologisk skräck.

Vad händer i filmen om modern lämnar fadern?

Ingen klandrar henne. Hon valde att inte hänga med två psykopater, en svartsjuk fru och Lisen som saknar personlighet.

Linnea lekte med alla barn men inte dom vuxna. Det vet du väl?

Fel. Chrippa sa med väldig tydlighet att Linnéa lekte med alla barnen utom hans dotter.
Citera
2024-09-12, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
jag säger inte att jag känner Jonna.

Roligt, när dom släpps kan du berätta det för mig så får andra berätta detaljerna för mig. Dina tolkningar är inte att lita på.

Vem är det som känner Jonna då? eftersom du skriver till mig att jag inte vet något om Jonna som andra gör? Vem ger dig falsk info?

Alltså inom kort så är det väldigt många som kommer se riktigt dumma ut och det är inte Jocke & Jonna.
Citera
2024-09-12, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det handlar nog inte om Jocke och Jonna utan det är nog bara ytterligare ett sätt att svärta ner Jocke. Det blir så när det tryter på sensationer. Det är lite som nyhetstorka.

Jag är övertygad om att du har mest koll på Jocke och Jonnas liv än någon annan i tråden även om det görs anspråk av vissa att veta bäst

Ja besattheten av att få Jocke att falla har pågått i många år, men man lyckas inte så bra, han gör ju mer succé en någonsin. Kristallen 5 år i rad har aldrig hänt någonsin, publiken älskar det och dom tycker om Jocke.
Vilket team dom är 🤩
Citera
2024-09-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ok, du uppfinner nya begrepp för att beskriva en verklighet som inte finns.

Du menar att hyresvärden framfört en varning i en dialog med hyresgästen. Det är första steget i en vräkningsprocess. Det utgör ingen vräkning.

Eller, ska vi börja säga att även Skabbe blev vräkt - trots att alla parter numera hävdar motsatsen? Han fick ju också sparken från Toyota, men var det "indirekt" eller "direkt"? Och han har, som Fact God Clueenews hävdat, ju misshandlat Linnea. Inte bara en gång utan återkommande. Indirekt, förstås. En så kallad indirekt misshandel.

Allt är en grå röra, bara.
Som sagt, samtal mellan parter sker faktiskt, vare sig du tror det eller inte.
Citera
2024-09-12, 08:52
Medlem
Citat:
Jag vet att Jonna inte är utsatt på de sättet du och pallal säger.
Det kan ju också vara bra att se det positiva som sker mellan Jocke & Jonna.
Men ni kan fortsätta tro att deras förhållande inte är bra.

Jocke har både visat och har själv berättat hur psykiskt störd han är, så han är ju inte ute efter att han ska bli betraktad som fungerande och frisk.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-09-12 kl. 09:09.
Citera
2024-09-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Jocke klarar av att alldeles på egen hand svärta ned sig själv.

Det är ingen annans fel än han själv.
Citera
2024-09-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Chrippa har väl flyttat så där 27 gånger sen 2015 så indirekt vräkt 27 gånger alltså.
Hur får du ihop det?
Citera
2024-09-12, 09:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Detta sade han med Le Linnea bakom sig med en pistol mot ryggen.

Hos Anjo talade han fritt och genuint för en gång skull och berättade att Le Linnea puttat C i backen en gång och en annan skulle slå Chrippish men missade och drog näven rakt i nyllet på C.
Nej. Chrippa sa det i ett privat telefonsamtal med Jocke. Som Jocke sen lät Anjo posta offentligt.

Och det där om näve i nyllet har inte chrippa sagt, det är bara i dina fantasier
Citera
2024-09-12, 09:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du har ju större problem än jag först trodde.

Är det så svårt att förstå ren och enkel svenska?
Ja han har väldigt svårt för det.

Jockes snabba flytt ifrån lägenheten var ju väldigt konstig, och 3 månaders uppsägningstid verkar dem ha hoppat över, inte konstigt att folk tror Jocke blev uppsagd/vräkt/ombedd att flytta ifrån sin lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in