2024-09-12, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Blev han avhyst eller inte..? Det är en ja eller nej-fråga.

Man blir inte "indirekt vräkt".
Han fick flytta, kanske mot hans vilja, om det vore på ett sådant sätt som jag beskriver ovan.

Jo, man blir indirekt vräkt.
Du kan bli indirekt av med jobbet.
Citera
2024-09-12, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han fick flytta, kanske mot hans vilja, om det vore på ett sådant sätt som jag beskriver ovan.

Jo, man blir indirekt vräkt.
Du kan bli indirekt av med jobbet.

Nej, det är en juridisk fråga. En domstol fattar beslutet. Sedan genomför en myndighet det.

"Indirekt bli" av med jobbet, haha... Rada gärna upp fler falska exempel.
Citera
2024-09-12, 05:12
Bannlyst
Citat:
Du är "positiv"...? "Gruppen"? Kan du utveckla? Om du tydliggör vad du är positiv till och ev hur så blir det lättare att förstå vad du menar. Det går också att erkänna att man kommit med felaktiga påståenden.

Ungefär som när du hävdade att Skabbe varit anställd av J&J AB - eller när du påstod dig ha läst alla förhör med Jocki och att han ljugit i dessa.

Du är verkligen trådsanningarnas okrönta drottning! Du kunde kanske istället hedra mumsbulles fina minne genom att hänvisa till andra källor än 400Ben - hon hade den goda smaken att nästan alltid göra det, som du kanske minns?

Glöm inte att Jacke inte skulle medverka i dokumentären och inte hade en god relation till Jocke. Pallal försökte skapa trådsanningar här och tilliten är noll. Vi får se när 400Ben kommer tillbaka vad hen säger. Allt hen säger verkar stämma enligt Pallal. Skumläste lite gamla inlägg nu inatt och Pallal och 400Ben verkar ju inte vart några polare utan tvärtom. Så känns lite konstigt men vi får se. Är 400Ben enda beviset att Jocke vräktes? Varför är hen så pålitlig?
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-12 kl. 05:18.
Citera
2024-09-12, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
älskvärt att du vågar visa din svaghet

Återkoppla med Joakim, eller Jonna eller 400Ben eller gruppen tre punkter utropstecken

Jag är positiv
Allt jag skriver är skrivet i sten
Pajas

400Bens senast inlägg:

(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

"Flyttade för han ville bort från ett hyreshus där det endast påminner om Chrilles skit."

Låter inte som Jocke blev vräkt där 😆😆

Langa fram beviset nu att 400Bens sagt att Jocke blev vräkt.

Edit: (FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

Nää 400Ben verkar inte påstå att Jocke blev vräkt. Satsar du på 100 trådsanningar?

Edit2: (FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

Ser inte ut som att du och 400Ben är dödspolare och delar brudar brodligt mellan varandra direkt.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-12 kl. 05:41.
Citera
2024-09-12, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
400Bens senast inlägg:

(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

"Flyttade för han ville bort från ett hyreshus där det endast påminner om Chrilles skit."

Låter inte som Jocke blev vräkt där 😆😆

Langa fram beviset nu att 400Bens sagt att Jocke blev vräkt.

Edit: (FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

Nää 400Ben verkar inte påstå att Jocke blev vräkt. Satsar du på 100 trådsanningar?

Edit2: (FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

Ser inte ut som att du och 400Ben är dödspolare och delar brudar brodligt mellan varandra direkt.

Nej kan nästan lova att 400Ben inte kommer ha samma åsikter som pallal med tanke på vad chrippa gjorde mot honom.
Snart är 400Ben tillbaka och det kommer bli ett sant nöje 🤩
Citera
2024-09-12, 06:12
Medlem
Citat:
Nej, det är en juridisk fråga. En domstol fattar beslutet. Sedan genomför en myndighet det.

"Indirekt bli" av med jobbet, haha... Rada gärna upp fler falska exempel.
Om du blir uppmanad till att själv säga upp dig/kontraktet, för att förhindra att bli uppsagd/vräkt.
Då har du blivit indirekt vräkt, men att det inte är något som kommer att synas för någon annan.
Skulle du inte anta den uppmaningen så blir det företaget som isf vräker/säger upp.
Du tror inte att det finns fler tillvägagångssätt utanför din lilla värld?

Men då blir det för komplicerat för dig, för ingenting kan ju ske utanför lagtexten.
Och för något sådant händer aldrig, eller hur?

Eftersom du inte har fattat hittills så kommer du förmodligen aldrig att göra det.
Så här tackar jag för mig.
Citera
2024-09-12, 06:13
Medlem
Citat:
Barnen kanske tog det nåt steg för långt ändå men detta förstår inte du.
En efterkonstruktion när den är som sämst.
Citera
2024-09-12, 06:21
Medlem
Citat:
Du upprepar ditt misstag.

Du berättar vad andra menar och tycker, trots att dom inte uttryckt sig alls eller också uttryckt sig på ett sätt som får Joakim att se dum ut.

Du känner inte Jonna, som vissa andra faktiskt gör

Jonna är trött, frustrerad och känner sig samvetstyngd, utsatt, utnyttjad, utpekad och förbisedd. Hon säger det och det hör du om du lyssnar på henne

Så du känner Jonna alltså? detta var intressant 😉
Du tror för lite om Jonna, herregud du av någon ser saker fel.
Det kommer bli några spännande poddar framöver 😀
Citera
2024-09-12, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Som sagt, jag utgår ifrån hur Jonna uttrycker sig och vad hon säger.

Och var har jag fel?

Du som vet.

Jag vet att Jonna inte är utsatt på de sättet du och pallal säger.
Det kan ju också vara bra att se det positiva som sker mellan Jocke & Jonna.
Men ni kan fortsätta tro att deras förhållande inte är bra.
Citera
2024-09-12, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att hon är medberoende? Alla som är tillsammans med en narcissist är medberoende.

Du får läsa på lite hur en sån här parkonstelation fungerar, hoppas du slipper uppleva det själv, du är väldigt naiv och skulle fastna rejält.

Du har ingen aning om vad jag har upplevt så var bara tyst.
Du lutar mer åt det narcissistiska hållet med tanke på hur du håller på i Rask tråden 🤮
Citera
2024-09-12, 06:37
Medlem
Citat:
400Ben berättade det för mig.

Familjen Lundell tvingades att flytta och det var Joakims olaga intrång och andra incidenter och lögner om hyresvärden som låg till grund för det.

Don’t blame the messenger

Alltså 400Ben lär ju få kul när han kommer tillbaka och ser hur många inlägg du har ägnat åt honom, snart är han tillbaka 😀
Citera
2024-09-12, 06:39
Medlem
Citat:
Nej jag skojar inte. Sedan kanske de gick ytterligare ett steg över.

Tveksamt då Le Linnea mest stod i Fjällen och var sur eller var "sjuk" och låg i sängen. Linnea lekte med alla barn utan Chloe.
Barnen följer utstakat manus och skådespelar. Got it.

Vartefter Joakim läxar upp barnen inför kameran för att dom följde hans instruktioner. Förnedrings-tv när det är som sämst.

Det blir bara värre och värre, det är nästan som att dom lever i en film. Genren är psykologisk skräck.

Vad händer i filmen om modern lämnar fadern?

Ingen klandrar henne. Hon valde att inte hänga med två psykopater, en svartsjuk fru och Lisen som saknar personlighet.

Linnea lekte med alla barn men inte dom vuxna. Det vet du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in