2024-09-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du behöver inte bevisa något som många själv har läst. Inte ditt fel att Pallals minne inte fungerar mer än selektivt till sin egen fördel.

Jag tror inte det finns många förhållanden det inte bråkas i och både Jocke och Jonna är människor och människor är komplicerade varelser.

Hans bror har ju själv sagt att ALLA par bråkar när det kom fram att han är en bråkstake. No big deal liksom sa han på ett ungefär.
Haha

Leta fram inläggen du insisterar på att jag har skrivit eller sluta tramsa mannen.

Det som bevittnas är psykisk misshandel, manipulation och psykisk utpressning, inte små tjafs.

Jonna, du är en power kvinna och din man pissar på dig.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 20:50.
Citera
2024-09-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Men herregud. Fattar du inte att barnen blivit tillsagda att stöka för counten? Var ju så jävla uppenbart. Och så farligt var det inte som alla skrev innan man själv kollat.

Nästa gång Oliver är barnvakt - Ungarna sköter sig - 10 000 visningar.
Så barnen är inte så ouppfostrade?

Blir barnen tillsagda att skådespela? Varför ska jag tro på det? Det stämmer inte.
Citera
2024-09-11, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Så är det väl då.

Vad menar du? Menar du att det var det 400Ben skrev till dig?

Om Jocke vräks sker en avhysningansökan till KF. Det finns ingen sådan. Om Jocke överklagar går det till hyresnämnden i TR. Inte heller det finns.

Då finns 2 alternativ kvar:

1. Att Jocke sagt upp kontraktet.
2..Att nån annan stått på hyreskontrakt också och sagt upp det.

Nummer 2 skedde i Chrippas fall och försöka inte med den här.

Ska vi sluta upp nu? För vem skapar trådsanningar egentligen?

Det 400ben menade var att Chrippa blivit uppsagd (av Jocke då han också stod på kontraktet) inte att Chrippa eller Jocke blivit vräkta.

Det är dags att vakna lite va.
Citera
2024-09-11, 21:42
Bannlyst
Citat:
Så barnen är inte så ouppfostrade?

Blir barnen tillsagda att skådespela? Varför ska jag tro på det? Det stämmer inte.

Nej barnen är inte normalt som i vloggen. Det fattar alla utan de mest tröga. Det är påklistrat.

Ja det blir de. Men vad är konstigt med det? Chloe skådespelar ju hela tiden att hon ska tycka om Le Linnea.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-11 kl. 21:45.
Citera
2024-09-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Vad menar du? Menar du att det var det 400Ben skrev till dig?

Om Jocke vräks sker en avhysningansökan till KF. Det finns ingen sådan. Om Jocke överklagar går det till hyresnämnden i TR. Inte heller det finns.

Då finns 2 alternativ kvar:

1. Att Jocke sagt upp kontraktet.
2..Att nån annan stått på hyreskontrakt också och sagt upp det.

Nummer 2 skedde i Chrippas fall och försöka inte med den här.

Ska vi sluta upp nu? För vem skapar trådsanningar egentligen?

Det 400ben menade var att Chrippa blivit uppsagd (av Jocke då han också stod på kontraktet) inte att Chrippa eller Jocke blivit vräkta.

Det är dags att vakna lite va.
vi har äntligen kommit till punkten där det erkänd att Chrippa stod på sitt hyreskontrakt och Jocke bara borgade.

roligt att du är insatt i vräkningsprocedurer. Diskutera saken med 400Ben, hen vet hur den saken gick till.

Hen är helt säker på att Joakim tvingades att flytta. Andra i kretsen har hört det också. Kalla det vad du vill, Joakim ombads flytta men familjen fick chansen att skriftligen säga upp kontraktet.

Den juridiska termen avhysning och avhysning i vardagligt språk betyder inte exakt samma saker.
Citera
2024-09-11, 22:34
Medlem
Citat:
Hen är helt säker på att Joakim tvingades att flytta. Andra i kretsen har hört det också. Kalla det vad du vill, Joakim ombads flytta men familjen fick chansen att skriftligen säga upp kontraktet.

Den juridiska termen avhysning och avhysning i vardagligt språk betyder inte exakt samma saker.

Haha, du kan verkligen inte låta bli att göra dig till en pajas så fort du skriver längre inlägg...!

Antingen är hyresgästerna avhysta eller inte. Där finns ingen gråzon.
Citera
2024-09-11, 22:45
Medlem
Citat:
Haha

Leta fram inläggen du insisterar på att jag har skrivit eller sluta tramsa mannen.

Det som bevittnas är psykisk misshandel, manipulation och psykisk utpressning, inte små tjafs.

Jonna, du är en power kvinna och din man pissar på dig.

Men lägg ner nu!
Mannen? Intressant 😄
Citera
2024-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tror helt klart på det Jonna uttrycker, det hon säger stämmer även överens med den bilden jag har av Jocke.

Men jag tror att Jonna är medberoende och blir utsatt för känslomässig utpressning.
Så som de psykiskt sjuka brukar bete sig mot sina anhöriga.

Jocke har dessutom visat, genom hela sin karriär, hur han gör för att få sin vilja fram.

Att hota med självmord/jag vill inte leva mer, är att beteckna som psykiskt misshandel.
Det är inte bara 1 gång Jocke har uttryckt sig så på sociala medier, hur beter han sig inte då bakom stängda dörrar?

Då kan jag säga att du har fel ang Jonna
Citera
2024-09-11, 22:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Att hon är medberoende? Alla som är tillsammans med en narcissist är medberoende.

Du får läsa på lite hur en sån här parkonstelation fungerar, hoppas du slipper uppleva det själv, du är väldigt naiv och skulle fastna rejält.
Citera
2024-09-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Som sagt, jag utgår ifrån hur Jonna uttrycker sig och vad hon säger.

Och var har jag fel?

Du som vet.
Citera
2024-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Haha, du kan verkligen inte låta bli att göra dig till en pajas så fort du skriver längre inlägg...!

Antingen är hyresgästerna avhysta eller inte. Där finns ingen gråzon.
Alternativet är att jocke eventuellt har blivit uppmanad att säga upp kontraktet, för att undvika en vräkning.
Citera
2024-09-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Alternativet är att jocke eventuellt har blivit uppmanad att säga upp kontraktet, för att undvika en vräkning.

Javisst, men vräkt/avhyst har familjen inte blivit - faktiskt lika lite som Skabbe blev det i vintras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in