Inte många i denna tråden som fattar min humor, trevligt att se att du gjorde det
Jag har helt klart en oändligt mycket större känsla för rätt och fel i hur man hanterar djur, än så gott som alla i tråden, varav de flesta uppenbarligen inte kan något om husdjur i allmänhet och hundar i synnerhet, alldeles särskilt inte assistanshundar.
Är det fakta? Tja, det är i alla fall min uppfattning att Essie är borta. Och din också alltså, bra att vi är överens om det.
Observera dock att det är något som pappan påstår...
Alldeles nyss litade du på pappan och betraktade det som han säger som fakta, nu gör du det plötsligt inte.
Det är inte någon fakta. Det är ett antagande som du gör.
Den som vet var Essie är kanske har helt andra incitament att hålla tyst. Det vet inte vi.
Ok, så nu tror du på pappan igen? Du betraktar alltså Essies försvinnande som ett faktum, och tror också på att Essie blev stulen den där kvällen, men du tar det inte för fakta? Det är väl en ok hållning kan jag tycka. Men då får du väl ändå också välja att tro på att Essie är borta, men inte ta det för fakta. Om du ska vara konsekvent.
Det är inte fakta, det är din personliga åsikt. De som är yrkesmänniskor i sammanhanget, som har samarbetat med, utbildat och certifierat dottern och hennes pappa under ca ett helt års tid, var av motsatt uppfattning. Det däremot är fakta.
Vad fan vet du om det? Fakta är det i alla fall definitivt inte. Snarare tvärtom: Återigen, ekipaget, Essie, dottern och pappan har genomgått hela processen för att bli ett certifierat assistanshundekipage, en process på ca ett år, där de har testats, utbildats och certifierats av såväl ett professionell assistanshundutbildningsbolag som av regeringen förordnade Svenska Brukshundklubben. De är oändligt mycket mer prövade och godkända att ha hund än så gott som alla andra vanliga hundägare, och som ekipage blev de godkända enligt alla konstens regler.