2024-09-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du lutar dig alltså mot vad du har läst av anonyma postare på ett anonymt hatforum, när du påstår att saker och ting stämmer "rätt" bra? Vad nu "rätt" bra, betyder i sammanhanget.

För egen del lutar jag mig emot vad jag läser i myndighetens information, när jag påstår att det som postas av hatarna här på forumet är lögn. Jag hade med ett klart och tydligt exempel i inlägget du replikerade. Om du inte förstod vad jag skrev där så får du nog vara lite tydligare med vad det är du inte förstår.

Länsstyrelsen har klart och tydligt DOKUMENTERAT att de inte avsåg utföra något hembesök OCH att ärendet las ner, och detta var vad de skickade till familjen. Det är Länsstyrelsens egna ord. Hur svårt kan det vara för dig att förstå det?

Det fetade:
Har du totalt missat att LS planerade ett oannonserat besök?
Men att det inte blev av då Essie försvann innan?

Helt tydligt har du iaf inte förstått ALL information från myndigheter som framkommit.
Angående tidigare inlägg ang boenden.. syftar du på boendet där personalen var rädd för A, där dom provade med att bygga en vägg för att säkra upp andra människor men där det till slut blev skyddstopp?

Du skriver "troll" om precis alla som inte håller med dig så förväntar mig att du kommer svara med "troll" men jag vet vem som är största trollet av dom som skrivit i tråden.

Jag hoppas att av hela mitt hjärta att Essie blev räddad men tror tyvärr inte det.
Antingen har den 24 åriga kvinnan, som "lekt hårdhänt när hon är en 4åring har hänt" ( pappas ord och enda tolkningen är väl att hon inte alltid är en 4åring)
skadat Essie eller så har PÖ fattat att de inte kommer bli godkända som ekipage eller av någon anledning ansett att Essie var "värdelös" för A så han försöker sig på ett försäkringsbedrägeri.

Du behöver inte svara för det kommer komma en lång harang med rappakalja som jag förmodligen inte ens kommer läsa
Citera
2024-09-11, 17:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det verkar vara ganska bristfällig kunskap gällande chipmärkning och anledning till varför man införde detta
"Alla" i stort sett verkar tro att det är för id koll av hund vid veterinär besök.
Vilket det då inte är

Det är faktiskt precis så det används. Veterinären kontrollerar som regel alltid en hunds chip vid besök. Och det är just en ID-koll. Man kontrollerar att hunden har rätt ID för att det skall bli korrekt journalfört. Skulle någon gå med Essie till en veterinär, skulle den veterinären helt säkert kolla Essies chip. Enda undantagen är när veterinären känner hunden och vet att det är rätt hund. Det är precis likadant som för människor på t.ex. Systembolaget. En efterlyst skurk kan gå in på bolaget, legitimera sig, köpa sprit, och gå därifrån. Systembolagets personal kollar ID, att personen har rätt ålder, men de kollar INTE om personen är efterlyst som saknad eller annat.
Citera
2024-09-11, 17:57
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det fetade:

Helt tydligt har du iaf inte förstått ALL information från myndigheter som framkommit.
Angående tidigare inlägg ang boenden.. syftar du på boendet där personalen var rädd för A, där dom provade med att bygga en vägg för att säkra upp andra människor men där det till slut blev skyddstopp?

Du skriver "troll" om precis alla som inte håller med dig så förväntar mig att du kommer svara med "troll" men jag vet vem som är största trollet av dom som skrivit i tråden.

Jag hoppas att av hela mitt hjärta att Essie blev räddad men tror tyvärr inte det.
Antingen har den 24 åriga kvinnan, som "lekt hårdhänt när hon är en 4åring har hänt" ( pappas ord och enda tolkningen är väl att hon inte alltid är en 4åring)
skadat Essie eller så har PÖ fattat att de inte kommer bli godkända som ekipage eller av någon anledning ansett att Essie var "värdelös" för A så han försöker sig på ett försäkringsbedrägeri.

Du behöver inte svara för det kommer komma en lång harang med rappakalja som jag förmodligen inte ens kommer läsa
Ville bara påpeka att det går åt bägge håll...om någon inte instämmer i spekulationerna om att essie har avlivats av familjen på något vis så blir den avfärdad som i princip sinnesvag ,anklagad för att sprida desinformation osv
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-11 kl. 18:00.
Citera
2024-09-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Hon har inte ljugit. Det är flashmaner som fattar trögt.
Det är jättetydligt att hen är i tråden bara för att skapa oreda.

Verkar som snaran dras åt för familjen P!
Japp, bara osammanhängande haranger utan substans som vanligt. Ett ganska effektivt sätt att förflytta fokus, men det är inte särskilt subtilt. Jag scrollar bara förbi

Tack till SmurfSmurf för sammanfattning. Jag hade missat att boendet inte blev av
Citera
2024-09-11, 18:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi har diskuterat om chipmärkning tidigare. Det är inte svårt att chippa om. Det finns nog många veterinärer och djurvårdare som skulle ställa upp på det för att skydda Essie. Det går att göra i lokalbedövning.

Nej, ingen veterinär skulle göra det. Ingen veterinär skulle riskera hela sin karriär på en sådan allvarlig handling som är både kriminell och strider emot djurskyddslagarna. En djurvårdare skulle definitivt inte göra det, då hen saknar kunskap för ingreppet, precis som veterinären inte får lov att utföra ingreppet, och inte heller skulle riskera sin karriär på ett sådant tilltag.

Citat:
Det har kommit invändningar att då blir veterinären av med legitimationen men så lätt går inte det. Det kan även vara en pensionerad veterinär.

En sådan kriminell handling i strid med djurskyddslagen är verkligen ingenting som vare sig polis eller jordbruksverket skulle ta "lätt" på. En veterinär som begår en sådan handling kan lugnt räkna med att bli av med sin legitimation, detsamma gäller en djursjuksköterska.

Citat:
För att bara ta ut ett chip räcker det med tillgång till chipläsare och lokalbedövning. Ex vis en sjuksköterska eller tandläkare kan göra det.

Nej, det räcker inte.

Vem som helst "kan" göra det. Men det är inget argument för att en veterinär skulle göra det.
Tvärtom är en veterinär den sista som skulle göra det, eftersom en veterinär är den som riskerar allra mest på att göra det.

Citat:
Vad gäller kameraövervakning har vi diskuterat även det tidigare. Det handlar om +30 kameror inne, i alla rum utom toa. Någon var där och tittade, det fanns minst 7 kameror ute och en del är riktade mot gatan vilket definitivt är olagligt. Ska finnas bilder på gatan mot framsidan.

Rent påhitt, som så ofta från detta troll.
Finns ingen lag mot att specifikt rikta en kamera mot gatan. Den är helt laglig så länge den inte filmar utanför tomten. Detta har också förklarats många gånger i tråden. Men det låtsas trollet inte om.

Citat:
Vad som är olagligt med kameraövervakningen inne är att det är en arbetsplats. Det ska inte överensstämma med arbetsmiljölagstiftningen. Personalen har fått veta att kamerorna inte fungerar, men de menar att de sett de är igång.

Återigen bara en massa trams och påhitt. Så gott som alla människor är fullt medvetna om att det är mycket vanligt med kameror på arbetsplatser.

Citat:
Brott mot tystnadsplikten vad gäller assistenterna tror jag inte det kan bli fråga om. Vi har Lex Maja som ger dem rätt att anmäla när djur far illa. De blev intervjuade i EP men då gäller källskyddet.

Tänk ett sådant aningslöst litet troll, som tror att en personlig assistens kan gå ut på sociala medier och grovt förtala sin egen brukare, utan att det skulle utgöra ett brott mot tystnadsplikten

Citat:
Hur det blir med P, som i egenskap av förvaltare, har hängt ut A och brutit mot tystnadsplikten låter jag vara osagt.

ASGARV! Vilken tystnadsplikt menar du att han brutit emot och på vilket sätt menar du att han har brutit emot den tystnadsplikten? Du har som vanligt ingen koll på någonting och sitter bara och skriver en massa påhitt och trams, hela tiden. Lögner lögner lögner, i ett.

Citat:
Om du kollar Flashmaners posthistorik kommer du se hur han håller på i andra trådar. Samma kör med pannsmällar, faktaresistens och alla är hatare och idioter.

@Lilla-Plutten, Flashmaner gillar sanning och fakta, hen gillar inte lögner, skitsnack och förtal. Om du kollar Flashmaners posthistorik, så ska du se att det är många lögner som avslöjas och mycket fakta som kommer fram.

Försök hitta fakta bakom smurfsmurfs anklagelser och smutskastning mot familjen, så får du se hur det går. Det finns nästan ingenting. Ta bara ett sådant exempel som att smurfsmurf alldeles ovan påstår att det finns fler än 30 kameror. Var finns den faktan? Eller att smurfsmurf påstår att pappan i egenskap av förvaltare brutit mot tystnadplikten. Var finns den faktan? Enligt vilken lag då? Nej, just det, förvaltare lyder inte under någon lag om tystnadsplikt. Det är något som smurfsmurf hittat på. För att därefter helt utan några som helst konkreta argument smutskats inte bara familjen utan också Flashmaner.

Citat:
Men kan du svara på frågan om du tycker det är lämpligt att A har djur inklusive motivation.

Såväl Hundhjälpen som Svenska BrukshundKlubben har godkänt dottern som brukare till Essie. Detta efter ca ett års samarbeten, utbildningar och tester. Extremt få djurägare genomgår så rigorösa kontroller som dottern har gjort. Om det är någon som bevisat sin lämplighet att "ha" djur, så är det hon och hennes pappa.

Återigen, jag lutar mig mot fakta, smurfsmurf lutar sig bara mot påhitt och hatiska åsikter.
Citera
2024-09-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det verkar vara ganska bristfällig kunskap gällande chipmärkning och anledning till varför man införde detta
"Alla" i stort sett verkar tro att det är för id koll av hund vid veterinär besök.
Vilket det då inte är
Har varit med två olika hundar på två olika kliniker det senaste året och båda veterinärstationerna kollade chip innan undersökning.
Citera
2024-09-11, 18:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det fetade:

Det är klart och tydligt dokumenterat att Länsstyrelsen INTE planerade något besök OCH att de la ner utredningen. Detta står att läsa i det dokument som länsstyrelsen författat och som har skickats till familjen i slutet av juli!

De troll och lögnare i tråden som påstår att familjen skulle ha röjt undan Essie för att de visste att länsstyrelsen skulle komma på besök ljuger. Har du någon FAKTA som visar att familjen innan Essies försvinnande fått veta att Länsstyrelsen hade några andra planer, så lägg då fram dessa bevis.

Du är väl ändå inte lika korkad som trollen i tråden som tror att familjen fick veta innan Essie försvann att de skulle få ett oannonserat besök!? Hur oannonserat hade det då varit? EDIT: Jo, det är du visst.

Inte heller finns någon dokumentation som visar att något besök planerades in. Det påstås enbart i ett skärmklipp av en mobiltelefon (om jag minns rätt) som vi inte har en aning om varifrån det kommer.

Den dokumentation som finns från Länsstyrelsen är klar och tydligt. Inget besök planeras, ärendet läggs ner.

Och nej, Länsstyrelsen planerar inte sin verksamhet utifrån vad som skrivs i skvallerpressen, om du nu trodde det.

Citat:

Det är nog snarare precis tvärtom på den punkten...

Citat:

Nej, för fakta och sanning är inget som intresserar dig, jag förstår det. Ni är några i tråden som är sådana.
Citera
2024-09-11, 18:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Har varit med två olika hundar på två olika kliniker det senaste året och båda veterinärstationerna kollade chip innan undersökning.

Jepp, precis så är det. Alla seriösa veterinärkliniker gör så. Och kommer någon in med Essie, så kommer det helt säkert att göras då också.

Däremot så kollar inte veterinärklinikerna upp varenda hund mot polisens databaser. Det gjorde dom helt säkert inte med hundarna du var där med heller.
Citera
2024-09-11, 19:57
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
- Haha du hade fan en gnutta humor trots allt.
Har du även en känsla för rätt och fel i hur man hanterar djur?

Inte många i denna tråden som fattar min humor, trevligt att se att du gjorde det

Jag har helt klart en oändligt mycket större känsla för rätt och fel i hur man hanterar djur, än så gott som alla i tråden, varav de flesta uppenbarligen inte kan något om husdjur i allmänhet och hundar i synnerhet, alldeles särskilt inte assistanshundar.

Citat:
Fakta är: Essie är borta.

Är det fakta? Tja, det är i alla fall min uppfattning att Essie är borta. Och din också alltså, bra att vi är överens om det.
Observera dock att det är något som pappan påstår...

Citat:
Det PÅSTÅS att hon försvann en viss tid och datum men det är inte bekräftade uppgifter då det inte kommer från oberoende källa.

Alldeles nyss litade du på pappan och betraktade det som han säger som fakta, nu gör du det plötsligt inte.

Citat:
Fakta: Den som vet vart hon är lär inte öppna käften då det kommer bli konsekvens.

Det är inte någon fakta. Det är ett antagande som du gör.
Den som vet var Essie är kanske har helt andra incitament att hålla tyst. Det vet inte vi.

Citat:
Jag tror på PÖ och då blir det en hel del åtalsbara punkter att svara för.

Ok, så nu tror du på pappan igen? Du betraktar alltså Essies försvinnande som ett faktum, och tror också på att Essie blev stulen den där kvällen, men du tar det inte för fakta? Det är väl en ok hållning kan jag tycka. Men då får du väl ändå också välja att tro på att Essie är borta, men inte ta det för fakta. Om du ska vara konsekvent.

Citat:
Fakta: A ska inte ha med djur att göra,

Det är inte fakta, det är din personliga åsikt. De som är yrkesmänniskor i sammanhanget, som har samarbetat med, utbildat och certifierat dottern och hennes pappa under ca ett helt års tid, var av motsatt uppfattning. Det däremot är fakta.

Citat:
Fakta: Essie och ägaren/ A skulle inte bli godkända som ekipage.

Vad fan vet du om det? Fakta är det i alla fall definitivt inte. Snarare tvärtom: Återigen, ekipaget, Essie, dottern och pappan har genomgått hela processen för att bli ett certifierat assistanshundekipage, en process på ca ett år, där de har testats, utbildats och certifierats av såväl ett professionell assistanshundutbildningsbolag som av regeringen förordnade Svenska Brukshundklubben. De är oändligt mycket mer prövade och godkända att ha hund än så gott som alla andra vanliga hundägare, och som ekipage blev de godkända enligt alla konstens regler.
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-11 kl. 20:00.
Citera
2024-09-11, 20:01
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så du menar att ärren inte är bevis? Eller att de som blivit skadade hittar på och inte kan
vittna? Finns säkerligen läkarintyg på tillbuden.
Jag säger att det tekniskt sett inte är bevis det är anmälda tillbud/incidenter.
Det är vad jag säger,hittar på? Har inte antytt att någon hittar på något gällande anmälningar från lss boende
Det jag försöker påpeka är att oavsett vad så är det inte bevis .
Citera
2024-09-11, 20:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så du menar att ärren inte är bevis? Eller att de som blivit skadade hittar på och inte kan
vittna? Finns säkerligen läkarintyg på tillbuden.

Var finns bilderna på dessa ärr? Kan du vänligen länka till dem?
Citera
2024-09-11, 20:03
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jepp, precis så är det. Alla seriösa veterinärkliniker gör så. Och kommer någon in med Essie, så kommer det helt säkert att göras då också.

Däremot så kollar inte veterinärklinikerna upp varenda hund mot polisens databaser. Det gjorde dom helt säkert inte med hundarna du var där med heller.
Nej alla gör inte så..
Har varit på antal olika med olika djur även då djursjukhus ex evidensia och chip har inte kontrollerats någon gång
Det är fakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in