2024-09-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Min var fräsch iallafall, inget unket alls. Luktade bara bara bra. Klart det inte är Spanien på nåt sätt men för att vara besprutade cbd-buds var jag nöjd, särskilt med effekten. Förväntade mig mycket dammigare skåpmat till buds.

Veckan innan hade jag köpt "riktig" super sour diesel (den som alla verkar ha) och caviar. Alltså bägge dom var sämre än det här som vi snackar om nu. Så besviken på allt riktigt så det spelar ju in. Ge mig några månader och några autofrön och jag har nåt miljarder gånger bättre, såklart.

Ska köpa från tt nästa gång. Vill ju ha gräs men... bra cbd-buds är ju dyrt. Då blir det 500 spänn för thca-kristaller och 300-400 för cbd-buds... lite poänglöst

Saknar alla bra terpener i bra gräs som in i helvete alltså.
Haha.. Dammigare skåpmat till buds. Roligt uttryckt 😁

Okej jag förstår dig helt och hållet.

Tror min attityd i stunden påverkade mitt omdöme. Kanske det var min näsa som var unken. Ska ge det en chans senare i veckan.

Ja.. tycker det är bisarrt hur dålig cannabismarknaden har blivit i Sverige. Har dock inte koll på läget just nu men det verkar inte som att det har hänt något mirakel det senaste halvåret.

Det är inte riskfritt med att odla som många nötter verkar tro och det är inte alla som har plats till det i sina liv. Vad ska man göra egentligen? Jag sitter på bred kunskap, erfarenhet och genetik. Passion. Körde igenom hela exotic genetix 2013 Q4 släpp. Det var andra tider för mig. Hade grease monkey innan grabbarna i mendo.. dope. Om jag inte missminner mig var det deras vinnare. De var rätt duktiga då.

Många kan inte uppskatta det som kommer från när man lägger ner sin själ för att ta fram något unikt och kraftfullt. Säker på att någon som dig skulle kunna se visionen. Jakten på THC har för mig alltid varit fel väg. THC har det alltid funnits mer än tillräckligt av.

Så jag förstår dig. Har också saknat det. Det som varit för mig. I stunden nu hamnade en best i mina tankar.. Har en korsning som är northern light hane från slutet på 80-talet med en alldeles för sexig mama deadhead OG. Skamligt att det ligger och dammar.

Oj. Gled iväg lite där! Saknar det. Smutsig politik.
Citera
2024-09-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Anonym_
Beställde hem ett gram från smokeT.
Hur mycket ska en helt novis ta?
Vill inte bli super bäng utan mer fnissig
.
Är detta ”tungt” som hasch? Lr kan man bli lite glad och pigg också?

Tack på förhand .

Ps, endast testat ”vanligt cannabis” enstaka gånger och då utan rus mer lr mindre .
Har ingen aning vad du har köpt och även då är det tveksamt om jag skulle kunna säga något konkret.

Testa först mindre än ett tändstickshuvud i en pipa eller något. Bättre att försiktigt prova sig fram. Lycka till!
Citera
2024-09-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Har lite samma tankegång som ovanstående post. Nyfiken på THC-A och tror jag köper en mindre mängd från ST första gången.

Jag köpte en THC-B vape av Puffy från ST. Och hade inga större problem med ruset, men(!) blev bra mycket mer 'bakis' än av vanligt gräs. Inte lika illa som THC-P, men mer än vad jag gillar. Förlitar mig mycket på min kognitiva förmåga i arbetet, och även THC-B känner jag förstör min koncentrationsförmåga dagen efter (och om jag puffat två dagar i rad, så känner jag bieffekter i drygt 2 dagar). Inga galna mängder, 3-5 puffs på en dag. Misstänker att jag är känsligare än genomsnittet m.a.p. att bli bakis av cannabis.

THC-A måste vara bättre i det avseendet tänker jag - om det är likt det THC vi alla gillar uppskattar. Input?
Upplevde samma sak efter första dagen.. men till och med vaknade hög efter väldigt lång väldigt djup sömn. Men råkade nog suga i mig ~ 20 bloss på en kväll. Sen blev det lite som du sa. Bakis. Tror det delvis berodde på att min tolerans var låg.

Men japp! Det omvandlas till det gamla goda. Kan rekommendera att skaffa CBD buds eller ett fullspektrum extrakt att komplettera med för en bättre upplevelse i sin helhet.

Lycka till!
Citera
2024-09-11, 17:00
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5gramusik
Haha.. Dammigare skåpmat till buds. Roligt uttryckt 😁

Okej jag förstår dig helt och hållet.

Tror min attityd i stunden påverkade mitt omdöme. Kanske det var min näsa som var unken. Ska ge det en chans senare i veckan.

Ja.. tycker det är bisarrt hur dålig cannabismarknaden har blivit i Sverige. Har dock inte koll på läget just nu men det verkar inte som att det har hänt något mirakel det senaste halvåret.

Det är inte riskfritt med att odla som många nötter verkar tro och det är inte alla som har plats till det i sina liv. Vad ska man göra egentligen? Jag sitter på bred kunskap, erfarenhet och genetik. Passion. Körde igenom hela exotic genetix 2013 Q4 släpp. Det var andra tider för mig. Hade grease monkey innan grabbarna i mendo.. dope. Om jag inte missminner mig var det deras vinnare. De var rätt duktiga då.

Många kan inte uppskatta det som kommer från när man lägger ner sin själ för att ta fram något unikt och kraftfullt. Säker på att någon som dig skulle kunna se visionen. Jakten på THC har för mig alltid varit fel väg. THC har det alltid funnits mer än tillräckligt av.

Så jag förstår dig. Har också saknat det. Det som varit för mig. I stunden nu hamnade en best i mina tankar.. Har en korsning som är northern light hane från slutet på 80-talet med en alldeles för sexig mama deadhead OG. Skamligt att det ligger och dammar.

Oj. Gled iväg lite där! Saknar det. Smutsig politik.

Har odlat här i garderoben några gånger när jag var mer dumdristig. Helt utan nån ventilering. Första gången blev det lite väl mycket polisspring i trapphuset så jag skördade tidigt. Blev ändå hur bra som helst. Andra gången gick bara superbra. Tredje gången fick jag husis för nåt helt annat och polisen sket (!) i min odling. "Det där blir ju inte så mycket ändå... ska vi göra nåt om att det är en brandfara?" sa dom till varann. Hallå. Led-lampor. Ingen värme. Puckon.

Nu skulle jag aldrig våga. Men fan vad kul det är att odla, trimma, kurera och ha sitt eget. Har alltid tyckt det är lite töntigt när folk säger att nåt är "fire" men girl scout cookien jag fick fram sist... jag bara satt där och log öra från öra och konstaterade att det var fan fire asså. Haha.

Det var väl 8 år sen nu. Vettefan om jag rökt nåt gräs sen dess jag skulle kalla bra. Man lurar sig själv här i Sverige lite. Man är van vid all skit och så får man nåt som är okej och blir positivt överraskad. Men skulle man fått samma i Barcelona hade man bara skrattat åt det.
Citera
2024-09-11, 18:47
Medlem
Citat:
Har odlat här i garderoben några gånger när jag var mer dumdristig. Helt utan nån ventilering. Första gången blev det lite väl mycket polisspring i trapphuset så jag skördade tidigt. Blev ändå hur bra som helst. Andra gången gick bara superbra. Tredje gången fick jag husis för nåt helt annat och polisen sket (!) i min odling. "Det där blir ju inte så mycket ändå... ska vi göra nåt om att det är en brandfara?" sa dom till varann. Hallå. Led-lampor. Ingen värme. Puckon.

Nu skulle jag aldrig våga. Men fan vad kul det är att odla, trimma, kurera och ha sitt eget. Har alltid tyckt det är lite töntigt när folk säger att nåt är "fire" men girl scout cookien jag fick fram sist... jag bara satt där och log öra från öra och konstaterade att det var fan fire asså. Haha.

Det var väl 8 år sen nu. Vettefan om jag rökt nåt gräs sen dess jag skulle kalla bra. Man lurar sig själv här i Sverige lite. Man är van vid all skit och så får man nåt som är okej och blir positivt överraskad. Men skulle man fått samma i Barcelona hade man bara skrattat åt det.
Hahaha klockren. Vilken jävla tur du hade med snälla snutar! Ingen vill ha en räd. Inte kul - så kan jag säga.

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Det är fan fire alltså! Det är något alldeles särskilt med att odla något man kan konsumera. Grönsaker och annat gott i all ära men de grönaste sakerna tar all ära! Eller något. Det är ett kul djup i den resan och det träffar så väldigt många sinnen.

Kan definitivt relatera om vi säger så. Samma känsla så länge man utvecklas och håller nyfikenhet vid liv. Lågan 😁

Du sätter huvudet på spiken med att ribban har sänkts i detta land. Någon förslappad anpassad förväntning och jävla coping mechanism.. dunder! Det är faktiskt tragiskt att duktiga odlare inte får slå sig samman med duktiga brukare och göra det hela lagom mycket bättre. Någon politiker borde hängas offentligt. Reinfeldt? Ingen gillar väl honom.

Ingen hade förlorat på det. Beskatta det istället för att bestraffa det. Använd pengarna till gott och att hjälpa de som hamnar snett. Ta bort förgiftat gräs från gatorna och samtidigt återinvestera pengarna som går tilll kriminella tattare i samhället.

Hahaha.. När jag väl börjar så sticker det iväg. Hjärtefråga. Odlar hellre än att bruka cannabis om jag skulle välja. Hela situationen kring cannabis i detta landet är skev. Tror på att många vanliga svenssons hade kunnat skapa förslag till en fungerande modell för att integrera cannabis.

Denna tråd och THCA hade då varit överflödigt.
Citera
2024-09-11, 21:39
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5gramusik
Hahaha klockren. Vilken jävla tur du hade med snälla snutar! Ingen vill ha en räd. Inte kul - så kan jag säga.

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Det är fan fire alltså! Det är något alldeles särskilt med att odla något man kan konsumera. Grönsaker och annat gott i all ära men de grönaste sakerna tar all ära! Eller något. Det är ett kul djup i den resan och det träffar så väldigt många sinnen.

Kan definitivt relatera om vi säger så. Samma känsla så länge man utvecklas och håller nyfikenhet vid liv. Lågan 😁

Du sätter huvudet på spiken med att ribban har sänkts i detta land. Någon förslappad anpassad förväntning och jävla coping mechanism.. dunder! Det är faktiskt tragiskt att duktiga odlare inte får slå sig samman med duktiga brukare och göra det hela lagom mycket bättre. Någon politiker borde hängas offentligt. Reinfeldt? Ingen gillar väl honom.

Ingen hade förlorat på det. Beskatta det istället för att bestraffa det. Använd pengarna till gott och att hjälpa de som hamnar snett. Ta bort förgiftat gräs från gatorna och samtidigt återinvestera pengarna som går tilll kriminella tattare i samhället.

Hahaha.. När jag väl börjar så sticker det iväg. Hjärtefråga. Odlar hellre än att bruka cannabis om jag skulle välja. Hela situationen kring cannabis i detta landet är skev. Tror på att många vanliga svenssons hade kunnat skapa förslag till en fungerande modell för att integrera cannabis.

Denna tråd och THCA hade då varit överflödigt.

Dom sket i mina cannabisplantor men tog mitt lagliga spice. Och struntade i alla halvrökta gåsar. Bland det märkligaste jag varit med om. Så jag satt ju där och rökte för fullt fem minuter efter att de stuckit.

Reinfeldts farsa satt och halvsov när jag blev dömd för narkotikasmuggling för längesen. Veckan efter kör han rattfull och blir av med det uppdraget. Asså i vilken jävla värld har han någon rätt att döma mig...? Skulle aldrig sjunka så lågt.

Aja nu blir det snart mer thca. TT:s hasch verkar bra. Såg på reddit att st kanske lyckas få in lite billigare thca inom ett tag också.
Citera
2024-09-11, 22:34
Medlem
Citat:
Dom sket i mina cannabisplantor men tog mitt lagliga spice. Och struntade i alla halvrökta gåsar. Bland det märkligaste jag varit med om. Så jag satt ju där och rökte för fullt fem minuter efter att de stuckit.

Reinfeldts farsa satt och halvsov när jag blev dömd för narkotikasmuggling för längesen. Veckan efter kör han rattfull och blir av med det uppdraget. Asså i vilken jävla värld har han någon rätt att döma mig...? Skulle aldrig sjunka så lågt.

Aja nu blir det snart mer thca. TT:s hasch verkar bra. Såg på reddit att st kanske lyckas få in lite billigare thca inom ett tag också.

Hahaha din jävla lirare.. var upptagen med att starta min första konspiratoriska tråd. Tog en hel kvart. Väl värt det.. hoppas jag. Investerad.

Din upplevelse var minst sagt surrealistisk! Har också tröstsmögat ett dolt stash efter polisen trakasserat mig.. det smakade inte bättre då men det var behövligt! Hehe

Vem fan är Reinfeldts pappa? Låter som en domare eller någon juridisk figur i sammanhanget. Min hjärna kopplar inte. Men människor som inte kan bedöma sin egen förmåga men tar chanser med andras liv i trafiken! Det har jag inget över för. Rakt av galenskap och det kommer från mig

Intressant angående THCA. Jag är positivt inställd till det så länge det inte når för många unga och särskilt om det används istället för syntetiska noider.
Citera
2024-09-12, 11:01
Medlem
mrdrutts avatar
Nu hittar jag inte thca i S.T sortiment,fixar dom sidan eller har produkter tagits bort tro?
Citera
2024-09-12, 14:33
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullebulle99
Mailat dem om dedär med fakturan å de verkar lite oklart, får till svars att de ska betalas via bic?? kan väll inte stämma

Har du hört något mer? Jag kan inte betala till BIC/utlandet via min bank så detta är minst sagt problematiskt.
Citera
2024-09-12, 14:59
Medlem
mrdrutts avatar
Jag har fått svar att det ska ordna till sig men att det eventuellt kan ta några dagar
Citera
2024-09-12, 17:51
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Nu hittar jag inte thca i S.T sortiment,fixar dom sidan eller har produkter tagits bort tro?
Hittar inte ens kategorin för cannabinoider på ST. Man börjar ju undra vad anledningen är. Razzia?
Citera
2024-09-12, 18:08
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hittar inte ens kategorin för cannabinoider på ST. Man börjar ju undra vad anledningen är. Razzia?
Verkar som det är underhåll/inventering av något slag om man går efter vad som skrivs på reddit. Så ingen razzia eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in