Rätt jävla häftigt ändå att "lilla" Häcken i år kommer ha sålt spelare för runt 250 milj kr. Man trodde det skulle bli svårt att matcha 2023 ekonomiskt med EL-spel och vad som då var rekordförsäljningar.
Är det någon som talar retard som kan översätta ovanstående inlägg åt mig?
Du fick det att låta som Berntesen sagt att Bajen gått ut med siffror om sina försäljningar, och att det varit lögner.
1. Du kanske skrev fel och menade något helt annat än det du skrev.
2. Berntsen är lögnaren iom att Bajen inte går ut med siffror annat än vad som går att läsa i årsrapporterna.
Det är egentligen skitsamma vart det blev fel för dig/er, för det är inte intressant att dyka djupare ner i.
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ett rykte jag däremot kan dela med mig av är att det ryktas att det är din skitförening Berntsen pratade om när han sa att andra klubbar i Sverige ljuger om sina övergångssummor.
Jag tror mest du/Berntsen ville kasta skit på Bajen trots att ni inte hade minsta belägg för skitsnacket.
Du fick det att låta som Berntesen sagt att Bajen gått ut med siffror om sina försäljningar, och att det varit lögner.
1. Du kanske skrev fel och menade något helt annat än det du skrev.
2. Berntsen är lögnaren iom att Bajen inte går ut med siffror annat än vad som går att läsa i årsrapporterna.
Det är egentligen skitsamma vart det blev fel för dig/er, för det är inte intressant att dyka djupare ner i.
Jag tror mest du/Berntsen ville kasta skit på Bajen trots att ni inte hade minsta belägg för skitsnacket.
Vet att det är en av dom bästa trupperna någonsin, men man ska hålla alla nöjda också. Ta ut rätt lag osv. Inte så jäkla enkelt ändå, kolla på Malmö som skulle vinna med 20 poäng och bara hade motstånd på träningarna.
Sålänge Zoran håller dottern borta från laget så finns inga problem med den duon.
Aa helvete vad klass Djurgår'n var i början på 00-talet.
Folk tror man utvecklat hybris på sistone. Det var SM-guld i hockey och fotboll. Råttorna ylade och åkte ur Allsvenskan.
Helvete vad fint det var!
Fint ändå att leva i svunna tider.
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Rätt jävla häftigt ändå att "lilla" Häcken i år kommer ha sålt spelare för runt 250 milj kr. Man trodde det skulle bli svårt att matcha 2023 ekonomiskt med EL-spel och vad som då var rekordförsäljningar.
Var redo nu, det kommer komma en massa inlägg om att ni inte är ens i närheten av övriga föreningars försäljningar. MeN vI hAr ReKoRd!!!
Riktigt starka siffror. Tycker det är bra och förhoppningsvis uppmuntrande för andra klubbar, att man får sån otrolig avkastning på rejält stora satsningar likt Inoussa-affären.
Var redo nu, det kommer komma en massa inlägg om att ni inte är ens i närheten av övriga föreningars försäljningar. MeN vI hAr ReKoRd!!!
Hahaha nädå det verkade allt lugnt. Och även om det hade gjort det så hade det inte påverkat mig alls. Det viktigaste för mig är att vi tar enorma steg gentemot oss själva tidigare år.
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Riktigt starka siffror. Tycker det är bra och förhoppningsvis uppmuntrande för andra klubbar, att man får sån otrolig avkastning på rejält stora satsningar likt Inoussa-affären.
80 milj kr för Inoussa är ju fantastiskt. Visst vi gav 17 och BP skall väl ha ytterligare 15 i vfk och sedan lite agenter och moderklubbar. Men vi gör ändå en väldigt fin vinst där. Det kommer nog blekna jämfört med Agbonifo om något år dock där han mer eller mindre är en egen produkt.
Italienarna rapporterar om €1.5 miljoner för Rui Modesto. Vis av erfarenhet vid Bajens senaste försäljningar så antar jag att det är den fasta summan, som sedan kan bli de €2 miljoner som rapporteras i Svensk media.
Dvs det ligger någon sort sanning i de olika summorna det pratas om.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-28 kl. 18:35.