2024-09-11, 08:49
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Tjena! Tror du fortfarande att Swift är MAGA?😉
Självklart. Hennes inre maga har inte vågat sig ut ännu. Jag är före min tid. Men får erkänna att jag inte räknade med att hon var en catlady. Tror det var vad som avgjorde saken.
Citera
2024-09-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror att Swift säkert har stort inflytande bland 15-åriga flickor som ser upp till henne och gärna vill kunna begå abort.

Abortfrågan ligger långt ner på listan för under presidentvalet. Just nu är ju narrativet att Trump kommer skicka seal team 6 på sina politiska motståndare och installera sig själv som kejsare.

Nåja, ganska högt på listan är ju abortfrågan. Kvinnor känner i märgen vad det handlar om. Men det förstår inte en sötnos som du.
Citera
2024-09-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Vilka kretsar pratar du om? Swift är i dag den absolut största ikonen i USA överlag. Republikaner lär ju föredra republikanska artister som Simmons, men vad beträffar allmän populäritet finns det ingen som ens nästan mäter sig med Swift. En tredjedel av alla vuxna är soffsittare, och fler än så vacklar och velar mellan partierna. En gigantisk medial kraft som Swift är ett sylvasst vapen, tro inget annat.

Visst är hon det. De är så många swiftisarna och hängivna. Det här blir intressant. Abortfrågan är extremt viktig i det här valet.
Citera
2024-09-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är inte bara Trumps mask som krackelerat, hela hans kampanj och val av VP.
Musk och förintelseförnekare som följs i en enda röra.

Vet inte om du såg mitt inlägg från live tidigare men han hade med sig en högerextremistisk dam som klev av planet inför debatten, hon verkar skygalen om man läser vidare om henne.

Skitbra reklam... Kommer nog attrahera mainstream.

Who is Laura Loomer, the far-right activist who flew with Trump to the debate?
https://www.npr.org/2024/09/10/nx-s1-5107932/laura-loomer-presidential-debate-donald-trump-2024

Står betydligt mer på wiki vid en snabb koll.

Han försökte sig på en Goebbels och måla upp bilder för att påverka, döda spädbarn, döda katter, döda hundar - död död död. Känns så unket och trist och hemskt. Usch!

Det var bättre med Kamalas mål om att förbättra morgondagen. Och Taylor Swift på det så var de två kvinnorna positiva, kämpande och målmedvetna. Klart mer attraktivt.
Citera
2024-09-11, 09:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Han försökte sig på en Goebbels och måla upp bilder för att påverka, döda spädbarn, döda katter, döda hundar - död död död. Känns så unket och trist och hemskt. Usch!

Det var bättre med Kamalas mål om att förbättra morgondagen. Och Taylor Swift på det så var de två kvinnorna positiva, kämpande och målmedvetna. Klart mer attraktivt.
Exakt.
Det är så likt propagandaministern att det är rent äckligt och det har nog de flesta judar insett när de med bred majoritet röstar Harris enligt ny OU och på topp låg d e m o k r a t i.
Sen kom a b o r t f r å g a n.
Att Trump lyckades få den hävd.
På den vägen försvann det på 30-talet ihop med propaganda.
Jag tror nog att gosandet med förintelseförnekare gör sitt också.

Sen kan Trump gapa gapa sig hes och smeka Netanyahu.
Citera
2024-09-11, 09:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig

Var allt ett lågvattenmärke värre än vanligt. Tyvärr sitter allt för många och jublar så de kissar ner sig när han drar upp dylikt.
Lär väl knappast vara hans pr-avdelning som tyckte det skulle upp på bordet. Fast med tanke på de han omger sig med blir jag inte förvånad
Citera
2024-09-11, 09:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Men är du helt pantad. Du ser ju själv hur skugg-Kamala vinkar farväl när hon avlägsnar sig. Kan du inte ens acceptera verkligheten när den skriker dig i ansiktet?

Bilden visar klart och tydligt att det är över mellan Swift och demokraterna. Innerst inne inser du att jag har rätt. Det tar bara lite tid för dig att smälta detta svåra.
Hundvisslaren:
Jag vet inte om du bara trollade eller om du verkligen på allvar trodde att Swift skulle supporta Trump. Men nu kan vi stänga frågan, va?
Citera
2024-09-11, 11:09
Medlem
Oj, oj, oj!

Taylor Swifts endorsement är det i särklass viktigaste som hänt denna valrörelse. Plötsligt är delstater som Texas, Florida och Alabama swing states. Allt kan hända. Jag gissar att Trump och Vance kommer att kalla till en gemensam presskonferens inom 48 timmar för att ge sin syn på denna viktiga händelse och för att desperat vädja till republikanska swifties att stå emot pressen och inte överge Trump.

Mindre än en timme efter Swifts endorsement ringlade köerna långa utanför flera vallokaler i Kalifornien. Tiotusentals Swifties rusade för att vara först på plats och lyda befallningen från sin idol. Kravallpolis kunde efter en stund avvisa dem efter att ha förklarat att valet inte är förrän i november samt att de måste vara 18 år för att få rösta.
Citera
2024-09-11, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Oj, oj, oj!

Taylor Swifts endorsement är det i särklass viktigaste som hänt denna valrörelse. Plötsligt är delstater som Texas, Florida och Alabama swing states. Allt kan hända. Jag gissar att Trump och Vance kommer att kalla till en gemensam presskonferens inom 48 timmar för att ge sin syn på denna viktiga händelse och för att desperat vädja till republikanska swifties att stå emot pressen och inte överge Trump.

Mindre än en timme efter Swifts endorsement ringlade köerna långa utanför flera vallokaler i Kalifornien. Tiotusentals Swifties rusade för att vara först på plats och lyda befallningen från sin idol. Kravallpolis kunde efter en stund avvisa dem efter att ha förklarat att valet inte är förrän i november samt att de måste vara 18 år för att få rösta.
Drama King, lägg ner. Du har inte tillräckligt med humor för ironi.

Faktum är att hon kan påverka och det är väl därför du är här och sprattlar av oro.
Citera
2024-09-11, 13:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Oj, oj, oj!
Sarkasmen flödar. Men att få ungdomar/unga vuxna att gå och rösta är faktiskt att aktivera den mest underutnyttjade väljargruppen. Valdeltagandet för "unga" 18-29 år har legat mellan 40 och 50 %, alltså klart under övriga åldergrupper.
https://www.census.gov/library/visualizations/2017/comm/voting-rates-age.html

Om Swift kan få enbart en tiondel av "ungdomarna" att rösta så gör det på marginalen stor skillnad, ssk i Swing states.
Citera
2024-09-11, 13:46
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sarkasmen flödar. Men att få ungdomar/unga vuxna att gå och rösta är faktiskt att aktivera den mest underutnyttjade väljargruppen. Valdeltagandet för "unga" 18-29 år har legat mellan 40 och 50 %, alltså klart under övriga åldergrupper.
https://www.census.gov/library/visualizations/2017/comm/voting-rates-age.html

Om Swift kan få enbart en tiondel av "ungdomarna" att rösta så gör det på marginalen stor skillnad, ssk i Swing states.

Precis - det här är ett ovärderligt sparkapital. Trumps bas har inte samma sparkapital, eftersom en extremt hög del av den målgruppen gång efter gång vallfärdar till valurnorna, så det finns inte så mycket extra att kräma ur där. Men här, rent teoretiskt, finns det ju en gigantisk sovande drake, vi snackar hundratusentals röster eller miljoner röster... problemet är ju att få de omotiverade att bli motiverade, vilket uppenbarligen är en väldigt svår ekvation.
Citera
2024-09-11, 14:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Precis - det här är ett ovärderligt sparkapital. Trumps bas har inte samma sparkapital, eftersom en extremt hög del av den målgruppen gång efter gång vallfärdar till valurnorna, så det finns inte så mycket extra att kräma ur där. Men här, rent teoretiskt, finns det ju en gigantisk sovande drake, vi snackar hundratusentals röster eller miljoner röster... problemet är ju att få de omotiverade att bli motiverade, vilket uppenbarligen är en väldigt svår ekvation.
Ja, jag uppskattar den icke röstande gruppen "unga" till ca 20 miljoner (svårt att hitta exakt antal, men jag tror att hela gruppen uppgår till ca 45 miljoner).
Om man kan få med sig enbart 10 % av dessa så är bara det ca 2 miljoner röster. Säg att 1 % av dessa röster är i Pennsylvania så blir det 20K röster bara i PA, alltså en viktig svingstat. Val kan avgöras med mindre marginal än så.

Man bör komma ihåg att en ändring som det ovanstående normalt sett inte fångas upp av opinionsundersökningar, eftersom dessa förutsätter tämligen konstanta röstbeteenden. Om det nu skulle tillkomma 2 miljoner extra röster på valdagen, kommer det naturligtvis bli ett jävla gnäll på MAGAiterna om valfusk etc. Man bör ju dock innan det fånga upp förändringen i nyregistrering av unga väljare som inte röstat förut.
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-11 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in