2024-09-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Så det fanns alltså inga belägg för att de har köpt några bitcoin för egen räkning.

Eftersom du inte kunnat bevisa motsatsen måste vi anta det med deras egna VDs uttalanden och deras investeringar i blockkedjeföretag.
Citera
2024-09-11, 08:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så det fanns alltså inga belägg för att de har köpt några bitcoin för egen räkning.
(FB) Bitcoin - trading och analys

Du kan avfärda det som bevis, men jag tror du får svårt att göra det till en objektiv åsikt.

Sluta tramsa om det där nu.
Citera
2024-09-11, 08:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
(FB) Bitcoin - trading och analys

Du kan avfärda det som bevis, men jag tror du får svårt att göra det till en objektiv åsikt.

Sluta tramsa om det där nu.
Detta är inte bevis utan endast indicier. 6 bitcoin är hursomhelst att avrunda till noll i sammanhanget
Citera
2024-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ja, men ju större en tillgång blir, desto svårare blir det för mindre kapital att påverka priset. Automatisk arbitrage handel kommer omöjliggöra för mig som småspelare att pressa ner priset 10%, eller hur? Som med allt annat, dvs.

Nej det köper jag inte. Du ska inte tänka på dig själv med ditt kapital, tänk istället utifrån att en viss andel av tillgången är rörlig och den andelen styr prissättningen. Det är summan av allt rörligt kapital som är intressant.

Ta t.ex. TOM-mönster som blev populära, när allt fler såg dessa mönster och började agera efter dem skapades det t.o.m. fonder som agerade efter detta. Men när allt fler såg detta så upphörde också mönstret. Det spelar alltså ingen egentlig roll vilket market cap tillgången har, detta kommer ske oavsett detta.
Citera
2024-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Detta är inte bevis utan endast indicier. 6 bitcoin är hursomhelst att avrunda till noll i sammanhanget

Haha och det kommer från dig som likställer hypoteser med bevis, du är komisk.
Citera
2024-09-11, 09:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Haha och det kommer från dig som likställer hypoteser med bevis, du är komisk.
Känner du dig nöjd med att BR enligt påståendet ovan äger bitcoin för en mindre summa än vad jag har på min privata isk?
Citera
2024-09-11, 09:13
Medlem
Citat:
Känner du dig nöjd med att BR enligt påståendet ovan äger bitcoin för en mindre summa än vad jag har på min privata isk?

Jag skiter väl i dina småpengar du har i ISK.
Har noll att göra med dina påhittade "fakta" om bitcoin.
Citera
2024-09-11, 09:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej det köper jag inte. Du ska inte tänka på dig själv med ditt kapital, tänk istället utifrån att en viss andel av tillgången är rörlig och den andelen styr prissättningen. Det är summan av allt rörligt kapital som är intressant.

Ta t.ex. TOM-mönster som blev populära, när allt fler såg dessa mönster och började agera efter dem skapades det t.o.m. fonder som agerade efter detta. Men när allt fler såg detta så upphörde också mönstret. Det spelar alltså ingen egentlig roll vilket market cap tillgången har, detta kommer ske oavsett detta.

Ja,så är det. Jag har pratat om många gånger om att mönster tenderar att försvinna när tillräckligt många följer det. Det är liksom en naturlag att alla inte kan vara vinnande på ett mönster, då det måste finnas lika många i andra änden av affären.

Alltid funderat på om en obegripling kursrörelse kommer bli allt mer obegriplig nu när AI i större grad får styra i orderböckerna.
Citera
2024-09-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ja,så är det. Jag har pratat om många gånger om att mönster tenderar att försvinna när tillräckligt många följer det. Det är liksom en naturlag att alla inte kan vara vinnande på ett mönster, då det måste finnas lika många i andra änden av affären.

Alltid funderat på om en obegripling kursrörelse kommer bli allt mer obegriplig nu när AI i större grad får styra i orderböckerna.

Ja det är en naturlag.
Angående mer intelligens så tror jag det snarare bidrar till att ta bort felprissättningar vilket innebär färre kraftiga rörelser.
Citera
2024-09-11, 09:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja det är en naturlag.
Angående mer intelligens så tror jag det snarare bidrar till att ta bort felprissättningar vilket innebär färre kraftiga rörelser.
Ja. Marknader är ologiska. Google aktien kan gå ner bara för att en annan FANG aktie går ner, och den ologiken kan AI säkert dra nytta av.

Tydligare i krypto där tex Bitcoin Cash kan gå upp 25% på nyheten att ett nytt land börjat investera stadskassan i Bitcoin.
Citera
2024-09-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ja. Marknader är ologiska. Google aktien kan gå ner bara för att en annan FANG aktie går ner, och den ologiken kan AI säkert dra nytta av.

Tydligare i krypto där tex Bitcoin Cash kan gå upp 25% på nyheten att ett nytt land börjat investera stadskassan i Bitcoin.

Jag ser inget ologiskt i detta, snarare tvärtom.
Citera
2024-09-11, 18:30
Medlem
hazenectars avatar
43k härnäst? Eller går det att unvika en katastrof? Vad säger trådens största hopiumspridare och bitcoinbull kebabmedpommes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in