Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 03:59
Avslutad
Trump är för mycket på defensiven här. Harris är fortfarande hemsk men hon vinner på att Trump famlar och inte riktigt följer upp.
Citera
2024-09-11, 03:59
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Varför pratar du om CNN?

Jag tittar på en stream där det står "CNN" överallt. Mindre står det "ABC news" och därför trodde jag det var CNN som höll i debatten.
Citera
2024-09-11, 04:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Verkligen. Kunde lika haft CNN eller MSNBC ha debatten.

ABC är partiska men min poäng är alltså att Harris vinner debatten, och deras partiskhet smutsar ner hennes vinst.

Det är iaf så det ser ut nu, tror inte Trump kommer att kunna vinna detta.
Citera
2024-09-11, 04:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Å fan. Då streamar CNN intervjun som i sin tur streamas av andra. Tittar här:

https://www.youtube.com/watch?v=TOwLHDwnPkw

Det står ju för fan LIVE abc News i bannern i din youtubestream.
Citera
2024-09-11, 04:01
Medlem
mudryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Hon vinner dock på det då hon är ett exempel på ”the American dream”. Amerikaner älskar sådant.
Bägge hennes föräldrar gick på ivy league och var väldigt framstående i sina karriärer. Det gick ingen nöd på Kamala.
Citera
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
ABC är partiska men min poäng är alltså att Harris vinner debatten, och deras partiskhet smutsar ner hennes vinst.

Vi ska ju tänka på att det är mittenväljarna och swing voters som kommer avgöra detta.
Kamala är svag på flera punkter också.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Donald har tappat det helt. Kamala överaskar. Hon har har förberett sig bättre.
Donalds kunskaper i nationalekonomi är skrämmande. Men det är nog många Maga-supporters som går på det.

Om jag hade fått bestämma själv, så blir ingen av dem vald. Men Kamala är det minst dåliga alternativet. Både för USA och övriga världen. Kamala kommer åtminstone lyssna på sina rådgivare.

ABC håller Kamala i handen och bär vatten för henne. Hon kan ännu mindre om det du påstår Trump inte kan något om.

Men den här debatten fick ni dit ni ville helt klart. Ni lät Trump äta Biden bara för att rulla ut en "Yaas Queen Slaay" setup.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Tycker nog det är ganska jämnt totalt sett. Lite svårt att bedöma då ingen av dom direkt svarar på den andres frågor. Håller med att Trump är lite lågmäld. Angående henens anekdoter är väl en balans området blir för mycket av det eller inte. Återstår att se hur amerikanska folket förhåller sig till det när dom går till valurnorna.
Ingen av dem får enligt reglerna lov att ställa frågor till den andre. Debatten är lite mer som en dubbel utfrågning med replik på vissa svar.

Absolut är balans bäst, men jämfört med hur obalanserad Trump är i sina anekdoter framstår hon som väldigt ”level-headed”. Vilket förvånar mig, då hon vanligtvis framstår som en pårökt rymdblomma ungefär.
Citera
2024-09-11, 04:03
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Tror ni skjutningen mot Trump blir ett ämne eller har dom begravt det ?

De kommer inte diskutera Ukraina-kriget och skjutningen mot Trump för de vet att Trump skulle vinna de ämnesområdena.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

Hittills leder Harris absolut denna debatten, men som många redan konstaterat har debatten inte varit upplagd till Trumps fördel.
Citera
2024-09-11, 04:03
Avslutad
När Trump tar upp att Harris inte är vald som kandidat (av folket), och att Biden tycker illa om henne, tappar Harris greppet. Det tog hårt.
Citera
2024-09-11, 04:04
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det står ju för fan LIVE abc News i bannern i din youtubestream.

Det står också "CNN SPECIAL". Jag har sagt att jag tog fel, ta det lite lugnt.
Citera
2024-09-11, 04:04
Medlem
Nåt man märker är att varje gång Trump är pressad byter han ämne till invandringen och kriminalitet. Fast ämnet är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in