2024-09-10, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag är en av dem som ser jävligt allvarligt på situationen oavsett om det skedde för 1 år sedan eller 20 år tillbaka.
Jag skulle aldrig över min döda kropp, tycka det är okej att något barn utsatts för en pedofil.
Jag skulle gräva vidare i varenda detalj och vända om varenda kuddfodral tills jag får veta sanningen.

Men lägg ner. Det finns inga bevis på att Jocke är pedofil. Det är bara grova förtal från vidriga människor som Fake Lokal, El Snatto och Golof. De enda som diggat dessa uttal är Kräftan och Clutten, alltså mer lågbegåvade människor än de i spec klassen på lågstadiet.

Gräv hur mycket du vill men du kommer bara komma till Kina eller Nordkorea med ditt grävande, länder som passar dig på många sätt säkert.

Kvinnan har ju kommit ut med att hon fick betalt för berättelsen och samtidigt sitter de 3 pojkarna och garvar när hon berättar hemska saker. Vad gör dessa 3 nu:

El Snatto sitter inne och kan inte snatta från Coop mer som var hans största intresse i livet.
Golof sitter snart i fängelse i USA till 4075.
Fake Lokal är totalt irrelevant och hans peak i livet var när han fick supa och spy som en 15 åring på en bar med Golof och när han fick hänga med Maria som alltid kommer vara hans största kärlek.

Bra gäng verkligen...

Jocke ville ha tidsstämpel när detta barn hade vart där men då blev det jobbigt att ge. Så vad ska du gräva i? Finns mer att gräva hos Chrippa.
Citera
2024-09-10, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Och hur vet du att Chrippa inte bett Anjo ta ner videon?

Hur vet Pallal att Jocke inte bett Anjo ta ner låtarna? Men du väljer ju att fokusera på allt mot Jocke som vanligt.
Citera
2024-09-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Vinst 2023 på över 11 miljoner i bolaget.

Efter finansiella poster 11.9M

Årets resultat 11.5M

2022 och 2021 hade vinster per år på drygt 2 miljoner var.

Eget kapital 16M.

Sen finns värdepapper på bra många miljoner.
Nu får du visa vad din källa är för årsredovisningen har Bolagsverket inte fått in än.

Dina siffror är tagna ur luften eller också leker du trollkarl.

Vinst på 11 miljoner 2023 är total vinst över alla år. Dessa pengar har sedan länge delats ut eller lagts till eget kapital.

Förbrukade pengar gör ingen nytta.

2022 och 2021 hade vinster per år på drygt 2 miljoner var.

Intressant hur du glädjeräknar. Vart och ett av åren är resultatet 2 miljoner i vinst, till att börja med. Visst, men 2022 drogs 2,748 miljoner av summan för skatt som Skatteverket krävde paret på.

Resultat 2022 är -212000 kr

https://influens.se/efter-skattesmallen-sa-gar-det-for-jocke-och-jonna/

Är resultatet för 2021 korrigerat? Det var 8 miljoner Skatteverket krävde. När fick Skatteverket den summan? Bokförs väl i 2023 års bokslut.

Påstår du att dom går plus räknar du med Chrippapengar. Skatt skatt skatt.

Eget kapital har aldrig tidigare varit över 8 miljoner. Nu har 8 skjutits till menar du.

Värdepapper ingår i bokslutet.

2 miljoner i vinst var 2022 och 2021. Ändå gick företaget med negativt resultat 2022.

Eget kapital är huset. Huset är värderat till något i stil med 15 miljoner. Men några 15 miljoner kommer huset inte säljas för. Höja taxeringsvärdet är ett smart drag för företag som vill kunna låna mer pengar från bankerna.

Märkligt att du har tillgång till andra offentliga siffror än offentligheten har får se.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 00:09.
Citera
2024-09-11, 00:12
Medlem
Citat:
Finns det inte hotell/airbnb med grannar eller? Menar du att de måste ge sin tillåtelse för tillstånd? Eller hur är det annars relevant ens? Tror att byggandet som var under flera år störde mer faktiskt.
Är han som med spat extremt tydlig med att det inte finns någon åldersgräns för att hyra lundellhuset?
Citat:
Jocke stödjer väl inte Chrippa??

Håller med att Chrippas mobbning mot Rask, Therese, Lisen, Jonna och alla barn är sjuk. Inte direkt årets farbror 2024.
Skoja inte så.

Det är alltid synd om Jocke.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 00:14.
Citera
2024-09-11, 00:53
Medlem
Citat:
Vad ska grävas i? Vad menar du kommer hittas?

Vad är problemet ens? Är väl bara bra?

Bara så du vet lämnades uppgifter för bolaget 2023 in idag, försenat med straffavgift på 5k men inte olagligt så du vet, och siffrorna ser bra ut. Du får del av detta innan några dagar borde det bli. 2024 är fram till September vinst på 9.5 miljoner. Du kommer få se detta när de är offentliga om under ett år.

Likviditeten som var sämre 2022 och som du gärna tjatar om har blivit mycket bättre under 2023 och 2024.

Tror ni mig inte? Det är lugnt. Om några dagar får jag rätt för 2023. Vi pratar inte vinst på 100k utan flera miljoner. 2024 skrattar bäst som skrattar sist.

Btw är Jacke och Jockes relation väldigt bra idag. Nåt du förnekat flera gånger.
Jag skrev det där i Juni.

Bokföringsbrott
https://bolagsverket.se/foretag/aktiebolag/arsredovisningforaktiebolag.759.html

Jag kryper inpå skinnet på Jocke. Han är redan 70 dar sen när jag nämner det och vips är den inne.

Påverkade jag Jocke eller berättade mina källor att den precis skulle skickas?

Likviditeten måste mångdubblas för att anses bra.

Lögn, Mute säger att jag säger att Jacke och Jocke har en dålig relation, men jag har inte sagt det.

Mute håller inte isär begreppen och är inte tydlig med att vad Jacke sagt och vad Jocke pratat om att Jacke sagt har två väldigt olika innebörder.
Citera
2024-09-11, 01:04
Medlem
Citat:
Att det skulle bli spa och Airbnb vet alla runt Jocke och Pallal har ju själv nämnt att han är en person i kretsen. Så inte så konstigt.

Kollar man siffror bolaget går det inte ihop att bolaget är i ekonomisk kris och man nu fixar spa och Airbnb för att vända röda till gröna siffror.

Bolaget hade omkostnader 2022 på 20 miljoner och 2023 på 4 miljoner. Omsättningen har minskat med 7 miljoner 23 mot 22 men man har strypt kostnader med 16 miljonet så vinsten har gått från 2 miljoner till 11 miljoner. Det ligger faktiskt och balanserar på 12M för 2023.
Jag och vi på kontot har inte nämnt att vi är en man i kretsen.

Jag är inte allvetande. Jag ser vad alla kan se med siffror som finns. Ett dåligt skött företag i kris. Akuta åtgärder som går att se när företag är nära kk.

12 miljoner i vinst har inte kunnat gå att förutse, det kan du inte gå runt och vara förbannad över. Det verkar onekligen som att Danjal var en utomordentligt dålig ekonomisk rådgivare eller också har han förskingrat pengar eller gömt pengar utomlands för ”skatteplanering” som nu dyker upp igen.
Citera
2024-09-11, 01:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Men lägg ner. Det finns inga bevis på att Jocke är pedofil. Det är bara grova förtal från vidriga människor som Fake Lokal, El Snatto och Golof. De enda som diggat dessa uttal är Kräftan och Clutten, alltså mer lågbegåvade människor än de i spec klassen på lågstadiet.

Gräv hur mycket du vill men du kommer bara komma till Kina eller Nordkorea med ditt grävande, länder som passar dig på många sätt säkert.

Kvinnan har ju kommit ut med att hon fick betalt för berättelsen och samtidigt sitter de 3 pojkarna och garvar när hon berättar hemska saker. Vad gör dessa 3 nu:

El Snatto sitter inne och kan inte snatta från Coop mer som var hans största intresse i livet.
Golof sitter snart i fängelse i USA till 4075.
Fake Lokal är totalt irrelevant och hans peak i livet var när han fick supa och spy som en 15 åring på en bar med Golof och när han fick hänga med Maria som alltid kommer vara hans största kärlek.

Bra gäng verkligen...

Jocke ville ha tidsstämpel när detta barn hade vart där men då blev det jobbigt att ge. Så vad ska du gräva i? Finns mer att gräva hos Chrippa.
Det där klippet där han groomar en tonåring har inte åldrats särskilt väl... Han har ett väldigt smutsigt förflutet det vet alla som var i svängen samtidigt som honom
Senast redigerad av knark-kungen 2024-09-11 kl. 01:44.
Citera
2024-09-11, 01:23
Medlem
Citat:
Men herregud. Fattar du inte att barnen blivit tillsagda att stöka för counten? Var ju så jävla uppenbart. Och så farligt var det inte som alla skrev innan man själv kollat.

Nästa gång Oliver är barnvakt - Ungarna sköter sig - 10 000 visningar.
Öh, det är nästan som att du säger att Joakim kan göra precis vad som helst mot sin familj för visningar.

Barnen är små, båda är alltid så och jag tror väl inte att Joakim som har ett görstort trauma från sitt horribla familjehem med barnarbete skulle utnyttja sina barn för barnarbetare.

Får barnen lön för barnarbetet eller är det slaveri som pågår?

Jocke & Jonna AB har 3 anställda. Det är nästan som att barnen utnyttjas för egen ekonomisk vinning.
Citera
2024-09-11, 01:31
Medlem
Citat:
Kan du skicka bevis på detta? Jocke själv säger att han inte skrivit nåt opassande till Linnea eller frekvent. Varför blockar bara inte Linnea Jocke på Messenger osv? De behöver väl inte ha nån kontakt? För Jocke är väl inte far till William? För helt ärligt fattar jag inte om det är så jobbigt varför Linnea inte bara blockar Jocke?

Jag har läst så mycket inlägg från dig och vet hur mycket fel du har så det behövs bevis från dig om jag ska tro dig.

Var är William btw?
Så det säger han. Bra för honom.

Man blockerar inte en psykopat.

Här är du igen och försöker skapa trådsanningar. Har inte sagt bu eller bä om något barn.

Namnet är inte aktuellt längre.
Citera
2024-09-11, 01:36
Medlem
Citat:
Så Jocke utan skulder och ett bolag som går bra har fake men Chrippa med skulder och personlig konkurs har äkta? Tycker du det låter rimligt? Jocke säljer ju av sina saker och länge sedan nu han flashade med det. Hans bror har väl fått han att förstå hur töntigt det är.

Chrippa anser att klocka är bra investering men har samtidigt ränta på vad, 27 % på skulder på 200 000? Vad växer hans skulder med per dag bara av räntan? Vi får hoppas att det KF beslagtagit går till skulderna med högst ränta. Sedan är det ju så efterblivet att vissa skulder ligger på 1-3k. Chrippa kan betala dessa och så försvinner prickarna fortare. Tror 30k skulle fixa nästan 10 punkter han har.

Pling om några dagar.
Jag är inte ensam i kontot, så jag vet inte vad hen menade med det hen skrev.

Jocke bar fejk av dom kläder han hade förut för han ville inte slita på dom äkta eller sänka andrahandsvärdet. Båda kör delvis fejk.
Citera
2024-09-11, 01:47
Medlem
Citat:
Helt rätt av Jonna i så fall. Sjukt att Linnea inte gör samma sak mot Chrippa.

Du ska väl btw inte prata om det som är väldigt aktiv på Flashback mellan 01-06? Jocke verkar vakna nån gång kring 6-7 vilket får ses som normalt. När han sommar vet jag inte men jag tex kan inte sova mer än 3-5 timmar per dygn så att vara uppe lite senare kan det bli och nästan lite nödvändigt för att inte vakna vid 4.
Jonna gör helt rätt i att sätta gränser. Alla sunda relationer har gränsdragningar. Är Chrippa en lat eller frånvarande sambo och pappa?

Helt med i din tanke, jag behöver inte mycket till sömn, men det är inte bara jag här och skenet kan bedra, jag har frihet under ansvar och skriver flashback när jag väntar eller förflyttar mig, aldrig när jag är med min familj.

Det jag postar är inte alltid skrivit av mig. Jag lyder bara instruktioner från högre ort ofta.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 01:59.
Citera
2024-09-11, 01:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Finns det inte hotell/airbnb med grannar eller? Menar du att de måste ge sin tillåtelse för tillstånd? Eller hur är det annars relevant ens? Tror att byggandet som var under flera år störde mer faktiskt.
Jag tror att det kanske krävs tillstånd innan man öppnar ett hotell/airbnb i ett villa område.
Men jag har aldrig haft ett hotell/airbnb och speciellt inte mitt i ett villa området. Det är därför jag säger "JAG TROR ATT"
Du kanske vet och kan länka till en källa på vad som gäller när man ska öppna hotell/airbnb i ett villaområde?

Som svar på alla dina övriga kommentarer till mig:
Sluta läsa 1 kommentar ifrån en lång diskussion och sedan fråga något som redan finns svarat på om du läser diskussionen. Om du vill vara med i en diskussion, läs diskussionen så du vet vad det handlar om, istället för att bara hoppa in och tro att du vet vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in