2024-09-10, 20:34
Medlem
Nästan så man hoppas ryssen klantar till sig med sin stora militärövning runt skandinavien
Citera
2024-09-10, 20:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du plockade bort större delen av inlägget så vem vet vad det "avtalet" handlade om. Var det något om samhällen och städer ryssarna tagit den senaste månaden eller Kursk? Vad ljuger jag om? Det är du som är rädd för sanningen för annars hade du inte rensat i inlägget. Visa att du är en man och låt inläggen vara oröda då du citerar så folk vet vad det handlar om.

Du kan enkelt gå tillbaka och se vad du skulle ha svarat på.
Istället skriver du svammel om något annat.

Du har inget att komma med. Som vanligt.
Citera
2024-09-10, 20:45
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Varför inte det?

Du tycker att de människorna som vill ha slut på kriget inte ska få någon röst? Bara för att det är krig så ska diktatorn få sitta kvar tills han skickat in varenda ukrainsk man i döden och de ska inte ha något att sätta emot?

Det är en diktatur det.

Äh skit ned dig och börja städa upp därhemma istället!

Putinland är en riktig diktatur , inga demokratiska val alls.

Är man i krig då håller man inga val så se till att dina polare drar hem till orchland så kommer det snart att bli val i Ukraina!
Citera
2024-09-10, 20:46
Medlem
Citat:
Det handlar ju om styrkeförhållande. Ryssland vinner ju och Ukraina backar med mindre och mindre välutbildade soldater eller tycker du att hela Ukraina ska förstöras? Jämfört med USA är ju Ryssland generösa för tex. Saddam och Gaddafi fick ju ingen möjlighet att förhandla. Allt Ukraina gör skakar Ryssland av sig på grund av att man är en stormakt. Kievregimen är enbart desperata och skickade nyligen 140 drönare mot Ryssland där enbar en verkar ha kommit fram till sitt mål, en lägenhet i ett höghus som dödade en civil. Vi kan ju ana vilka mål långdistansmissiler från väst delvis kommer att sikta på om USA och UK nu tillåter det senare här i veckan. Det skakas ju också av men ryssarna kommer att blir riktigt förbannade och inte rädda som barnen i väst tror. Riktigt oroliga tider nu för Europa och det är dags att tvinga Kievregimen att avgå eller till förhandlingsbordet ... vi har inte råd med ett världskrig, det vore tragiskt.

Du måste söka hjälp med de vanföreställningarna.
Citera
2024-09-10, 20:48
Medlem
Citat:
Det handlar ju om styrkeförhållande. Ryssland vinner ju och Ukraina backar med mindre och mindre välutbildade soldater eller tycker du att hela Ukraina ska förstöras? Jämfört med USA är ju Ryssland generösa för tex. Saddam och Gaddafi fick ju ingen möjlighet att förhandla. Allt Ukraina gör skakar Ryssland av sig på grund av att man är en stormakt. Kievregimen är enbart desperata och skickade nyligen 140 drönare mot Ryssland där enbar en verkar ha kommit fram till sitt mål, en lägenhet i ett höghus som dödade en civil. Vi kan ju ana vilka mål långdistansmissiler från väst delvis kommer att sikta på om USA och UK nu tillåter det senare här i veckan. Det skakas ju också av men ryssarna kommer att blir riktigt förbannade och inte rädda som barnen i väst tror. Riktigt oroliga tider nu för Europa och det är dags att tvinga Kievregimen att avgå eller till förhandlingsbordet ... vi har inte råd med ett världskrig, det vore tragiskt.
styrkeförhållandena är faktist lite svåra och ta reda på jag tror Ukraina har betydligt mer soldater än Ryssland det såg man när Ukraina knatade in i kursk stora delar i den ryska försvarslien är typ obevakad. Man har enorm brist på manskap efter enorma förluster. Ukraina har förlorat mycket mindre soldater än ryssland men har ochså problem.
Ukraina har ingen anledning att förhandla med ryssland för att man kommer inte förlora kriget helt enklet. Att bomba moskva är utmärkt hämmd för alla terrordåd ryssland har gjort mot civila. Ukraina bör inrika sig på att döda rysk civila som ryssland själv gör helst i Moskva.
Så kommer Ukraina vinna kriget när det börjar dö 100tals ryssar i moskva varje dag.
Citera
2024-09-10, 20:49
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Man skulle nästan kunna tro att Putin vill ha en utrensning av sitt eget folk. Massa minoriteter som han vill bli av med och personer som sitter i fängelse etc.

Ja nån absurd form att rensa ut alla tärande delar av befolkningen!

Vad blir nästa steg att skicka iväg alla pensionärer till fronten. Fast de kan säkert höra golfbilarna på ett lungt och säkert sätt!
Citera
2024-09-10, 20:50
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Babbel från en feg jävel. Kryp under bordet för i helvete om du är så jävla rädd för imaginära atomvapen eller skaffa professionell hjälp för din fobi för att något hemskt kan tänkas ske. Husse i peking kommer fortfarande inte tillåta att palatshoran i kreml kommer slänga ett endaste raket som innehåller radioaktivt material vare sig mot Ukraina eller nåt annat land.
Det hade inte skett ett skit mot skithålan och den blivande träsket moskva om ryssen hade stannat hemma. När i helvete ska du få det genom din tjocka skalle?

Det enda det är dags är det jag skrev för några dagar sedan som svar till den där stugan (torppet):
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Det inlägget handlar om krigsbrottslingen och den obotligt paranoide fascistoida neo-bolsjevistiska lilltsaren vladimir I av huset putin med tilltalsnamn puttefnask den enfaldige.

Det är dags för omvärlden att stoppa det där lilla klicken av forna sovjetiska skitstövlar som fortfarande styr rysseriet en gång för alla och hindrar landet att utvecklas till ett välmående stat som faktiskt kan interagera och existera sida vid sida med alla andra självständiga stater utan behov att brösta upp sig med både kärnvapen och våld mot grannländer.

Ta bort alla Ukrainas restriktioner på levererade vapen och låt dem slåss på deras egna villkor för i helvete säger jag.
Och nej, jag är inte rädd för ett endaste kärnladdning trots att jag bor mitt i smeten i Tyskland där ryska propagandister på propagandakanalen Rossija-1 vill se ryska kärnvapen flyga och förinta allt.
Citera
2024-09-10, 20:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du plockade bort större delen av inlägget så vem vet vad det "avtalet" handlade om. Var det något om samhällen och städer ryssarna tagit den senaste månaden eller Kursk? Vad ljuger jag om? Det är du som är rädd för sanningen för annars hade du inte rensat i inlägget. Visa att du är en man och låt inläggen vara oröda då du citerar så folk vet vad det handlar om.

Slappt. Du ombeds komma med länk till det underskrivna ’fredsavtalet’ du ideligen svamlar om. Om ett sådant hade existerat hade naturligtvis ryssarna visat upp det, begriper du väl? Då hade du kunnat länka till det. Capish
Citera
2024-09-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Babbel från en feg jävel. Kryp under bordet för i helvete om du är så jävla rädd för imaginära atomvapen eller skaffa professionell hjälp för din fobi för att något hemskt kan tänkas ske. Husse i peking kommer fortfarande inte tillåta att palatshoran i kreml kommer slänga ett endaste raket som innehåller radioaktivt material vare sig mot Ukraina eller nåt annat land.
Det hade inte skett ett skit mot skithålan och den blivande träsket moskva om ryssen hade stannat hemma. När i helvete ska du få det genom din tjocka skalle?

Det enda det är dags är det jag skrev för några dagar sedan som svar till den där stugan (torppet):
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Det inlägget handlar om krigsbrottslingen och den obotligt paranoide fascistoida neo-bolsjevistiska lilltsaren vladimir I av huset putin med tilltalsnamn puttefnask den enfaldige.

Det är dags för omvärlden att stoppa det där lilla klicken av forna sovjetiska skitstövlar som fortfarande styr rysseriet en gång för alla och hindrar landet att utvecklas till ett välmående stat som faktiskt kan interagera och existera sida vid sida med alla andra självständiga stater utan behov att brösta upp sig med både kärnvapen och våld mot grannländer.

Ta bort alla Ukrainas restriktioner på levererade vapen och låt dem slåss på deras egna villkor för i helvete säger jag.
Och nej, jag är inte rädd för ett endaste kärnladdning trots att jag bor mitt i smeten i Tyskland där ryska propagandister på propagandakanalen Rossija-1 vill se ryska kärnvapen flyga och förinta allt.
Och rädd ska du nog inte vara heller ytterst tveksamt om ryssland har så många fungerande kärnvapen kvar.

Jag vill dock gå ett steg längre och säga att vi hela europa och usa borde bomba ryssland till stenåldern direkt så kriget tar slut det skulle vara avgjort på någon månad.
Samma med iran och Nordkorea bomba skiten bara
Citera
2024-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Slappt. Du ombeds komma med länk till det underskrivna ’fredsavtalet’ du ideligen svamlar om. Om ett sådant hade existerat hade naturligtvis ryssarna visat upp det, begriper du väl? Då hade du kunnat länka till det. Capish
Begriper och mortex😂 blanda inte dom orden i samma mening 😆
Citera
2024-09-10, 21:04
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Och rädd ska du nog inte vara heller ytterst tveksamt om ryssland har så många fungerande kärnvapen kvar.

Jag vill dock gå ett steg längre och säga att vi hela europa och usa borde bomba ryssland till stenåldern direkt så kriget tar slut det skulle vara avgjort på någon månad.
Samma med iran och Nordkorea bomba skiten bara

Stenåldern? Så avancerat? Pre-paleolitisk era är en mer passande för ryssen att befinna sig i tills de lär sig att interagera med andra på ett mer civiliserad sätt. Därefter kan vi åter ta in dem bland oss andra.
----------------
Och så mycket för kinesens påstådda neutralitet.
Citat:
Beijing is giving Moscow "very substantial" help to beef up its war machine, and in return Russia is handing over its closely guarded military tech on submarines and missiles, US Deputy Secretary of State Kurt Campbell said
https://x.com/POLITICOEurope/status/1833501593032876355
Citera
2024-09-10, 21:08
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Vad jag läst och begripit så är väl dessa iranska missiler nyligen levererade (om ens det?) varför de ej ännu visats upp på slagfältet men som du är inne på- det visar sig väl inom ganska snart? I det övriga; det här med vapentillförsel till det ukrainska försvaret... det är väl precis och exakt sådant som USA och storbrittanien förbundit sig att göra i o m det där så väldigt omskrivna minskfördraget som innebar att dessa båda nationer garanterar ukrainsk säkerhet mot att Ukraina avhändade sig sina kärnvapen. Jag tycker om tanken att folk står för sina ord och utfästelser.

Nu har du tyvärr blandat ihop avtalen och traktaten . Det var i Budapest överenskommelsen/traktatet skilsmässan mellan Ryssland och Ukraina fredligt och dyrt och heligt garanterades . Minsk 1-2 är olika saker . Minsk 1 fullföljde aldrig av Ryssland och det föreslagna Minsk 2 var bara en rökridå avsedd att ge Ryssland tid att kraftsamla vid Ukrainas gräns . Resten är vad du ser idag .

Det är precis det här rysstrollen vill uppnå de vill att man ska blanda ihop saker och börja tro på alternativ fakta / kontrafaktisk historia ( De försöker konstant fiffla med fakta och tidslinjen )

De försöker också påtala en en alternativ historia om att ett nytt fredsavtal fanns signerat och klart och att Boris Johnson bestämde att Ukraina skulle säga nej . Den enda påverkan han hade var att han rakt upp ner utryckte " Att Storbritannien inte kunde stå som garant för Ukrainas säkerhet om de godtog en fredsöverenskommelse på Rysslands vilkor "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in