2024-09-10, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag funderar också på hur det kommer att se ut.
Kanske att det blir uthyrning veckovis och veckoslut, då skulle det där pengarna kunna rulla in(om någon vill hyra)?

Men varför skulle man vilja hyra det?
Ska det fungera som nåt hotell?

Det blir intressant att se hur upplägget ser ut.
Spa:t går bra hittills, men har de otur är det nyhetens behag som gör sig till känna.

Och det nya projektet? Vad kan det vara?

Han har ju varit musiker och producent och allt möjligt, så vad blir det för låtsasprojekt nu?

Planen med huset är Airbnb. Airbnb är riktigt stort just nu och marginell för vinst är större än hyra ut det som hus där reglerna för vad man får ta ut i hyra per månad är strikt. Jag vet inte hur uthyrning kommer se ut exakt men jag gissar att man kan hyra 3 dagar eller 7 dagar. Nåt sådant i alla fall. Övriga dagar det inte är bokat huset kan de ju spela in där. Och perfekt att hyra huset och spat samtidigt om man vill. Kan tänka mig det kommer finnas i ett paketpris.
Citera
2024-09-10, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Grävs det i fastighetsförsäljningen?

Är det tanken att spat finansiera kontantinsats för Jocke och Jonna AB att köpa upp hyreshuset? Dom vill ha pengar som växer själva hörde jag

Vad ska grävas i? Vad menar du kommer hittas?

Vad är problemet ens? Är väl bara bra?

Bara så du vet lämnades uppgifter för bolaget 2023 in idag, försenat med straffavgift på 5k men inte olagligt så du vet, och siffrorna ser bra ut. Du får del av detta innan några dagar borde det bli. 2024 är fram till September vinst på 9.5 miljoner. Du kommer få se detta när de är offentliga om under ett år.

Likviditeten som var sämre 2022 och som du gärna tjatar om har blivit mycket bättre under 2023 och 2024.

Tror ni mig inte? Det är lugnt. Om några dagar får jag rätt för 2023. Vi pratar inte vinst på 100k utan flera miljoner. 2024 skrattar bäst som skrattar sist.

Btw är Jacke och Jockes relation väldigt bra idag. Nåt du förnekat flera gånger.
Citera
2024-09-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Se där.
Det är pengaknas och nöden har ingen lag, sparandet och avbetalning på deras stora skulder la Jocke tyvärr på kläder.

Dom har ju sålt allt nu och det ser ut som att dom akut måste få in pengar och sänka skuldsättningen.
Lönerna har dom dragit ned på också och bor i en tvåa med två barn och hund.

Förmodligen måste Jocke och Jonna AB hyra ut huset som airbnb, kontor, vattenland eller spa innan dom slutligen kan sälja det när allt är klart. Sensommar eller höst är min okvalificerade gissning.
Du har ju pekat på det här scenariot helt träffsäkert!
Nu kom resultatet!
Citera
2024-09-10, 19:21
Bannlyst
Vinst 2023 på över 11 miljoner i bolaget.

Efter finansiella poster 11.9M

Årets resultat 11.5M

2022 och 2021 hade vinster per år på drygt 2 miljoner var.

Eget kapital 16M.

Sen finns värdepapper på bra många miljoner.
Citera
2024-09-10, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du har ju pekat på det här scenariot helt träffsäkert!
Nu kom resultatet!

Att det skulle bli spa och Airbnb vet alla runt Jocke och Pallal har ju själv nämnt att han är en person i kretsen. Så inte så konstigt.

Kollar man siffror bolaget går det inte ihop att bolaget är i ekonomisk kris och man nu fixar spa och Airbnb för att vända röda till gröna siffror.

Bolaget hade omkostnader 2022 på 20 miljoner och 2023 på 4 miljoner. Omsättningen har minskat med 7 miljoner 23 mot 22 men man har strypt kostnader med 16 miljonet så vinsten har gått från 2 miljoner till 11 miljoner. Det ligger faktiskt och balanserar på 12M för 2023.
Citera
2024-09-10, 19:50
Bannlyst
Flera skriver i tråden att Jocke bor i huset det gör han inte.

1. Varför skulle de hyra för 40k i månaden? De jobbar som vanliga människor och har småbarn så inte så mycket fritid och de kan ju spendera tid i huset ändå på jobb som när de filmar, planerar osv. Så varför ens?
2. Bättre hyra ut huset och få intäkter än bo där och ha utgifter. Visst?
3. Tror ni Jocke och de vill bo där när folk som hyrt spat springer omkring? De som hyr spat vill nog också vara lite ifred.
4. Såg ni videon Oliver var barnvakt? Gammal glass i frysen, tomt i kylen, princip tomt i skåpen. Huset ser mer ut som en IKEA katalog med möbler och väldigt lite personliga saker. Detta tyder på att de inte bor där och jag vet att det är så.
5. Hur många gånger har de inte filmat vlogg och Jonna kommer med bil? Utan barn eller matkassar. Troligtvis kommer hon från lägenheten och är "försenad" till huset/jobb.
6. Minns ni när Anjo var hemma hos Kräftan och Skabbelina som var där dag 27 för de skulle göra upp om möbler *host host*. Pga allt oljud o folk skrev kom Jocke ner i morgonrock inom 5 min. Om han satt i huset och tryckte är det väldigt märkligt att han kom dit så snabbt och i morgonrock.
Citera
2024-09-10, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Detta hittar jag om huset
Rorsmansvägen 2B
Boarea 360 m²
Biarea 15 m²
Tomtarea 796 m²

ett hyreshus i Lindö. Byggnaden från 2013 är totalrenoverad 2021 - 2024 och håller idag nystandard och en hög nivå på materialval.
Enheten består av flera lägenheter, varav en av dem utgörs av ett attefallshus, total uthyrningsbar yta om ca 445 kvm

Fastigheten består av 4 eller 5 lägenheter. Tror den kan vara värd ca 10 miljoner. Vet inte varför alla hyresgäster är registrerade på samma lägenhet i fastigheten på nätet men det finns inget att gräva i. Åkt dit så ser du att det är flera lägenheter. Detta bekräftar ju boarean på 360 kvm. Om du ska gräva i nåt så gråv i hans brors pågående folkbokföringsbrott och jag pratar inte om den vettiga brodern Jacke utan han som älskar att leka att han håller i en AK47 och han hörs så mycket så vissa i grannkommunen hör det. Kanske att det pågående folkbokföringsbrottet kommer med i en kommande FHUP (förhudsundersökningsprotokoll).
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-10 kl. 20:24.
Citera
2024-09-10, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fetade - vi är helt överens.

Jag delar inte heller Jockes uppfattning att så är alla barn - för det är verkligen inte sant. Jag hade fem, men inte ens de gemensamt tilläts härja på det sättet, mina barnbarn skulle inte heller få härja på det sättet vare sig hemma hos sina föräldrar eller hemma hos oss. Det kanske är okej för Jocke och är den typ av föräldraskap de valt, och det är i så fall upp till dem -- men det är verkligen inte sant för alla barn.

Men herregud. Fattar du inte att barnen blivit tillsagda att stöka för counten? Var ju så jävla uppenbart. Och så farligt var det inte som alla skrev innan man själv kollat.

Nästa gång Oliver är barnvakt - Ungarna sköter sig - 10 000 visningar.
Citera
2024-09-10, 20:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Men herregud. Fattar du inte att barnen blivit tillsagda att stöka för counten? Var ju så jävla uppenbart. Och så farligt var det inte som alla skrev innan man själv kollat.

Nästa gång Oliver är barnvakt - Ungarna sköter sig - 10 000 visningar.
Vad babblar du om - jag kommenterar det Jocke sa.
Citera
2024-09-10, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Spa är ju bara en skatteteknisk lösning.
Om de har öppet 10-22 så kan de ju vistas på plats utan att de anses bo där, eller spendera större delen av tiden i den fastigheten.

Sen sätter man höga priser så de inte kommer någon, och vips så har man trollat bort Skatteverkets åsikt om större delen av dygnsvilan, eller hur de formulerar sig.

Nu funkar det inte så. Man ska vara folkbokförd där man har sin dynsvila mest. Så ditt 10-22 är bara irrelevant om de inte sover i huset då.

Höga priser så ingen beställer? Var det inte 61 bokningar första 24h. Det är tider en månad framåt och en omsättning på kanske 150k. Efter skatt är vi fortfarande uppe över 100k.
Citera
2024-09-10, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad babblar du om - jag kommenterar det Jocke sa.

Och jag svarade på att du skrev att du aldrig skulle tillåta dina barn bete sig så. Inga föräldrar gör det. Så hur är det relevant?
Citera
2024-09-10, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Och jag svarade på att du skrev att du aldrig skulle tillåta dina barn bete sig så. Inga föräldrar gör det. Så hur är det relevant?
Uppenbarligen så finns det föräldrar som gör det - eftersom vi sett på film att barnen betedde sig så.
Om det stämmer att de har uppmanats att bete sig illa så är väl det ett kvitto på att det finns föräldrar som verkligen tycker det är okej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in