2024-09-04, 14:58
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tack för ett vettigt svar.
Men då är det alltså en utredning på gång med Christoffer och inte bara rykten?

Ja de stämmer de är en utredning som är satt till ett visst datum för åklagaren för att väcka åtal.
Och Ang städerna så kommer ni få svar i Fub,en. Om de väcks Åtal.
Senast redigerad av Skattesskulder 2024-09-04 kl. 15:39.
Citera
2024-09-04, 18:37
Medlem
FruKrokodils avatar
Den här videon med ungarna var hemsk att se, vart har vi SuperNanny när hon behövs som mest. Detta är inget normalt beteende av två barn med bra fostran.
Citera
2024-09-04, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Den här videon med ungarna var hemsk att se, vart har vi SuperNanny när hon behövs som mest. Detta är inget normalt beteende av två barn med bra fostran.
Jag tänkte innan - "hur illa kan det vara, det är ju bara barn"
Men vilket jäkla liv och stissande .. Jag blev trött bara av att titta -- Oliwer var däremot guld i tålamod.
Citera
2024-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Ja de stämmer de är en utredning som är satt till ett visst datum för åklagaren för att väcka åtal.

Det är bra. Jag har förstått att något är på väg att hända. Det är hyffsat tyst på sociala medier och samtidigt blir aktiviteten i denna och den andra tråden så pass hög igen som nästan får mig att tro att det är skrivet i förhoppning att en åklagare läser här och ska tänka, aha den där Jocke är bindgalen, psykopat och styr över världen och är jättedum mot sin bror.
Senast redigerad av 111-111 2024-09-04 kl. 19:48.
Citera
2024-09-04, 19:58
Medlem
Spritnotas avatar
”Ber vänligt och snällt att hålla en bra ton i kommentarsfältet. Många här har nog glömt hur dom själva var som barn. Och speciellt kring nya människor där man testade gränser och spelade på känslor och gjorde kaos.”

Hur nyanställd är denna Oliwer?
Citera
2024-09-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder

Tack återigen för ett vettigt svar.
Citera
2024-09-04, 20:52
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tänkte innan - "hur illa kan det vara, det är ju bara barn"
Men vilket jäkla liv och stissande .. Jag blev trött bara av att titta -- Oliwer var däremot guld i tålamod.

Barn kan såklart vara jobbiga men dessa två verkar ha behövt sova både middag och inte matats med enbart socker sen de vaknade.
Citera
2024-09-04, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Barn kan såklart vara jobbiga men dessa två verkar ha behövt sova både middag och inte matats med enbart socker sen de vaknade.
Ja absolut kan de vara det. Jag har fem barn (nu vuxna) och väldigt tätt mellan de yngsta, jag vet hur vissa dagar kan vara.
Det går ändå inte att komma ifrån att det var väldigt ljudligt och stimmigt.
Jag är imponerad av Oliwers lugn och tålamod

Jag säger alltså inte att det är något fel på barnen - bara att det där verkade vara mycket jobb för Oliwer och man får hoppas han hade öronproppar

Jag såg Jockes inlägg på insta också - där han berättar att han kommer sätta sig ner med barnen och titta på filmen för att se vad som inte var så bra beteenden och vad som var bra ... och det tycker jag var en god och pedagogisk idé. Pojken är väl lite liten för att förstå - men LunaB kan nog ta till sig lite.
Citera
2024-09-04, 21:15
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
”Ber vänligt och snällt att hålla en bra ton i kommentarsfältet. Många här har nog glömt hur dom själva var som barn. Och speciellt kring nya människor där man testade gränser och spelade på känslor och gjorde kaos.”

Hur nyanställd är denna Oliwer?

Svarar mig själv, för letade upp två vloggar jag sett när de släpptes. Oavsett om man tycker att barnen är ouppfostrade eller inte, är Jockes förklaring och ursäkt till uppförandet att Oliwer är ny vilket jag reagerade på.
- 17 december "Vi drar till fjällen" dvs tre vloggar med bästa brorsan Chrippa och Linnéa och Anjos familj. Oliwer bakom kameran.
- 18 oktober "Vi drar till Cypern" dvs vlogg i sju delar med Chrippa och Linnéa och Danjal. Oliwer bakom kameran.

Orkar inte klicka längre bak i tiden, men han får ingen presentation i dessa familjeresor med övernattning och han är den som filmar var och varannan vlogg 2024.

.
Citera
2024-09-04, 21:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja absolut kan de vara det. Jag har fem barn (nu vuxna) och väldigt tätt mellan de yngsta, jag vet hur vissa dagar kan vara.
Det går ändå inte att komma ifrån att det var väldigt ljudligt och stimmigt.
Jag är imponerad av Oliwers lugn och tålamod

Jag säger alltså inte att det är något fel på barnen - bara att det där verkade vara mycket jobb för Oliwer och man får hoppas han hade öronproppar

Jag såg Jockes inlägg på insta också - där han berättar att han kommer sätta sig ner med barnen och titta på filmen för att se vad som inte var så bra beteenden och vad som var bra ... och det tycker jag var en god och pedagogisk idé. Pojken är väl lite liten för att förstå - men LunaB kan nog ta till sig lite.

Jag har som dig fem barn som verkligen inte alltid varit några änglar men detta är inget jag någonsin bara skulle rycka på axlarna åt. Ungarna beter sig mer som svin än barn.

Kanske de hetsat upp ungarna innan för att bete sig så illa de bara kan för content, annars behövs verkligen ett par föräldrar som steppar upp ordentligt.

Edit: såg nu Jockes försvartal om att de var trötta efter förskolan etc- men varför tar man upp kameran och gör content av det då? Istället för att låta barnen vila innan middagen och slippa det här tramseriet!
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-09-04 kl. 21:29.
Citera
2024-09-04, 21:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har som dig fem barn som verkligen inte alltid varit några änglar men detta är inget jag någonsin bara skulle rycka på axlarna åt. Ungarna beter sig mer som svin än barn.

Kanske de hetsat upp ungarna innan för att bete sig så illa de bara kan för content, annars behövs verkligen ett par föräldrar som steppar upp ordentligt.

Edit: såg nu Jockes försvartal om att de var trötta efter förskolan etc- men varför tar man upp kameran och gör content av det då? Istället för att låta barnen vila innan middagen och slippa det här tramseriet!
Det fetade - vi är helt överens.

Jag delar inte heller Jockes uppfattning att så är alla barn - för det är verkligen inte sant. Jag hade fem, men inte ens de gemensamt tilläts härja på det sättet, mina barnbarn skulle inte heller få härja på det sättet vare sig hemma hos sina föräldrar eller hemma hos oss. Det kanske är okej för Jocke och är den typ av föräldraskap de valt, och det är i så fall upp till dem -- men det är verkligen inte sant för alla barn.
Citera
2024-09-04, 21:59
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Joakim och Jonna Lundell öppnar spa i sitt hus

https://lundellspa.se/

Men alltså, jag gillar lundells youtube och kollar gärna, men spa? Är det verkligen ett spa att hyra i 2h för 1500 för att bada och basta?
Nu är inte jag super aktiv spa-människa men är inte spa lite olika pooler, behandlingar lugn och ro? Inte sitta i nån annans hus och basta och bada i deras jaccuzi?😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in