2024-09-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han har ju helt rätt - givetvis är det omöjligt att till 100% bevisa att inget barn någonsin fått t.ex. autism utlöst av vacciner.

Däremot vore det förstår fullt möjligt att bevisa att någon faktiskt har fått autism av vacciner - ändå har ingen lyckats bevisa det trots alla år och alla påståenden, trots alla påstådda oberoende forskningsstudier och all världens wakefieldapologeter - ändå finns det fortfarande inte minsta bevis för att ens ett enda barn - eller vuxen - eller ens en hund för den delen - någonsin fått autism av att vaccineras.

Jag håller med! Och det spelar ingen roll om enstaka barn eller vuxna fått allvarliga biverkningar av vaccin. Den mycket stora nytta ALL världens befolkning har haft och har av vaccin väger enkelt upp enstaka individers problem med biverkningar.

Problemen med vaccin måste bevisas vara stora för att vaccin över huvud taget ska kunna ifrågasättas. Vi är inte i närheten av det idag.
Citera
2024-09-10, 10:32
Medlem
Citat:
Han har ju helt rätt - givetvis är det omöjligt att till 100% bevisa att inget barn någonsin fått t.ex. autism utlöst av vacciner.

Däremot vore det förstår fullt möjligt att bevisa att någon faktiskt har fått autism av vacciner - ändå har ingen lyckats bevisa det trots alla år och alla påståenden, trots alla påstådda oberoende forskningsstudier och all världens wakefieldapologeter - ändå finns det fortfarande inte minsta bevis för att ens ett enda barn - eller vuxen - eller ens en hund för den delen - någonsin fått autism av att vaccineras.
Oavsett orsak så är t.ex. plötslig spädbarnsdöd vanligare per capita bland vaccinerade barn än bland ovaccinerade. Detsamma gäller en hel uppsjö andra tillstånd som t.ex. autism, allergier, eksem, ADHD, inlärningsproblem, m.m. m.m... listan är hur lång som helst.

Om statistiken hade varit den omvända... dvs. om de vaccinerade hade klarat sig bättre än de ovaccinerade... tja, då skulle jag inte haft några som helst problem med att vaccinera mina barn.

Men nu är det som det är... de ovaccinerade klarar sig bättre på punkt efter punkt efter punkt och för mig räcker det. Jag vill att mina barn skall tillhöra den grupp som klarar sig bäst.

I Vaccineffekten https://beta.biblioteket.stockholm.se/titel/1267367 presenteras resultat från över 100 vetenskapliga studier som undersöker skillnader i hälsoutfall mellan vaccinerade och ovaccinerade grupper. Vill du att ditt barn skall ha oddsen på sin sida väljer du att INTE vaccinera ditt barn, oavsett vad som är bevisat. Statistiken talar sitt tydliga språk!

Ha de gött... /D-J

PS. Vill ni lyssna på propaganda så lyder ni följande mantra:
🤡 "Konsensus idag är att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar ni påstår." 🤡
Citera
2024-09-10, 12:03
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Så du vill ha en formaldehydfri kropp du? Lycka till eftersom det är en naturlig del av kroppens sammansättning.
Du är inte så klipsk som du vill verka.

Fenoxietanol används som konserveringsmedel i vissa vacciner och kosmetiska produkter. I mycket höga doser kan det, precis som med många andra kemikalier, orsaka skadliga effekter, men de mängder som används i vacciner och andra produkter är extremt små och noggrant reglerade. Det finns rapporter om hudreaktioner som eksem vid användning av fenoxietanol i kosmetiska produkter, men allvarliga allergiska reaktioner är mycket ovanliga. När det gäller spädbarn är den mängd fenoxietanol som de kan utsättas för genom vacciner så liten att det inte har visats ha någon påverkan på nervsystemet.

Så vi kan lugnt konstatera att konsensus inte är felaktig och att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Du kommer inte undan med så enkla bortförklaringar. Du berör till exempel aldrig cocktaileffekten, som innebär att gifter var för sig oftast inte är särskilt farliga, men i kombination med varandra kan risken för skadliga effekter på både vår hälsa och miljön öka markant.

Den här synergieffekten undersöker och presenterar inte vaccintillverkarna. Det är ansvarslöst och mycket riskfyllt.

Så sanningen är att vacciner orsakar stora hälsoproblem för många människor.
Men tyvärr tas hälsoproblemen inte på allvar i flertalet av fallen, vilket gör att vaccintillverkarnas skadliga vacciner inte tas bort från marknaden.

Vi skulle behöva en anti-, korruptionsbyrå som är omutbar och får befogenheter att röja upp i vaccinträsket. Och vi skulle behöva pressa vaccintillverkarna att betala skadestånd någon gång. För om nu vacciner är så säkra och effektiva som du för reklam över ständigt, vad är då problemet med att ge garantier?

Logiskt har jag bevisat att vacciner är farliga alltså.
Citera
2024-09-10, 13:14
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Vad tror du att du uppnår genom att copy/paste:a samma mantra över 140 ggr i samma tråd på kort tid?
https://www.flashback.org/sok/?query=konsensus&userid=1667683&search_post=1&sp=1
Fortsätt med det, för all del... det gör bara folk ännu mer misstänksamma mot vaccin. Ungefär som "safe & effective"-mantrat gjorde.

Inte ens dåvarande direktören för FDA, William Egan, kunde under ed garantera att vaccin inte kan orsaka autism.

https://x.com/bgatesisapyscho/status/1832167073113395258
Speaker: We're talking about why they're putting mercury in vaccinations and why it's never been tested since 1929 when Lilly developed it. Mr Egan, Has the thimerosal ever been tested by our health agencies?

William Egan: It's been only in the... there were those early tests that you know of that were done by Lilly.

Speaker: And when was that tested, that was done in 1929, let's follow up on that. In 1929, they tested this on 27 people that were dying of meningitis. All of those people died of meningitis, and so they said there was no correlation between their death and the mercury in the vaccines. That is the only test that's ever been done on the thimerosal that I know of. Can you think of any other?

Mr. Egan: No, in people, no.

Speaker: Okay, so we have mercury that's being put into people's bodies in the form of this preservative, and it's been since the 30s, and it's never been tested by our health agencies. And yet, you folks come here and testify that there's no conclusive evidence. Conclusive evidence, and the IOM says they favor, get this, they don't say they're sure. They say they favor rejection of a causal relationship between mercury and autism and other neurological disorders. Mr. Egan, can you say to me right now that that amount of mercury being injected into a baby will not hurt it?

Mr. Egan: It's, you know, it's impossible to make those categorical statements of 100%.

Speaker: That's right, that's right. So, it is possible that the amount of mercury that's being injected, even in trace amounts, could damage a child neurologically, right?

Mr. Egan: I don't think it has that capacity. I mean, that's... you know, we can argue.

Speaker: I know, but you don't think it is, but you can't say categorically, can you?

Mr. Egan: Do I have evidence for every single child, for every possible dose? The answer is no.

William Egan kunde inte under ed garantera att tiomersal är helt riskfritt, vilket är vanligt vid medicinska uttalanden. Stora studier har dock visat att det inte finns något samband mellan tiomersal och autism, vilket bekräftats av flera stora organisationer. Forskning om tiomersal har fortsatt sedan 1929, och påståendet att det inte har testats sedan dess är felaktigt.

Så vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera
2024-09-10, 13:18
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du kommer inte undan med så enkla bortförklaringar. Du berör till exempel aldrig cocktaileffekten, som innebär att gifter var för sig oftast inte är särskilt farliga, men i kombination med varandra kan risken för skadliga effekter på både vår hälsa och miljön öka markant.

Den här synergieffekten undersöker och presenterar inte vaccintillverkarna. Det är ansvarslöst och mycket riskfyllt.

Så sanningen är att vacciner orsakar stora hälsoproblem för många människor.
Men tyvärr tas hälsoproblemen inte på allvar i flertalet av fallen, vilket gör att vaccintillverkarnas skadliga vacciner inte tas bort från marknaden.

Vi skulle behöva en anti-, korruptionsbyrå som är omutbar och får befogenheter att röja upp i vaccinträsket. Och vi skulle behöva pressa vaccintillverkarna att betala skadestånd någon gång. För om nu vacciner är så säkra och effektiva som du för reklam över ständigt, vad är då problemet med att ge garantier?

Logiskt har jag bevisat att vacciner är farliga alltså.

Du nämner cocktaileffekten, och det är en viktig aspekt när det gäller kemikalier i miljön och i vissa medicinska sammanhang. Dock har vacciner genomgått omfattande tester för både enskilda ingredienser och hur dessa samverkar. Kombinationen av komponenterna i vaccin är noggrant reglerad och testad för att säkerställa att de inte ger upphov till farliga interaktioner.

Synergieffekter undersöks faktiskt inom farmaceutisk forskning, särskilt när det gäller säkerhet i vacciner. Det är en del av det rigorösa godkännandeprocessen som vacciner måste genomgå innan de når marknaden. Om oönskade biverkningar skulle förekomma, utreds dessa noggrant, och myndigheter som Läkemedelsverket eller FDA granskar ständigt vacciners säkerhet.

Att säga att vacciner orsakar stora hälsoproblem saknar vetenskapligt stöd. Med miljarder vaccindoser administrerade globalt, har säkerheten kontinuerligt övervakats, och det finns ett mycket litet antal allvarliga biverkningar jämfört med de livshotande sjukdomar vacciner skyddar mot.

Vad gäller ansvar och skadestånd har de flesta länder system som kompenserar individer om biverkningar uppstår, vilket innebär att tillverkare inte undkommer sitt ansvar om problem identifieras.

Vaccinen är alltså säkra, effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera
2024-09-10, 14:11
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Oavsett orsak så är t.ex. plötslig spädbarnsdöd vanligare per capita bland vaccinerade barn än bland ovaccinerade. Detsamma gäller en hel uppsjö andra tillstånd som t.ex. autism, allergier, eksem, ADHD, inlärningsproblem, m.m. m.m... listan är hur lång som helst.

Om statistiken hade varit den omvända... dvs. om de vaccinerade hade klarat sig bättre än de ovaccinerade... tja, då skulle jag inte haft några som helst problem med att vaccinera mina barn.

Men nu är det som det är... de ovaccinerade klarar sig bättre på punkt efter punkt efter punkt och för mig räcker det. Jag vill att mina barn skall tillhöra den grupp som klarar sig bäst.

I Vaccineffekten https://beta.biblioteket.stockholm.se/titel/1267367 presenteras resultat från över 100 vetenskapliga studier som undersöker skillnader i hälsoutfall mellan vaccinerade och ovaccinerade grupper. Vill du att ditt barn skall ha oddsen på sin sida väljer du att INTE vaccinera ditt barn, oavsett vad som är bevisat. Statistiken talar sitt tydliga språk!

Ha de gött... /D-J

🤡 "Konsensus idag är att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar ni påstår." 🤡

Jag håller med dig, det är inte värt att skada sina barn med den uppsjö av "vacciner" som finns. Förr eller senare smäller det (=autism, eksem, adhd, allergier, död...etc). Det är som att spela rysk roulett med barnen framför pipan.
Citera
2024-09-10, 14:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ha de gött... /D-J

Du hänvisar till en bok av RFK jr - en man som troligen har fler och bättre kontakter än någon annan inom hela antivaxxer-rörelsen och ett enormt kontaktnät av kändisar, politiker, inflytelserika journalister, mediapersonligheter etc etc men ändå aldrig lyckats bevisa att ett enda barn har fått autism av vaccin.

Även angående spädbarnsdöd gör man nog klokt i att ta RFK's påståenden med en skopa salt - exempelvis har man nu efter covid haft ett avsevärt större urval av barn att följa upp som har missat vaccinering - och trots att andelen ovaccinerade steg drastiskt så steg antalet döda i plötslig spädbarnsdöd också kraftigt..:
Sudden and unexpected infant deaths increased significantly in the U.S. in 2020, according to Centers for Disease Control and Prevention (CDC) data, even as child vaccination rates dropped, contrary to posts claiming that sudden infant death syndrome (SIDS) became virtually nonexistent because of missed vaccinations.
https://www.reuters.com/fact-check/missed-vaccinations-did-not-reduce-us-sudden-infant-death-rate-2023-09-29/

Sen finns det förstås även äldre forskning att luta sig mot också:
At the time of introduction of the hepatitis B vaccine for routine use in all infants, about 5,000
children died every year from SIDS. Within 10 years of the introduction of the hepatitis B vaccine the use of the vaccine increased to about 90 percent of all infants and the incidence of SIDS in that group decreased dramatically to about 1,600 cases each year.

The cause of the decrease in SIDS cases was the introduction of the “Back to Sleep” program by the American Academy of Pediatrics (AAP).

However, since immunizations are given to about 90 percent of children less than 1 year of age, and about 1,600 cases of SIDS occur every year, it would be expected, statistically, that every year about 50 cases of SIDS will occur within 24 hours of receipt of a vaccine. However, because the incidence of SIDS is the same in children who do or do not receive vaccines, we know that SIDS is not caused by vaccines.
https://www.chop.edu/vaccine-education-center/vaccine-safety/vaccines-and-other-conditions/sudden-infant-death-syndrome-sids
The evidence does not indicate a causal relation between DPT vaccine and SIDS. Studies showing a temporal relation between these events are consistent with the expected occurrence of SIDS over the age range in which DPT immunization typically occurs.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK234368/
Citera
2024-09-10, 15:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Wakefield påstod att han hittat levande mässling i barn med autism och att denna måste komma från sprutan. Vad tycker du om det? Han påstod att hans egen mässlingspruta inte skulle orsaka detta. Vad tycker du om det?
Citera
2024-09-10, 15:29
Medlem
Citat:
Du hänvisar till en bok av RFK jr - en man som troligen har fler och bättre kontakter än någon annan inom hela antivaxxer-rörelsen och ett enormt kontaktnät av kändisar, politiker, inflytelserika journalister, mediapersonligheter etc etc men ändå aldrig lyckats bevisa att ett enda barn har fått autism av vaccin.
Som jag skrev... boken Vaccineffekten som för övrigt på engelska heter Vax-Unvax: Let the Science Speak https://www.amazon.se/Vax-Unvax-Science-Speak-Brian-Hooker/dp/1510766960 (4,9 i betyg) påstår inte att vaccin orsakar vare sig det ena eller andra. Den redovisar bara hur fördelningen av olika sjukdomar och döda ser ut bland vaccinerade jämfört med ovaccinerade och källhänvisningar finns. Att vaccinerade barn är sjukare är tydligt... det innebär inte att det är bevisat att det beror på just vaccinen. Det räcker dock för mig som indikation. Statistiken talar sitt tydliga språk! Vaccinerade barn är sjukare än ovaccinerade barn.
Citera
2024-09-10, 15:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som jag skrev... boken Vaccineffekten som för övrigt på engelska heter Vax-Unvax: Let the Science Speak https://www.amazon.se/Vax-Unvax-Science-Speak-Brian-Hooker/dp/1510766960 (4,9 i betyg)
Haha, ja den hade 4,9-5,0 i snittbetyg av hundratals läsare reda flera dagar inan den gavs ut så det där "betyget" ger jag inte ett jota för...

Citat:
påstår inte att vaccin orsakar vare sig det ena eller andra. Den redovisar bara hur fördelningen av olika sjukdomar och döda ser ut bland vaccinerade jämfört med ovaccinerade och källhänvisningar finns. Att vaccinerade barn är sjukare är tydligt... det innebär inte att det är bevisat att det beror på just vaccinen. Det räcker dock för mig som indikation. Statistiken talar sitt tydliga språk! Vaccinerade barn är sjukare än ovaccinerade barn.
Ja och den har uppenbarligen fel enligt den absoluta majoriteten och de undersökningar som gjorts senare vilket jag redovisade.
Citera
2024-09-10, 16:37
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
När det gäller skadestånd från vaccintillverkare, finns det faktiskt kompensationssystem på plats i många länder för personer som upplever allvarliga biverkningar av vaccin. Till exempel i USA finns **National Vaccine Injury Compensation Program (VICP)**, som skapades för att ge ekonomisk kompensation till de som drabbas av allvarliga biverkningar från vaccin. Även i Sverige finns system som kan ge kompensation vid eventuella skador från vacciner.

Nej det stämmer inte att vaccintillverkarna betalar ut skadestånd oavsett hur mycket tomt prat du bläddrar fram. Alla vet det här, och det såg vi också under svininfluensan att skattepengar fick användas för de fall av vaccinskador som uppstod (främst narkolepsi).

Citat:
Utöver detta granskas vacciner av oberoende myndigheter som Läkemedelsverket i Sverige och internationellt av WHO, FDA (USA), och EMA (Europeiska läkemedelsmyndigheten). Dessa myndigheter utför noggranna och oberoende granskningar av vacciner innan de godkänns för användning, för att säkerställa att de är säkra och effektiva.

Nej, dessa nämnda organisationer är inte att lita på, utan WHO är helt korrumperad av privata finansiärer. Det är inte medlemsländerna som betalar WHO nå mera, ja inte då i särskilt stor omfattning.

Resterande myndigheter är en kometsvans till köpta politiker och WHO.

Citat:
Forskning visar att vacciner har räddat miljontals liv världen över genom att förhindra allvarliga sjukdomar som polio, mässling och difteri. De mycket sällsynta biverkningarna som kan förekomma är inte bevis på att vacciner är sjukdomsframkallande eller dödliga i sig, utan snarare att alla medicinska ingrepp kan innebära vissa risker, vilket är anledningen till att de granskas noga av flera oberoende instanser.

Ord-pladder man kan hitta på en korrupt myndighetssida. Det är väl där du klipper ut texten och klistrar in tramset här?

Citat:
Konsensusen är alltså att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.

Och så den mycket farliga vaccinreklamen på slutet.

Nej, vacciner orsakar sjukdomar och död.
Citera
2024-09-10, 16:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej det stämmer inte att vaccintillverkarna betalar ut skadestånd oavsett hur mycket tomt prat du bläddrar fram. Alla vet det här, och det såg vi också under svininfluensan att skattepengar fick användas för de fall av vaccinskador som uppstod (främst narkolepsi).

Nej, dessa nämnda organisationer är inte att lita på, utan WHO är helt korrumperad av privata finansiärer. Det är inte medlemsländerna som betalar WHO nå mera, ja inte då i särskilt stor omfattning.

Resterande myndigheter är en kometsvans till köpta politiker och WHO.

Ord-pladder man kan hitta på en korrupt myndighetssida. Det är väl där du klipper ut texten och klistrar in tramset här?

Och så den mycket farliga vaccinreklamen på slutet.

Nej, vacciner orsakar sjukdomar och död.

När det gäller skadestånd för vaccinskador betalar vaccintillverkare själva inte ut kompensation direkt, utan det sker genom statligt finansierade system som exempelvis National Vaccine Injury Compensation Program (VICP) i USA. Dessa system skapades för att skydda både tillverkare och individer, genom att erbjuda kompensation till de som drabbas av sällsynta allvarliga biverkningar, utan att tillverkarna står som direkt betalningsansvariga. Detta skydd för tillverkare innebär dock inte att de kan undvika ansvarsfrågor helt, utan de kan fortfarande ställas inför rättsliga prövningar i specifika fall.

Vad gäller narkolepsifallen under svininfluensavaccineringen är det korrekt att staten gick in med kompensation, men detta betyder inte att tillverkare generellt sett är undantagna från ansvar i alla länder eller för alla typer av vaccin. Sverige har också ett system som täcker vaccinskador, där det är Läkemedelsförsäkringen som kan gå in och betala ersättning till de drabbade.

När det kommer till WHO och andra myndigheter som Läkemedelsverket och EMA, sker granskningen av vacciner genom noggrant definierade procedurer och krav som inkluderar säkerhetsstudier och kliniska tester. Anklagelser om korruption har förekommit, men det finns i dagsläget inga vetenskapligt underbyggda bevis för att dessa myndigheter skulle genomgående vara opålitliga i sin hantering av vaccinfrågor.

Forskning har tydligt visat att vacciner förhindrar allvarliga sjukdomar och har räddat miljontals liv. Även om biverkningar kan förekomma, vilket ingen förnekar, är dessa biverkningar i de flesta fall milda och tillfälliga, medan allvarliga biverkningar är mycket sällsynta.

Vaccinen är säkra och effektiva samt orsakar inte dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in