Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Här är din paradgren, fulcitera, så länkar till det hela inlägget
(FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.).
Jag beskrev i ett tidigare inlägg att det blev fel länk,
Ja, det gjorde du, men så....
Citat:
det handlade om något du påstod fanns noll av, men som fanns
Det jag hävdade (och hävdar) är att det finns noll av en officiell retrospektiv epidemiologisk studie som jämför hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs riktlinjer, med hälsan hos helt ovaccinerade.
Att det är först med en sådan studie som de verkliga skadeverkningarna av samtliga vacciner och doser som injiceras i barn kan avgöras.
Och nej, studien bakom din länk utgör INTE någon sådan studie. Istället är det en (1) klinisk (2) blindad (3) placebokontrollerad studie som syftar till att utvärdera (4) ett MMR-vaccins (5) effektivitet och säkerhet för (6) danska (7) spädbarn.
1. Fel.
2. Fel.
3. Fel.
4. Fel.
5. Fel.
6. Fel.
7. Fel.
Det här måste väl ändå vara ett personligt rekord även för allas vår lille kjellkritisk?
Citat:
vilket dina juvenila
Jag undrar lite över ditt återkommande favoritord i olika former,
juvenil,
juvenilt,
juvenila?
Kan det handla om en omedveten projicering här, tror du?
Citat:
försök att kollra bort bara ter sig patetiskt,
Att jag visar att din länkade studie vare sig är ett exempel på....
1. En retrospektiv epidemiologisk studie som jämför hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs (US) riktlinjer med hälsan hos helt ovaccinerade.
Eller...
2. En studie som bevisar att vaccin inte orsakar autism.
....det kallar allas vår lille glädjespridande kjellkritisk istället för ett
'försök att patetiskt kollra bort'.
Alice i Underlandet?
We are not in Kansas anymore?
Citat:
dessutom påstår du att den studien inte handlar om säkerhet, när jag frågar vad den handlar om då, ja det kunde du inte svara på.
Fel. Jag påstår att i den mån studien handlar om säkerhet så kan den i så fall näppeligen inkludera eventuell risk för autism, givet dels av att en sådan diagnos i princip aldrig ställs innan 1,5/2 års ålder (testpersonerna max 7 månader gamla) och dels att bevakningen av eventuella serious adverse events endast pågick i sex veckor efter injicering.
Till det här ska även läggas det faktum att det endast var MMR-vaccin som testades. Det finns som bekant en mycket stor mängd andra barnvaccin på marknaden i dag. I USA och i övriga världen.
Citat:
Så då kommer vi till studien
https://www.npr.org/sections/health-shots/2019/03/04/699997613/a-large-study-provides-more-evidence-that-mmr-vaccines-dont-cause-autism som du har jätteproblem med eftersom du likt i andra trådar duckar från att svara på om den.
Vem står för magplask år ut och år in, tja säg det!
Igen, jag tittar gärna på din nästa studie som du menar bevisar att vaccin inte orsakar autism, men inte förrän alla frågetecken avseende din första studie är uträtade enligt ovan.
I korhet:
1. Insisterar du på att din länkade studie är ett exempel på en officiell retrospektiv epidemiologisk studie som jämför hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs (US) riktlinjer vs. hälsan hos helt ovaccinerade?
2. Insisterar du på att din länkade studie bevisar att vaccin inte orsakar autism?