2024-09-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullebulle99
Den är nice!
Passar perfekt i dabs och mindre bra i pipa med galler,
just priset är egentligen ganska bra om man jämför med vad 5g THCa kristallera kostar
sen skiljer de sig thca kristallerna är 99% medans denna är 80, men efter att testat båda är de ingen större skillnand.

Går det handla av TT igen?
Vad har hänt med TT egentligen, har de själva sagt något om vad som händer?
Citera
2024-09-06, 18:27
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Går det handla av TT igen?
Vad har hänt med TT egentligen, har de själva sagt något om vad som händer?

Jag fick mitt paket i veckan. Beställde via BillWave men deras faktura innehåller inga betalningsuppgifter lol. Men de ska tydligen skicka ut nya fakturor senare.

Det är synd att deras hemsida är skit och att det tar tid för dom att svara på mail. Annars har dom helt klart bäst produkter på marknaden.
Citera
2024-09-06, 18:35
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Ger det liknande rus som olaglig cannabis?
Citera
2024-09-06, 18:54
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Ja fast inte samma fullspektrum. Väldigt mycket THC.
Citera
2024-09-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Köpte precis lite mer amnesia. Den var jättebra tyckte jag.

Precis. Om ens det. Svårt att veta exakt hur rättsväsendet kommer att se på det här..

Eller om du bara förvarar det i rumstemperatur lite för länge eller utsätter det för tillräckligt mycket ljus. Eller friktion... Dom som säljer har det i kylskåp. Weedshop har en disclaimer "
Alle THCA produkter skal opbevares mørkt og køligt under 5°C.".

Det här är ju bra att tänka på ifall polisen skulle ta det. Om de inte förvarar det korrekt och/eller dröjer för länge med att testa thc-halten så kommer ju deras testresultat bli missvisande. Så gör advokaten uppmärksam på det ifall det skulle gå så långt - att det de testat inte är det du haft. I en sån situation är det ju för tusan nästan polisen som begått narkotikabrott. De har tagit din lagliga produkt och gjort något olagligt av den.

Du kan också baka det i ugnen och göra så du får 100% thc. Men varför skulle man vilja det

Bra betyg på reddit och discord iallafall.

Citat:
Den är nice!
Passar perfekt i dabs och mindre bra i pipa med galler,
just priset är egentligen ganska bra om man jämför med vad 5g THCa kristallera kostar
sen skiljer de sig thca kristallerna är 99% medans denna är 80, men efter att testat båda är de ingen större skillnand.

Tjena, jag var också sugen på att testa amnesis från weedshop.dk , upplevde du att den var energigivande eller blev man trött?
Citera
2024-09-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja fast inte samma fullspektrum. Väldigt mycket THC.
Precis, man blir väldigt väldigt bäng, fast på ett annorlunda sett pga de andra noiderna som inte tillkommer
Citera
2024-09-07, 12:43
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Precis, man blir väldigt väldigt bäng, fast på ett annorlunda sett pga de andra noiderna som inte tillkommer
Tar alltid fullspektrum CBD-kapslar när jag tar rena noider.
Tycker det hjälper.
Citera
2024-09-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Jag fick mitt paket i veckan. Beställde via BillWave men deras faktura innehåller inga betalningsuppgifter lol. Men de ska tydligen skicka ut nya fakturor senare.

Det är synd att deras hemsida är skit och att det tar tid för dom att svara på mail. Annars har dom helt klart bäst produkter på marknaden.
Mailat dem om dedär med fakturan å de verkar lite oklart, får till svars att de ska betalas via bic?? kan väll inte stämma
Citera
2024-09-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Köpte precis lite mer amnesia. Den var jättebra tyckte jag.
Fick inspektera detta häromdagen. Direkt från oöppnad mylarpåse. Har läst dina inlägg här tidigare och du verkar vettig med en hel del kunskap kring cannabis.. men detta var inte särskilt bra.

Ser ut som helt okej hydro men luktar inte särskilt mycket. Svagt unket på fel vis. Har inte den bästa näsan men mögel om något trots att det är för torrt. Definitivt inte i närheten av bra gräs från Spanien på något vis.

Så de tillsätter alltså THCA i form ett dåligt fördelat vitt pulver med småstenar på halvtaskigt gräs. Bara att hälla ut gräset på ett papper och inspektera närmare. Behövs inget mikroskop. Känns väldigt amatörmässigt.

Om jag fortfarande brukade cannabis regelbundet så skulle detta inte varit en ersättare eller ens ett substitut.

Puffy har jag testat och det är riktigt bra produkter om man ska dra en dålig jämförelse. Det finns blommor av betydligt högre kvalitet bland de som säljer laglig hampa inrikes. Man kan enkelt strössla dem själv om man vill det.

Endast min åsikt men skulle personligen inte lagt pengar på detta.
Citera
2024-09-11, 02:06
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5gramusik
Fick inspektera detta häromdagen. Direkt från oöppnad mylarpåse. Har läst dina inlägg här tidigare och du verkar vettig med en hel del kunskap kring cannabis.. men detta var inte särskilt bra.

Ser ut som helt okej hydro men luktar inte särskilt mycket. Svagt unket på fel vis. Har inte den bästa näsan men mögel om något trots att det är för torrt. Definitivt inte i närheten av bra gräs från Spanien på något vis.

Så de tillsätter alltså THCA i form ett dåligt fördelat vitt pulver med småstenar på halvtaskigt gräs. Bara att hälla ut gräset på ett papper och inspektera närmare. Behövs inget mikroskop. Känns väldigt amatörmässigt.

Om jag fortfarande brukade cannabis regelbundet så skulle detta inte varit en ersättare eller ens ett substitut.

Puffy har jag testat och det är riktigt bra produkter om man ska dra en dålig jämförelse. Det finns blommor av betydligt högre kvalitet bland de som säljer laglig hampa inrikes. Man kan enkelt strössla dem själv om man vill det.

Endast min åsikt men skulle personligen inte lagt pengar på detta.

Min var fräsch iallafall, inget unket alls. Luktade bara bara bra. Klart det inte är Spanien på nåt sätt men för att vara besprutade cbd-buds var jag nöjd, särskilt med effekten. Förväntade mig mycket dammigare skåpmat till buds.

Veckan innan hade jag köpt "riktig" super sour diesel (den som alla verkar ha) och caviar. Alltså bägge dom var sämre än det här som vi snackar om nu. Så besviken på allt riktigt så det spelar ju in. Ge mig några månader och några autofrön och jag har nåt miljarder gånger bättre, såklart.

Ska köpa från tt nästa gång. Vill ju ha gräs men... bra cbd-buds är ju dyrt. Då blir det 500 spänn för thca-kristaller och 300-400 för cbd-buds... lite poänglöst

Saknar alla bra terpener i bra gräs som in i helvete alltså.
Citera
2024-09-11, 11:53
Medlem
Beställde hem ett gram från smokeT.
Hur mycket ska en helt novis ta?
Vill inte bli super bäng utan mer fnissig
.
Är detta ”tungt” som hasch? Lr kan man bli lite glad och pigg också?

Tack på förhand .

Ps, endast testat ”vanligt cannabis” enstaka gånger och då utan rus mer lr mindre .
Citera
2024-09-11, 13:03
Medlem
la-places avatar
Har lite samma tankegång som ovanstående post. Nyfiken på THC-A och tror jag köper en mindre mängd från ST första gången.

Jag köpte en THC-B vape av Puffy från ST. Och hade inga större problem med ruset, men(!) blev bra mycket mer 'bakis' än av vanligt gräs. Inte lika illa som THC-P, men mer än vad jag gillar. Förlitar mig mycket på min kognitiva förmåga i arbetet, och även THC-B känner jag förstör min koncentrationsförmåga dagen efter (och om jag puffat två dagar i rad, så känner jag bieffekter i drygt 2 dagar). Inga galna mängder, 3-5 puffs på en dag. Misstänker att jag är känsligare än genomsnittet m.a.p. att bli bakis av cannabis.

THC-A måste vara bättre i det avseendet tänker jag - om det är likt det THC vi alla gillar uppskattar. Input?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in