2024-03-31, 21:28
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Håller med dig. Även min favorituppläsare.

Ja, han är en av de bästa ljudboksinläsarna i Sverige. Han brukade ju läsa in Dag Öhrlunds böcker, men i senaste boken om Ewert Truut läste författaren in boken själv. Snacka om nerköp! Ingen inlevelse alls och en monoton och tråkig röst som bara gick att somna till. Vet någon varför Stefan inte fick fortsätta?
Citera
2024-03-31, 21:35
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Stefan Sauk har sålt sin röst till en AI-version av sin röst, för att snabbt få in lite stålar. Men han tror inte att AI-Stefan kommer att konkurrera ut hans egen röst

https://www.boktugg.se/2024/02/27/st...-min-tolkning/
Fast det är väl ändå vettigt? Bättre att göra något positivt av den nya tekniken och tjäna lite på den än att skrikande och gråtande kräva lagstiftning för att försöka stoppa tiden. Vi har sett exempel på båda hållningarna och Sauks tycker jag själv är den smartare.

Med tanke på ditt sätt att uttrycka att han ”snabbt vill få in lite stålar” så antar jag att du tillhör de som snarare gråter över citronerna än gör lemonad?
Citera
2024-09-10, 15:03
Medlem
trueforgoods avatar
Jag gillar Stefan Sauk, men tycker inte att han är särskilt mycket sanningssägare. Väldigt okontroversiella saker han tar upp egentligen, vilket han själv har sagt är fallet också.

Han får väldigt många hurra-rop från folk som säger att han vågar säga "som det är", vilket säger väldigt mycket om åsiktsklimatet i Sverige - att till och med hans "avslöjanden" (i brist på bättre ord) bemöts som om han avslöjat en stor statlig dold agenda eller en massiv konspiration.

Det visar hur absurt lågt ribban är satt för vad som anses modigt eller kontroversiellt i Sverige. Tack och lov säger jag bara att man flyttat till Danmark. Helt sjukt vad mjäkigt och naivt Sverige är egentligen, vilket man ser på allvar först när man ser Sverige på avstånd.
Citera
2025-03-20, 11:13
Medlem
Verkar som att Sauk har någon typ av koppling till Falun Gong-rörelsen i Sverige. Han utövar så kallad qigong och har flera gånger medverkat i poddar som drivs av tidningen Epoch Times, som startades av och har direkta kopplingar till Falun Gong. DN och EXPO och såna svin har haft cancellerings-kampanjer riktade mot Epoch Times, men Sauk är nog för populär för att kunna cancelleras på såna grunder.

ET är för övrigt en bra tidning, bortsett från det eviga tjatet om det kinesiska hotet. Sauk verkar tyvärr också prata om sånt i poddarna.
Citera
2025-05-16, 19:23
Medlem
skolpoliss avatar
Nog har Sauk rätt ändå om lilla Sverige.

Apropå konsekvenstänk igen ...
https://youtu.be/stghSJMFzdE?si=pXnyvbZVbzETW1a4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in