2024-09-10, 05:27
Medlem
Äntligen!!!

Jag hade missat de andra 100 trådarna om kärnvapenkrig och tredje världskriget, jag är så tacksam att TS gav mig en ny chans!!

Jag åker till min avsedda plats vault 145789 där vi har allt vi behöver i hemliga baser långt under jordytan.

Nato och väst har ju haft dessa baser samt baser på månen och mars som vi kan teleportera till i tusentals år.

Ryssarna har också baser, men då putin envisades med att bygga väggarna med sitt bajs, kommer de tyvärr att rasa och förvandlas till ett enda stort bajsoleum. Så synd!
Citera
2024-09-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Isf hur är ni förberedda? Tänk att nästa vecka börjar bomberna slå in och alla flygplatser stänger. Hela Norden är med i NATO, dvs hela Norden drabbas. Ingenstans att ta vägen. Vill höra era tankar.
Nej jag tänker inte att det är nära. Är inte speciellt förberedda just för det, men klarar mig kanske ändå lite bättre än genomsnittet då jag bor på landet och har en del djur och odlingar. Ser till att jag har fulla gasolflaskor i husvagnen så att man skulle kunna laga mat där om strömmen försvinner, det skulle räcka länge.
Kyl och frys blir ju lite jobbigt, men snart kan man ju förvara kylvaror ute också. Husvagnen har ju inte så mycket kapacitet plus att det går åt en del gasol om man vill snåla.
Solcellerna på taket skulle kunna köras i ö läge och då kan man ju köra värmepump och vattenpump på dagen i alla fall, bättre än inget.
Räcker inte elen till vatten kan jag alltid lyfta av locket och fira upp vatten, men jag har också en bensindriven pump som är ganska snål i drift.
Citera
2024-09-10, 08:10
Medlem
c.divers avatar
Vem tror du skulle börja bomba oss och alla andra Natoländer? Det finns inget land med såna resurser.
Du kan somna om för det kommer inte att hända.
Citera
2024-09-10, 08:21
Avslutad
Vad mig anbelangar så är vi mitt inne i det tredje världskriget i detta nu, vilket i mångt och mycket är mer av ett informationskrig än ett krig baserat på ren militär styrka. De flesta folk vill inte ha ett regelrätt krig och om de styrande inte har folket med sig i sin krigsiver (samtidigt som det monetära centralbanksstyrda systemet kollapsar) blir det också svårt att spela ut detta kortet som ett alternativ, därför tror jag inte heller att de militära striderna kommer utvecklas till något i närheten av det som skedde under det första eller andra världskriget.
Citera
2024-09-10, 08:30
Medlem
Strumppappas avatar
Ja snälla låt ett tredje världskrig drabba oss, då sticker alla smutslimer och kriminella asylanter.
Citera
2024-09-10, 08:41
Avslutad
Som RobRoys skriver är vi redan inne i tredje världskriget. Massinvandringen är en del av denna psyops.
Putin är inte fienden, det är våra egna politiker i väst med oligarkerna/globalisterna i ryggen som vi bör vara uppmärksamma på.

Edit: Titta på vilka som vill skrämma upp er med pandemier, klimatet, Putin mm. Se även vilka det är som pushar på massinvandringen och vilka och vad det är som är olagligt att kritisera.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-09-10 kl. 08:50.
Citera
2024-09-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nu var det inte norra Polen han skrev, hur ser det ut med läsförståelsen?
"Nord Polen". Jag vet att det inte finns något som heter så. Förstår givetvis att han syftade på Nordpolen. För övrigt helt jävla sjukt hur en majoritet svenskar inte behärskar sitt modersmål. Inte ens på grundskolenivå.
Citera
2024-09-10, 09:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ja det är nära. Finns inget sätt att förbereda sig jättebra på. En isolerad gård med egen brunn, eldstad, jaktvapen, säckar med risk, guld, olika valutor, antibiotika, osv är alltid bra. Men som man kan se i Ukraina så spelar det där en begränsad roll när fronten rullar över ens tomtgräns.
Citera
2024-09-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graenslandet
"Nord Polen". Jag vet att det inte finns något som heter så. Förstår givetvis att han syftade på Nordpolen. För övrigt helt jävla sjukt hur en majoritet svenskar inte behärskar sitt modersmål. Inte ens på grundskolenivå.

Tacka Skolverket vetja.

Ibland är det bara slarvfel man gör.
Senast redigerad av Povdeluxe 2024-09-10 kl. 09:55.
Citera
2024-09-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Vem tror du skulle börja bomba oss och alla andra Natoländer? Det finns inget land med såna resurser.
Du kan somna om för det kommer inte att hända.

Jag menar, om alla dessa kommunister (Nord Korea, Kina, Ryssland, Turkiet etc) gaddar ihop sig, skulle Nato ha en chans? Vad är det för resurser du menar?
Citera
2024-09-10, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ja det är nära. Finns inget sätt att förbereda sig jättebra på. En isolerad gård med egen brunn, eldstad, jaktvapen, säckar med risk, guld, olika valutor, antibiotika, osv är alltid bra. Men som man kan se i Ukraina så spelar det där en begränsad roll när fronten rullar över ens tomtgräns.

En gård hade varit bra ”gömställe” men inbillar mig att fienden söker sig till såna isolerade platser först.
Citera
2024-09-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Isf hur är ni förberedda? Tänk att nästa vecka börjar bomberna slå in och alla flygplatser stänger. Hela Norden är med i NATO, dvs hela Norden drabbas. Ingenstans att ta vägen. Vill höra era tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Om du hade frågat folk 1937 om de trodde det fanns risk för ett nytt världskrig, hade hela västvärlden svarat nej.
Samtidigt angrep Japan sina grannländer och ingen begrep att kriget redan hade startat.

Behöver jag säga mer....

Ja det är helt bedrövligt - Om vi inte lyckas få slut på kriget i Ukraina, så är det tredje världskriget redan igång. Och Putin får ta åt sig "äran" att vara den som startade.
Även om det som vanligt är England som till varje pris ska försvara sin position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in