Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 08:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Trump kommer vinner

Han kommer kanske säga ” Veni, vidi, vici ”

Men, jag tror Harris kommer tappa tråden, bli svarslös och göra episka felsägningar. Detta blir den stora vattendelaren. Trump är van vid debattera, Harris en gröngöling.
Citera
2024-09-10, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Verkar ju vara fel datum i rubriken. Sänds den 11e

Hört talas om tidsskillnad? Eller tror du de står i Globen och debatterar?
Citera
2024-09-10, 08:33
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Harrislägret går nu ut och förklarar att hon kommer förlora stort. Anledningen är att reglerna inte tillåter henne att ständigt avbryts Trump. Planen var att kunna skrika "fel, fel, fel" när Trump pratar, men eftersom micken för skrattmåsen stängs av när det är Trumps tur att svara sket det sig för nickedockan.

"Kamala Harris had planned to object, fact-check and directly question Donald Trump while he was speaking during their debate next week," Politico reported on Friday. "But now, with rules just finalized to mute the candidates when their opponents speaks, campaign officials said Harris advisers are scrambling to rewrite their playbook."
https://www.foxnews.com/media/team-harris-had-planned-unmuted-mics-left-scrambling-rewrite-debate-strategy-report

Många fler som gnäller och har ångest I artikeln.
Hmm.. den nyheten gör mig förundrad. Håller lag Harris redan på att förbereda nederlagstalet? I själva verket kommer hon med sin pipiga röst räddas av tysta mikrofoner, Trump skulle köra över henne big time. Det här narrativet bygger på Harris fakta checkande uteblir, ett mycket subtilt sätt att hävda att hon skulle vara ärligare.
Citera
2024-09-10, 08:37
Medlem
Rådgivare till Trump hintar om debattstrategin från Trump:
Trump Aims To Make Kamala Accountable For Biden Presidency In Debate, Advisers Reveal

Scamala kommer tvingas på defensiven och försvara alla sina misslyckanden i sin roll i Bidens administration. Allt från Afghanistan-fiaskot där flera amerikanska soldater dödades till gräns-krisen med miljontals illegala migranter plus tonvis med fentanyl som släpps över gränsen och dödat många amerikaner till rekordhög inflation och arbetslöshet. Tycker det låter som en ganska smart strategi.

Problemet för Scamala om hon skulle försöka kritisera Trumps presidentskap är ju det faktum att de flesta amerikaner hade det bättre ställt ekonomiskt under Trumps ledning.

Desto viktigare då för Scamala att få den hjälp hon behöver från moderatorerna, som kan fylla i när det kommer till frågor som Harris inte lyckats memorera svaren på.
Citera
2024-09-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är ingen ödesdebatt för Trump. De flesta vet precis vilken skurk han är redan. Rätt många gillar honom trots det och vet ungefär vad han har för åsikt i de flesta frågor (även om det växlar lite från vecka till vecka).

Det är däremot en ödesdebatt för Kamelen. Många fler vet inte riktigt vad de tycker om henne, förrutom att hon var usel som vicepresident då. gör hon dåligt ifrån sig och visar sitt vanliga ointresse för politik så kan hon tappa.

Trump får nog skämma ut sig rejält för att det skall påverka hans väljare något särskilt...

Jag tycker nog att det är det. Trump har visat sig så förvirrad på senare tid, han börjar på en mening och säger den halvt och börjar på nästa och om och om igen.

Men jag skulle tro att han är välpreppad med aderall till i kväler enligt deras tid.
Citera
2024-09-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Harris är tungt ihopkopplade med bidéns politik. Svårt då komma med ny politik utan kritisera Biden.

Sedan har usa lidit av demokraternas politik, och de flesta inser att Trump var bättre för den egna plånboken. Hur skall harris göra med muren mot Mexiko?

I denna debatt går det inte att mumla i skägget, raka besked krävs som begrips av alla och envar. Det är Trump mästare på, även om han överdriver ofta.

Som ofta reportrarna i SVT säger till sin ” experter” , hur skall man tolka vad X säger?

Behövs inte med Trump, det han kläcker ur sig är direkt förståeligt även till farmarna i Texas…

Är det svårt att ha en åsikt utan att kritisera någon annan? Det är det väl inte. Om Trump kommer något med att du och Biden blabla bla så kan hon svara när jag blir president så kommer jag att ha den här inställningen, göra så här blabla bla.
Citera
2024-09-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Hittills har 7 miljoner immigranter tagit sig över gränsen, de ligger nu på gatorna, stjäl, bråkar även i demokratiska städer som New York och Chicago - det kommer fälla avgörandet. Folk har vaknat. Enda vinstchansen för pladdermajan Harris är att Trump manglar henne totalt och blir för elak. G Persson mot Reinfeldt, O Palme mot Fälldin.

Ja när Trump hade talat om muren så började det välla in folk.
Citera
2024-09-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Någon som vet om man kan följa denna batalj live på nätet någonstans?

SVT har den nog och det kan man ju se på nätet, annars så är det flera YT som sänder. Vet inte vilka nu som funkar. Det är klockan tre på natten men det sänds ju diskussioner lång tid för debatten om du vill se det.
Citera
2024-09-10, 08:51
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
SVT har den nog och det kan man ju se på nätet, annars så är det flera YT som sänder. Vet inte vilka nu som funkar. Det är klockan tre på natten men det sänds ju diskussioner lång tid för debatten om du vill se det.

Tack för info, jag får hålla koll på SVT och försöka leta upp YT-kanaler i god tid innan.
Citera
2024-09-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tack för info, jag får hålla koll på SVT och försöka leta upp YT-kanaler i god tid innan.

Det brukar länkas här, det finns en till tråd utan omröstning som handlar om debatten också. Så i dessa kommer det att länkas YT.
Citera
2024-09-10, 09:04
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han kommer kanske säga ” Veni, vidi, vici ”

Men, jag tror Harris kommer tappa tråden, bli svarslös och göra episka felsägningar. Detta blir den stora vattendelaren. Trump är van vid debattera, Harris en gröngöling.
Sen får vi inte glömma "jag,jag,jag" som är vanligt för trump
Citera
2024-09-10, 09:07
Medlem
DjPuttes avatar
Förvisso van debattera är han men nu är det en fd åklagare han kommer möta som kommer gå hårt åt han stundom för sedan hålla och låta han avslöja sig själv Trump, Han kommer inte klara av en hel debatt den mannen oavsett hur lojal en MAGA supporter är väl när Harris lurat in han i fällan då är det rökt för karln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in