2024-09-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Peg är snarare som en McDonalds-kock som bott i en McDonalds-lokal hela sitt liv som får korttidstjänst som McDonalds-städare. Allt i programmet är popmusik och allt hon gör är popmusik.

Och där kom den ja, "woke". Grundläggande mänsklig empati är inte "woke". Juryn är uppenbarligen till stor del dessutom ytligt empatiska, om de hade fått tillåtelse hade de kört över deltagarna. Poängen är inte att människor som övervärderar sin förmåga ska fortsätta göra det, poängen är att de inte ska behöva skämma ut sig inför hela nationen. Juryn är skitlarvig men det har juryn alltid varit i alla program någonsin
Jo, det är woke av programmet, inte bara av juryn utan av hela produktionen. Tidigare släppte man igenom dåliga artister till juryn, men det har man nu slopat. Man vill nämligen inte få dåliga recensioner från juryn. Anledningen är att dåliga recensioner är "fel" idag. Man får inte tycka illa om brist på kompetens utan bara om åsikter. En persons kompetens höjs dessutom av eventuella svårigheter i personens liv. En medelmåttig artist med acceptabla svårigheter i livet är självklart favoriter hos juryn.

Anders Bagge är väl största exemplet på det här. En person som bara är negativ mot personer som representerar andra åsikter än de han själv står för.
Citera
2024-09-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur

[…] Då pratar jag om den otroligt kraftfulla juryn bestående av experter, som exempelvis en nybörjare med ett års erfarenhet, som har en känd golfspelare som pappa. […]

Ett års erfarenhet? Vart fick du det ifrån? Kollar man upp lite info så skrev hon kontrakt med Sony music redan 2015. Hennes debutsingel nådde en andraplats på svenska singellistan och 2016 gjorde hon sin första sverigeturné och fick året därpå pris som årets nykomling på musikgalan P3 Guld.

Har dock knappt hört henne då jag mest lyssnar på äldre musik så hennes artisteri kan jag inte bedöma. Och hennes juryinsats känns ganska blek och anonym än så länge men erfarenhet bör hon hunnit skaffa sig genom åren oavsett.
Citera
2024-09-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Katja är fan den sämsta som någonsin suttit i juryn, Peg inräknad. Anders Bagge sitter bara och myser numera, så han tillför inget. Laila och Clabbe är de bästa som varit med.

Auditions nuförtiden suger, mest snyft och gull. Jag skulle kunna ställa mig där och bara stå och prutta, "Nja, du har tyvärr inte riktigt det vi söker, kom tillbaka nästa år då har du kanske mognat", istället för att hiva ut mig med huvudet före.

Nåja, några har dom hittat hittills som jag tror på. Kan bli bra i höst.

Håller helt med.

Sen Idol auditions handlar bara om "tyck synd om mig själv så går jag vidare". Eller berättar om hela sin jobbiga barndom för att hela Sverige ska tycka synd om en och juryn samt Pär ska börja böla så de går vidare eller att tittarna ska rösta vidare dem sen när det väl är dags för veckofinalerna. Riktigt tråkigt, Idol ska handla om sångröst och inte vad man begått i barndom eller livet, då kan de söka till reality-show istället.
Citera
2024-09-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Idol är just på andra plats på Tv4, var 1a ett tag. Topp 3 hela helgen.

Förstår varför, finns inget annat att se på eller bra program som går så man får vara tacksam att det programmet rullar på helgen. Gissar väl att Bäst i test är på topp 1.
Citera
2024-09-09, 09:39
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Förstår varför, finns inget annat att se på eller bra program som går så man får vara tacksam att det programmet rullar på helgen. Gissar väl att Bäst i test är på topp 1.
Som du skriver, konkurrensen är ju urusel, så Idol har nog en hel del tittare pga det.
Citera
2024-09-09, 09:39
Medlem
Citat:
Andreas levererar något likt Elton John, honom vill jag ser mer av.

Tänkte exakt samma!
Citera
2024-09-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Som du skriver, konkurrensen är ju urusel, så Idol har nog en hel del tittare pga det.

Precis, finns inget annat underhållningsprogram mer än dessa typ Bäst i test sen annat skit dem andra kvällarna. Gissar på Idol kommer gå bra i år då det är om lördagkvällarna nu istället och finns inget annat att se på. Sen tycker jag det var bättre när det var om fredagarna, det är då folk är mest hemma och tittar. Men det är väl för Bäst i test är då och säkert satt det programmet där av en anledning, för det är mer populärt antagligen.
Citera
2024-09-09, 17:00
Medlem
Nu ligger lördagens auditions på Youtube, här är mina favoriter:
https://www.youtube.com/watch?v=co43x07OD34

https://www.youtube.com/watch?v=gBvnytzg4iI
Citera
2024-09-09, 20:19
Avstängd
Snubben som hade haft en killgrupp som barn som ut som han tänkte på självmord när guldbiljetten uteblev
Citera
2024-09-09, 23:27
Medlem
Crapmagics avatar
Varför visas detta inte på vardagar 19:30 som vanligt?

Citat:
Du är tillbaka.
Jag visste inte att jag vare en kändis i tråden
Citera
2024-09-10, 00:12
Medlem
nullums avatar
Problemet med Idol år 2024 är att juryn inte någonsin skulle kunna såga någon vars utseende är påtagligt annorlunda, som dessutom talar öppet att de blir mobbade dagligen. Som om de skulle kunna säga nej till Cleo. Det blir inte rättvist. Det vore bättre om det var lite mer hårda bud som förr. Men det är andra tider nu.

Jag reagerade på att man får se väldigt få auditions nu jämfört med tidigare säsonger från 2004-2014 eller så. Jag insåg att det beror på att hälften av speltiden består av 2-3 specialbehandlade auditions som är s.k. snyfthistorier. Jag förstår resonemanget, men som sagt, det blir verkligen inte en jämn tävling.

Det var ett jävla tjat om att man skulle vara artist förr. Se bra ut, sjung någorlunda bra - det säljer. Nu bryr man sig inte längre om att personen läspar när denne sjunger, eller inte alls ser ut som någon stjärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Snubben som hade haft en killgrupp som barn som ut som han tänkte på självmord när guldbiljetten uteblev

Hela hans världsbild gick i kras.
Citera
2024-09-10, 08:52
Medlem
Nuförtiden i vårt musiksamhälle (och Idol) är det mindre fokus på att ta fram en stor popstjärna, förr var just det fallet, alltså slå i Usa. Efter att ha stora genombrott med Molly Sanden, Darin och Hanna Ferm på svenska (vet inte hur man gör apostrof) har snacket med att slå igenom I Usa minskat. När väl inte viljan finns att göra just det, varför satsa I idol att ta fram en värdslig popstjärna? Det försöks iallafall att fokusera på det musikaliska. Jag tror inte att någon förutom Coli hade gått vidare om man gick efter snygg-idealet. Dom flesta kan sjunga, dock inte pop i tanken som förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in