2024-09-08, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Peg skulle kunna ersättas med valfri top-10 deltagare av förra årets Idol, för de kan alla ge sina musikaliska omdömen. Hade du själv tyckt att en jury av enbart personer som har max ett års erfarenhet hade varit bra? Eller kan det möjligen krävas mer erfarenhet att upptäcka talanger? Peg som jurymedlem i Idol är som en McDonalds-kock som medlem i Mästerkocken.

Idol som koncept dog när man plockade bort det du kallar mobbnings-tv. Du vill enbart se positiva omdömen för allt annat är "mobbing" för dig? Jag tycker tvärtom att det är alldeles för litet "mobbing" och alldeles för mycket hyllande av dåliga prestationer i TV nu. Vi lever just nu i några år av woke, som snart tar slut.

Du menar alltså att juryn är så p.g.a. ''woke'' och när ''woke'' är över kommer det snälla försvinna. Got it.
Citera
2024-09-08, 10:47
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Peg skulle kunna ersättas med valfri top-10 deltagare av förra årets Idol, för de kan alla ge sina musikaliska omdömen. Hade du själv tyckt att en jury av enbart personer som har max ett års erfarenhet hade varit bra? Eller kan det möjligen krävas mer erfarenhet att upptäcka talanger? Peg som jurymedlem i Idol är som en McDonalds-kock som medlem i Mästerkocken.

Idol som koncept dog när man plockade bort det du kallar mobbnings-tv. Du vill enbart se positiva omdömen för allt annat är "mobbing" för dig? Jag tycker tvärtom att det är alldeles för litet "mobbing" och alldeles för mycket hyllande av dåliga prestationer i TV nu. Vi lever just nu i några år av woke, som snart tar slut.

Peg är snarare som en McDonalds-kock som bott i en McDonalds-lokal hela sitt liv som får korttidstjänst som McDonalds-städare. Allt i programmet är popmusik och allt hon gör är popmusik.

Och där kom den ja, "woke". Grundläggande mänsklig empati är inte "woke". Juryn är uppenbarligen till stor del dessutom ytligt empatiska, om de hade fått tillåtelse hade de kört över deltagarna. Poängen är inte att människor som övervärderar sin förmåga ska fortsätta göra det, poängen är att de inte ska behöva skämma ut sig inför hela nationen. Juryn är skitlarvig men det har juryn alltid varit i alla program någonsin
Citera
2024-09-08, 11:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Du är tillbaka.
Han kommer säkert äga på jobbet vid powerpointpresentationen, bästa powerpointkillen i Idol någonsin.
Vad menar du?

Man ska nog inte försöka sjunga fram en powerpointpresentation
Citera
2024-09-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad menar du?

Man ska nog inte försöka sjunga fram en powerpointpresentation

Han var så otroligt lugn så att han kändes som en arbetskollega vars jobb är att presentera powerpointpresentationer.
Citera
2024-09-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Peg är snarare som en McDonalds-kock som bott i en McDonalds-lokal hela sitt liv som får korttidstjänst som McDonalds-städare. Allt i programmet är popmusik och allt hon gör är popmusik.

Och där kom den ja, "woke". Grundläggande mänsklig empati är inte "woke". Juryn är uppenbarligen till stor del dessutom ytligt empatiska, om de hade fått tillåtelse hade de kört över deltagarna. Poängen är inte att människor som övervärderar sin förmåga ska fortsätta göra det, poängen är att de inte ska behöva skämma ut sig inför hela nationen. Juryn är skitlarvig men det har juryn alltid varit i alla program någonsin

Tack och lov tävlade tävlade Cleo inte under dom första få säsongerna (vilket inte skulle gå överhuvudtaget)
Hon hade blivit mörbultad av den juryn och tonen.
Citera
2024-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Vad Mauri har där att göra går över mitt förstånd. Han är lika värdelös och löjlig som i alla andra program han är med i.

Nog en av de sämsta ”programledarna” som finns där. Han klassas inte ens som en programledare utan känns mer som han vill ha uppmärksamhet. Likadant i Bäst i test, när han medverkade där. Sjukt irriterande människa
Citera
2024-09-08, 14:35
Medlem
Citat:
Idol har ju tappat popularitet under senare tider, Idol fick dock kristaller 2015 och 2018 för auditions. Om jag nu ska gissa varför kanske det något att göra med Idol sänder första avsnittet så sent att folk inte hinner bestämma sig om Idol förtjänar en nominering.
Laila tror jag inte kommer tillbaka, hon har inte uttryck att hon vill det.

Synd för Laila gjorde fan Idol. Tror det hade lockat mer tittare. Ut med hon Katja eller vad hon heter som är totalt värdelös. Hade till o med kunnat tänka mig ta tillbaka Nikki än o ha Katja i juryn. Hon är ju där mest för kändisskapet. Till skillnad från Laila som var kunnig
Citera
2024-09-08, 17:36
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Synd för Laila gjorde fan Idol. Tror det hade lockat mer tittare. Ut med hon Katja eller vad hon heter som är totalt värdelös. Hade till o med kunnat tänka mig ta tillbaka Nikki än o ha Katja i juryn. Hon är ju där mest för kändisskapet. Till skillnad från Laila som var kunnig
Katja är fan den sämsta som någonsin suttit i juryn, Peg inräknad. Anders Bagge sitter bara och myser numera, så han tillför inget. Laila och Clabbe är de bästa som varit med.

Auditions nuförtiden suger, mest snyft och gull. Jag skulle kunna ställa mig där och bara stå och prutta, "Nja, du har tyvärr inte riktigt det vi söker, kom tillbaka nästa år då har du kanske mognat", istället för att hiva ut mig med huvudet före.

Nåja, några har dom hittat hittills som jag tror på. Kan bli bra i höst.
Citera
2024-09-08, 18:09
Medlem
Idol är just på andra plats på Tv4, var 1a ett tag. Topp 3 hela helgen.
Citera
2024-09-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har du ens hört Pegs musik? Hon är faktiskt duktig.
Jaha? Och? Hon är fortfarande nybörjare och har ingen som helst erfarenhet av att guida andra nybörjare.
Citera
2024-09-08, 20:21
Medlem
Citat:
Jaha? Och? Hon är fortfarande nybörjare och har ingen som helst erfarenhet av att guida andra nybörjare.

Hon har haft en artistkarriär sedan 2016, 8 år.
Citera
2024-09-08, 20:31
Medlem
Citat:
Hon har haft en artistkarriär sedan 2016, 8 år.
Det är möjligt men hon är helt okänd för alla vuxna människor, och om hon pysslade med musik före 2022 var det på hobbynivå. Hon är känd för att vara dotter till Jesper, för alla över 30 år. Hennes musikaliska karriär är så minimal att det är genant att välja henne till en musikalisk jury.

Du kommer inte att hålla med mig, det vet jag. Dina hyllningar av Idol visar att programmet är mycket viktigt för dig och all kritik är kritik mot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in