Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Tycker jag ser kändisar varje gång jag är i Stockholm, nästan så att man slutar förvånas. Verkar också som att folk i sthlm är lite kändisavtrubbade.
Däremot om man kommer från mindre stad, då är det lite av en chock varje gång man ser en kändis. Dock skulle jag aldrig gå fram och prata med en kändis, känns oerhört pinsamt.
Liten rolig grej var dock att jag såg Milans dåvarande president Adriano Galliani på en gata ungefär 30 minuter efter att jag kom till Milano för första gången.
Det är vi. Lilla Sverige har många kändisar som flockas i innerstan och vi som bor här och inte är tolvåringar tillämpar jantelagen och ignorerar dem, vilket de flesta tycker är skönt, även internationella kändisar. som ofta uttryckt hur annorlunda det är för dem.
Idag såg jag dock en b-kändis utanför innerstan, i min gamla hemkommun (där ifs Carola också bor). Men fortfarande Stockholms län. Där på min gamla hemort bor faktiskt många kändisar, både sportstjärnor vilka är klart överrepresenterade, rockstjärnor (nåja, en) och en stor grupp tunga näringslivsprofiler.