Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Rykten säger att skadade svenskar fraktades till Berlin sjukhus .. och vissa skickades säkert vidare till Sverige senare. Sverige ska vad som sägs i alla fall ha drabbats värst av NATO- länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sqeptisk
Går det att få fram varifrån de startade? Någon här som är "fena" på Flightradar24?
Sedan kan man tycka att även SAAB i detta läge också borde ha gått ut med en dementi. Risk att utebliven dito kan tolkas som "talande tystnad".
Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Exakt detta tänker jag också...SAAB borde ju sett och hört lika mycket om dessa rykten också så man tycker dom borde gå ut offentligt. Märkligt hur tyst det är i Svensk media också om Billströms avgång och varför det händer just nu så "akut".
Ska bli jäkligt intressant framöver nu hur det blir med fördröjning av SAABs flygplan .. detta kommer deffinitvt att märkas av i så fall.
Redan dagen efter attacken när jag läste Bidens våldsamma reaktion och fördömande tänkte jag.
-Det kan knappast finnas något mer solklart militärt mål än denna vapentränings skola, så här måste ligga någon hund begraven!
Det påstås att hela ledningen för SAABs avdelning som sysslar med signalspanings-flyg varit på plats i Poltava?
I så fall var man säkert där bara tillfälligt för någon slags planering för framtida verksamhet?
Ryssarna kände kanske till detta, och slog till just när SAAB-gruppen var i vapenskolan?