2024-09-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Jag har ganska glest med hår överallt, så värt ett försök.
Det som är lite oroande är väl att det kan påverka blodtrycket.
Absolut. Lycka till! Vart får man tag på oral minoxidil?
Citera
2024-09-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expanse
Absolut. Lycka till! Vart får man tag på oral minoxidil?
Tex dokternow punkt com
Citera
2024-10-07, 12:06
Medlem
Någon som hittat något billigt i skumform?
Citera
2024-10-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Vilket mirakelmedel alltså ja jävlar!

Jag är inne på tredje flaskan, eller hållt på i lite drygt två månader och nu börjar man fan se resultat!

Första sex veckorna märkte man ju ingen skillnad i skägget och tänkte att det inte skulle funka. Enda jag märkte av var att jag tappade väldigt mycket hår från huvudet.. men det gjorde inte mig något då jag har ganska bra med hår uppe på huvudet. Håravfallet har dock stannat av nu, så det är lugnt. Hade läst på sen innan och tydligen är just håravfall väldigt vanligt och en del av processen.

Jag har väldigt ojämn skäggväxt och framförallt ena sidan av ansiktet/kinden som är väldigt fläckig jämfört med andra sidan, men det håller på att växa igen nu så jag är super exalterad att det äntligen ser ut att börja växa jämnt. Mustaschen håller på att växa ihop med övriga skägget också! Har även en kal fläck under hakan som ser ut att växa igen nu.

För er som tvekar, just do it! Det kräver ju tålamod dock, men så länge man gör det till en del av vardagen så är det lugnt. Spraya varje morgon och kväll!

Hur går det idag? Hörde talas om det här medlet för någon månad sedan, men aldrig testat.

Har ni något tips till mig på enkel applicering? Vill inte gå runt med skum i håret under 5 timmar per dag, eller liknande. Går det inte att applicera något i duschen en gång per dag?
Citera
2024-10-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Hur går det idag? Hörde talas om det här medlet för någon månad sedan, men aldrig testat.

Har ni något tips till mig på enkel applicering? Vill inte gå runt med skum i håret under 5 timmar per dag, eller liknande. Går det inte att applicera något i duschen en gång per dag?
Det absorberas fort. Ingen kommer att märka.
Citera
2024-11-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip

Absorberar jättefort, även liquid, tycker det absorberar så pass fort så att man inte störs av något utav dom, körde skum först, men sen fick jag inte tag på det längre och köpte liquid på flaska, nu är det bara liquid, kör bara 1 gång om dagen, tar det på kvällen runt 18.00, sover med det och tvättar ansiktet på morgonen, tycker resultatet blir riktigt bra ändå!
Citera
2024-11-08, 17:17
Medlem
Många på reddit rekommenderar att man kör Minoxidil i samband med Tretinoin, som är receptbelagt. Nån som kunnat få tag på det ändå ?
Citera
2025-05-20, 23:05
Medlem
v0dkas avatar
Hej! Jag undrar vart man får tag på billig minoxidil 5%?

eBay, amazon, eller någon annanstans? Vart köper ni?
Citera
2025-05-29, 12:48
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v0dka
Hej! Jag undrar vart man får tag på billig minoxidil 5%?

eBay, amazon, eller någon annanstans? Vart köper ni?

När du skriver billigt, vilken prisklass tänker dudå? Tror inte du kommer så billigare undan är vad de kostar i våra svenska apotek. Rogan tex som är det största märket internationellt mer än de på apoteket här och innehållet är exakt detsamma.

Det skulle vara ifall du köper från ett u-land men då får du nog räkna med lite frakt också, så vet inte hur billigt du kommer undan
Citera
2025-05-29, 12:49
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Jag funderar på att testa tabletter istället, ska ge bättre resultat!

Har du testat detta? Gav det bättre resultat?
Citera
2025-05-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Har du testat detta? Gav det bättre resultat?
Inte än. Men hittade dock en sida att beställa ifrån!
Citera
2025-05-29, 15:35
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Inte än. Men hittade dock en sida att beställa ifrån!

Okej uppdatera mig gärna. Kör själv i flytande form, men har hållit i ett par år nu. Har fått resultat men det går trögt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in