Citat:
Ursprungligen postat av
Slatrom
Var nyss på Apoteket som ligger beläget i min stads största sjukhus och skulle köpa Oralmedic mot en jävlig blåsa jag har på tungan. Jag är som många andra drabbad av den där jävla aften och har minst en blåsa i månaden och de gör alltid avinont.
Hittade för några år sedan Oralmedic och det har varit som en gåva från Gud. Nu på Apoteket berättade apotekaren att den är slut i hela stan och hon kunde inte svara på om den någonsin kommer komma tillbaka i sortimentet. Vad betyder detta? Har den slutat tillverkas eller vad? Någon som vet? Känner mig smått desperat!!
Meanwhile så tänkte jag bidra med ett bra tips mot afteblåsor, Imponernade bra men absolut inte i klass med Oralmedic.
Finns en munsköljs vätska som heter Andolex och är lokalt verkande smärtstillande vätska. Jag häller upp lite i en kopp och låter en tops ligga i vätskan i cirka 2-3 minuter, sedan håller jag den toppande änden av toppsen på blåsan i kanske 2-3 minuter. Bedövar smärtan i minst 3 timmar. Den är fortfarande ivägen och reagerar väl på stark sås, salt osv. Men den oumbärliga smärtan försvinner och känns bedövande ett tag.
Andolex är dock receptbelagt men majoriteten av svenssons som haft längre förkylningar med halsont/luftvägsinfektion bör ha en flaska hemma i något badrumsskåp. Typ som att alla har en klunk cocillana i kylskåpet/medecinskåpet hemma.