• 1
  • 2
2024-07-24, 13:00
Medlem
Demovideo på ny version av produkten.
Citera
2024-08-31, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resterent
Nytt svar från kontaktpersonen på Chemipal dag!

I am in the advanced stages of opening the market in Europe.

There is a slight trace as a result of bureaucracy and regulation because of a small change made to the product.

I promise to update.

Tack för att du grävt i detta.

Idag hade jag kunnat betala typ 1000 spänn för ett paket OralMedic
Citera
2024-09-09, 06:07
Medlem
Citat:

There is a slight trace as a result of bureaucracy and regulation because of a small change made to the product.

I promise to update.
Tack! Ingen update sedan dess?
Citera
2024-12-28, 15:49
Medlem
Citat:

I promise to update.

Jag följer gärna tråden och hur det går. Saknar Oralmedic mer än något annat i mitt liv.
Citera
2024-12-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slatrom
Var nyss på Apoteket som ligger beläget i min stads största sjukhus och skulle köpa Oralmedic mot en jävlig blåsa jag har på tungan. Jag är som många andra drabbad av den där jävla aften och har minst en blåsa i månaden och de gör alltid avinont.

Hittade för några år sedan Oralmedic och det har varit som en gåva från Gud. Nu på Apoteket berättade apotekaren att den är slut i hela stan och hon kunde inte svara på om den någonsin kommer komma tillbaka i sortimentet. Vad betyder detta? Har den slutat tillverkas eller vad? Någon som vet? Känner mig smått desperat!!

Meanwhile så tänkte jag bidra med ett bra tips mot afteblåsor, Imponernade bra men absolut inte i klass med Oralmedic.

Finns en munsköljs vätska som heter Andolex och är lokalt verkande smärtstillande vätska. Jag häller upp lite i en kopp och låter en tops ligga i vätskan i cirka 2-3 minuter, sedan håller jag den toppande änden av toppsen på blåsan i kanske 2-3 minuter. Bedövar smärtan i minst 3 timmar. Den är fortfarande ivägen och reagerar väl på stark sås, salt osv. Men den oumbärliga smärtan försvinner och känns bedövande ett tag.

Andolex är dock receptbelagt men majoriteten av svenssons som haft längre förkylningar med halsont/luftvägsinfektion bör ha en flaska hemma i något badrumsskåp. Typ som att alla har en klunk cocillana i kylskåpet/medecinskåpet hemma.
Citera
2025-02-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crantz
Jag följer gärna tråden och hur det går. Saknar Oralmedic mer än något annat i mitt liv.
Det är du inte ensam om. Hoppas verkligen de släpper den nya versionen i Sverige snart och att den är lika effektiv som föregångaren.
Citera
2025-02-06, 17:09
Medlem
Finns bara en sak som funkar ordentligt mot afte och det är canker rid. Durhams beefarm slutade tyvärr att skicka internationellt för 7-8 år sen men jag köpte så många flaskor så jag har fortfarande. Annars går det hitta på eBay.

https://www.ebay.com/itm/39610102665...mis&media=COPY

Det jobbigaste är att det är en klibbig och tunn vätska så om blåsan sitter på ett svåråtkomligt ställe i munnen kan det vara lite svårt att applicera. Men går alltid lösa med en tops.

Jag var i er situation för 10 år sen då jag kunde döda för att få tag i en oral medic. Hemligheten med canker rid är att applicera direkt när man känner första antydan till sår. Iom att jag har haft afte så länge jag kan minnas är man alltid hypermedveten om allt som händer i munnen så upptäcker dom alltid direkt.

Har inte haft en afte större än 1mm på 10 år sen jag började med canker rid. Mirakelämnet i misstänker jag är propolis, finns i andra produkter som går att få tag i inom EU men kan inte garantera och stå bakom något annat än canker rid då jag inte testat något annat av dom.
Citera
2025-02-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reduf
Det är du inte ensam om. Hoppas verkligen de släpper den nya versionen i Sverige snart och att den är lika effektiv som föregångaren.

Utan och ljuga, Jag har beställt dessa ifrån Hongkong sist jag hade riktigt stora blåsor och det fungerar lika bra som Oralmedicen som såldes i Sverige om inte bättre. Inget problem med tull eller något. Köpte ett 5 pack och första gången jag testade fungerade det superbra. Resten håller jag i väntan på nästa våg av blåsor. Men rekommenderas starkt att ha hemma vid krislägen!

https://www.ebay.com/itm/33556141554...3ABFBM1oHnh55l
Citera
2025-05-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Tack! Ingen update sedan dess?
Ingen uppdatering. Radiotystnad från chemipal när jag försöker maila dem :-(
Citera
2025-07-04, 18:28
Medlem
xobxs avatar
Den nya varianten säljs nu i Italien!!
Sök på "ean 7290121712002" så hittar ni flera apotek som levererar till Sverige.

Lite snålt med bara 0,35ml dock..
Citera
2025-08-28, 07:40
Medlem
zigzagboys avatar
Såg nu att den äntligen kommer tillbaka till apoteken.
Återlanseras tydligen i september här i norden.

https://aviapharma.se/avia-pharma-la...n-the-nordics/
Citera
2025-08-29, 08:50
Medlem
Ikigamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zigzagboy
Såg nu att den äntligen kommer tillbaka till apoteken.
Återlanseras tydligen i september här i norden.

https://aviapharma.se/avia-pharma-la...n-the-nordics/

YES! Upptäckte detta imorse att de har slutas säljas, fick panik, och hittade denna tråd
med ditt inlägg. Vad är oddsen? DET FINNS HOPP!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in