2024-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det flesta nazister och smygnazister joinade väl SD när det gick så bra för dem. Nu fick ju nazisterna iallafalll lite mer restriktiv politik mot invandrare i stället för ingenting. HMF på Internet bidrar till att normalisera rasism och nazism och därför är det så extremt dåligt.

När det är "hets mot folkgrupp" att yppa fakta/sanningen så är det enda som "normaliseras" censur och förtryck av oliktänkande.
Citera
2024-09-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
När det är "hets mot folkgrupp" att yppa fakta/sanningen så är det enda som "normaliseras" censur och förtryck av oliktänkande.
Att grovt generalisera och hetsa mot folkgrupper eller etnicitet är ett extremt dåligt, aggressivt och närmast psykopatiskt uppförande. Det finns ingen som helst sanning i detta.
Citera
2024-09-08, 23:44
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Jag kan förstå det den synvinkeln, jag tycker någon som står för yttrandefrihet inte borde vika sig direkt när polisen kontaktar en. Jag har också suttit i polisförhör där jag behövt stå på mig för mig själv och andra. Om jag kan göra det så kan Flashbacks ägare också göra det, speciellt när han står för något mycket viktigare än vad jag gjorde.
Fast alla som känner Flashback väl är fullt medvetna om att det inte är ett totalt yttrandefrihetsforum utan ett forum där ett fyrsiffrigt (källa admin) antal inlägg raderas varje dag för att inrätta sig efter den lagstiftning som staten stipulerar samt ytterligare ett antal yttrandefrihetsbegränsningar som de själva har hittat på.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-09-08 kl. 23:49.
Citera
2024-09-08, 23:55
Medlem

Citat:
Att grovt generalisera och hetsa mot folkgrupper eller etnicitet är ett extremt dåligt, aggressivt och närmast psykopatiskt uppförande. Det finns ingen som helst sanning i detta.

Nu har du "missförstått" igen. Vem talar om att "grovt generalisera och hetsa mot folkgrupper eller etnicitet"? Vad jag menar är att man i Sverige anno 2024 kan bli dömd för "brottet" att ha nämnt fakta/verkligheten som kan tänkas vara misshaglig för någon vilket är sinnessjukt.

Jag antar att din playbook är något liknande som det här;
1. Om vi bara låtsas att det inte finns några problem så försvinner dom säkert av sig själva (problemen som "egentligen" inte alls existerar och hur som helst inte får nämnas).
2. Shit, det funkade inte, pöbeln kan få fram fakta ändå. "Lösning"; kriminalisera nämnandet av fakta/verkligheten så upphör densamma säkert att existera av sig själv.
3. Shit, det funkade inte, run for the hills...
Citera
2024-09-09, 00:00
Medlem
Citat:

Nu har du "missförstått" igen. Vem talar om att "grovt generalisera och hetsa mot folkgrupper eller etnicitet"? Vad jag menar är att man i Sverige anno 2024 kan bli dömd för "brottet" att ha nämnt fakta/verkligheten som kan tänkas vara misshaglig för någon vilket är sinnessjukt.

Jag antar att din playbook är något liknande som det här;
1. Om vi bara låtsas att det inte finns några problem så försvinner dom säkert av sig själva (problemen som "egentligen" inte alls existerar och hur som helst inte får nämnas).
2. Shit, det funkade inte, pöbeln kan få fram fakta ändå. "Lösning"; kriminalisera nämnandet av fakta/verkligheten så upphör densamma säkert att existera av sig själv.
3. Shit, det funkade inte, run for the hills...
Har du något exempel, ett enda, där någon har "berättat sanningen" (och absolut inte hetsat) och sedan blivit dömd för HMF? Nej, det kan du så klart inte presentera.
Citera
2024-09-09, 00:03
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
I.e. att skriva NEGER, att man inte tror att förintelsen gick till som i den officiella versionen eller att konstatera att det finns en korrelation mellan IQ och geografi 😱😱🤡 Aaaah HMF! ring polisen en vit pissliberal snöflinga blev just kränkt igen.
Citera
2024-09-09, 00:19
Medlem
Undrar hur det ska gå för Axelsson när rättsväsendet hittar alla hatiska inlägg på Ukrainaforumet?
eller är det bara vissa folkgrupper som ska skyddas och andra inte?
Skulle underlätta enormt om regeringen inför varje nytt kalenderår aktualiserade en lista över "prioriterade och skyddvärda raser f´låt jag menar folkgrupper! Samt vilka andra man får hata och hetsa mot utan konsekvenser!
Den listan kunde ligga synlig för alla medlemmar på FB.
Citera
2024-09-09, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av novalukol
Undrar hur det ska gå för Axelsson när rättsväsendet hittar alla hatiska inlägg på Ukrainaforumet?
eller är det bara vissa folkgrupper som ska skyddas och andra inte?
Skulle underlätta enormt om regeringen inför varje nytt kalenderår aktualiserade en lista över "prioriterade och skyddvärda raser f´låt jag menar folkgrupper! Samt vilka andra man får hata och hetsa mot utan konsekvenser!
Den listan kunde ligga synlig för alla medlemmar på FB.

Det skulle vara kul att testa detta, synd att man inte är ryss-svensk. Hade vart lite lättare säkert. Det är ju tråkigt att förstöra för Flashback men frågan är om det inte hade förstört mer för etablissemanget att hänga ut hyckleriet. Lagen kanske borde heta HMFJG(JagGillar).

Jag har inte direkt sett artiklar i Aftonbladet skrivna med krokodiltårar om "hatet mot ryssar" på Flashback.

Finns hur många som helst exempel av avhumanisering, bitter hets mot folkgrupp, mm. Det finns till och med en idag aktiv användare som heter #BombaMoskva . Bara användarnamnet är en uppmaning till mord på civila.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-09-09 kl. 00:29.
Citera
2024-09-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Det skulle vara kul att testa detta, synd att man inte är ryss-svensk. Hade vart lite lättare säkert. Det är ju tråkigt att förstöra för Flashback men frågan är om det inte hade förstört mer för etablissemanget att hänga ut hyckleriet.

Jag har inte direkt sett artiklar i Aftonbladet skrivna med krokodiltårar om "hatet mot ryssar" på Flashback.

Ryssar men faktiskt även judar verkar vara de mest hatade där. De mixas ihop ibland,
Försvarsmakten kommer nog snarare dela ut en guldstjärna i kategorin "folkets stridsvilja" till den mest prominente rysshataren.
Skämt åsido så begriper jag inte hur de ska kunna fälla Axelsson på så lösa grunder?
Jag tror snarare att åtalet och publiciteten kring detta är själva syftet. Makthavarna markerar tydligt var gränserna för yttrandefrihet landar nu men imorgon kan det vara annorlunda.
Sålunda vill man hålla pöbeln under" Herrens tukt och förmaning" genom att bit för bit utöka repressionen.
Citera
2024-09-09, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av novalukol
Ryssar men faktiskt även judar verkar vara de mest hatade där. De mixas ihop ibland,
Försvarsmakten kommer nog snarare dela ut en guldstjärna i kategorin "folkets stridsvilja" till den mest prominente rysshataren.
Skämt åsido så begriper jag inte hur de ska kunna fälla Axelsson på så lösa grunder?
Jag tror snarare att åtalet och publiciteten kring detta är själva syftet. Makthavarna markerar tydligt var gränserna för yttrandefrihet landar nu men imorgon kan det vara annorlunda.
Sålunda vill man hålla pöbeln under" Herrens tukt och förmaning" genom att bit för bit utöka repressionen.
Näh, det är som admin säger värdelösa grunder. Jag tror som sagt att hen eller någon bakom hen testar vattnen lite.
Citera
2024-09-09, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Näh, det är som admin säger värdelösa grunder. Jag tror som sagt att hen eller någon bakom hen testar vattnen lite.
Exakt detta åtal är en testballong i den pågående grodkoket.
Citera
2024-09-09, 11:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
nej man får inte finna sig i det...
Att bli kallad för mongo, pucko osv får man tåla - men detta är något helt annat.
Detta kallas LAWFARE och är ett modus operandi som vänstern använder för att tysta vad de tycker är obehagliga åsikter och yttringar.
Antalet "rasistiska" inlägg på hela flashback står sig slätt mot antalet rasistiska påhopp som dagligen uttalas av blattar på våra svenska skolor. Men aldrig att någon skulle våga göra något åt detta - att reta upp sn egen väljargrupp skulle vara självmord för vänstern.

Hej! Jag tror att du kanske missuppfattat mitt inlägg - jag syftade på en meddebattör som jag tyckte svarade mig på ett arrogant och drygt sätt och som jag förolämpade tillbaka. Jag syftade inte på Jan Axelsson. Tvärtom har du och jag nog samma uppfattning i grunden. Visst är detta en form av Lawfare, sannolikt initierad av någon från djurplågarsekten eller från skelettkvinnans och de andra dårarnas freakshow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in