Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Själva inläggen är ju vardagsmat här på Flashback så det är inget här som har hänt utan det är någon annanstans något har hänt. Så vem har Jan Axelsson retat upp?
Kan tänka mig att det är någon från vänstern som försöker stänga ner forumet för att man vill att allt på nätet ska ha deras inriktning eller så kan det även vara några somalier, skulle inte alls förvåna mig om det är någon från nätverket runt Bilan Osman.
Sådana här försök är inte heller första gången och definitivt inte heller sista gången, men i vilket fall så är det ju någon som inte borde läsa här på forumet och snarare hålla sig till Familjeliv och liknande.
Det skulle inte heller förvåna mig om det är någon som surnat till på modsen här, det är ju med något man sett en hel del av genom åren. Jag tycker visserligen att de gör ett bra jobb, men många vill ju att de ska göra exakt som de vill och gör de inte det så kan de bli kränkta.
Frågan är väl hur man skulle kunna förhindra liknande i framtiden om det nu kommer bli nödvändigt att styra upp det, kanske AI modering just för vissa ord eller om man kunde göra som man gör när det gäller dataprogram dvs. vissa delar för forumet lägger man bakom vägg, där det kan vara högre i tak vad gäller ex. språk och för att nå dit så får man läsa igenom ett antal punkter över vad som gäller ex. språkbruk, sedan klicka på acceptera om man vill nå dit, samt därmed friskriva sig från liknande i framtiden, då användare själv accepterat det.
Man skulle kunna göra det där, så man bara behöver läsa igenom avtalet en gång och spara inställningarna, så att säga.
Jag tycker det är fel att just en enskild användare liksom ska ställa till det för så många andra.
Det finns ju delar av forumet som inte jag heller förstår mig på ex. drogforumet, men jag fattar och har accepterat att flashback uppskattas ju på olika sätt av olika användare och det man inte själv förstår sig på är det ju bara att låta bli och rota runt i.