2024-09-08, 23:05
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet Hugo Larsson him self och inte JDT han TROR han är bättre än dem som spelar i startelvan och gnäller för inte få speltid, Antingen lyssnar man på tränaren och slutar lipa eller så visar man andra sidan jag kan lära mig och spela som han vill...

JDT och ledningen för fullständigt rätt i detta läge ha en energislukande spelare som bara vill gnälla då är det bara sända han hem och låta han vara, Men att media ältar i detta är som han är en stjärna och lagkaptenen bara låt det vara han kommer mogna med tiden och då kommer han fatta han hade fel och JDT hade rätt!
Citera
2024-09-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet Hugo Larsson him self och inte JDT han TROR han är bättre än dem som spelar i startelvan och gnäller för inte få speltid, Antingen lyssnar man på tränaren och slutar lipa eller så visar man andra sidan jag kan lära mig och spela som han vill...

JDT och ledningen för fullständigt rätt i detta läge ha en energislukande spelare som bara vill gnälla då är det bara sända han hem och låta han vara, Men att media ältar i detta är som han är en stjärna och lagkaptenen bara låt det vara han kommer mogna med tiden och då kommer han fatta han hade fel och JDT hade rätt!

Helt rätt. Fotboll är en lagsport. Det finns en anledning till att landslaget inte har valt att spela honom. Han har helt fel attityd. Tids nog kanske han lär sig. Han skapar bara dålig stämning i laget, tänker bara på jaget. Han är för omogen helt enkelt. Som att han är den ende på bänken med lite speltid.
Citera
2024-09-08, 23:14
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momika
Nej, det fungerar. Fråga TAA, varit odödlig denna säsongen och fått startplats i landslaget. Han var ratad i de flesta trupperna och så är det helt enkelt. Häromdagen blev han framröstad till matchens lirare, och då snackar vi om flera år in och ur truppen.

Nu återstår det att se men en normal människa åker tillbaka till Tyskland, omvärderar och ber om ursäkt till tränaren och säga till JDT att han vill att han ska vara mer kryptisk i media och berättar att han ska jobba hårdare framöver. Då växer han som spelare och människa. Han ska ha plats i startelvan, det säger jag inget emot, men det finns långt mycket mer än att bara vara bra med fötterna. Gör han inte detta så är han för mig en idiot, och de som tycker att han har rätt att nobba landslaget framöver är lika pantade.

Jag håller med om det fetstilta, det vore det bästa att göra nu. Samtidigt får man tillägga att det vore det bästa utifrån det vi vet. Vi vet egentligen bara vad som sagts i media. Det kan ha skett saker från bägge parter både den här samlingen och innan som påverkar relationen mer än vi anar. Men det mest troliga är väl att Hugo åker hem, knyter näven i fickan och tar nya tag framöver.

Samtidigt har han ju all rätt att nobba landslaget. Massor av spelare har aldrig kommit till sin rätt i landslag. Det är inte för alla. Men det vore dumt att dra den slutsatsen vid 20 års ålder. Jag tycker dock inte man är pantad för att man skulle tycka att han har den rätten. Alla har den rätten.
Citera
2024-09-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra start för Jon Dahl Tomasson. Första halvlek idag var strålande. Förhoppningsvis släpper media Hugo Larsson nu och låter landslaget göra sitt, och Hugo fortsätta spela bra i Tyskland för att kanske göra comeback om ett par år när han mognat mentalt.

Bra start? Vi har mött två korplag…allt annat än storsegrar vore katastrof.
Citera
2024-09-08, 23:21
Medlem
Tydligt ställningstagande av Kulusevski att Hugo, inte JDT, är problemet…
Citera
2024-09-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa

Kulusevski är näste man att ryka om han kritiserar JDT, det vet han om. Toxiskt ledarskap som skapar rädsla bland spelarna.
Citera
2024-09-08, 23:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Bra start? Vi har mött två korplag…allt annat än storsegrar vore katastrof.
Man kan inte vinna andra matcher än de man spelar. Perfekt start. Tycker också spelarna ser harmoniska och glada ut både på och utanför plan. Verkar som JDT skapat en bra stämning i truppen.

Jag är otroligt mycket mer optimistisk nu än vad jag var innan den här matchveckan.
Citera
2024-09-08, 23:25
Avslutad
Tror ganska starkt på den här 5-3-2 med två sexor och en 10a på mittfältet.

Målvakt
Johansson är Nr 1 nu vilket var på tiden.

Backlinje
+ Bra stabil trebackslinje, där Gudmundsson va en riktigt smart lösning.
+ Eliasson på höger wingback kompletterar Kulusevski riktigt bra.
+ Ken Sema stabil defensivt.

Kommer sannolikt bli ännu bättre med VNL (VNL som höger innerback som går upp på mittfältet, Hien och Gudmundsson med fart kan täcka upp bakåt, sammanfattningsvis vi kommer kunna spela med hög backlinje).

- Vänster wingback blir väldigt isolerad i anfallsspelet, eftersom vår 10a naturligt drar sig till högerflanken.

Mittfält
Enkel uppgift idag. I princip samma mittfält som förr med två sexor och en 10a. Troligtvis fortfarande riktigt sårbart mot bättre motstånd men känns som att den värsta perioden (Svanberg/Cajuste) är förbi. Ayari/Saletros är förhoppningsvis inte slutstationen, men duger gott mot den typen av motstånd vi har i div C. Mot bättre motstånd måste vi dock ha fundamentalt bättre spelare i mitten av plan. Kulu bra som 10a.

Anfall
Blir lite lidande av att vänsterkanten (Sema) är isolerad vilket i sin tur gör att tex Isak blir isolerad. Men det går inte att klaga på Isak/Gyökeres, antagligen ett av världens bästa anfallspar i landslagsfotbollen just nu.

Det ser ut som att JDT har hittat ett spelsätt med balans. I princip tror jag att det här räcker för både Div C och Div B om vi pratar Nations League. Tre högklassiga anfallsspelare som Gyökeres, Isak och Kulusevski räcker i princip för att spela i Div A. Defensivt tror jag att han klurat ut det med Gudmundsson som vänster innerback. Det ger en helt annan fart i backlinjen vilket tillåter det höga spel han vill se. Wingbacks är hugget som stucket på vänsterkanten. Augustinsson/Sema det är ingen dealbreaker. Frågan är om tex Elanga kan spela vänster wingback. Eliasson känns given som höger wingback.

Innermittfältet är fortsatt det stora renoveringsobjektet. Där måste vi bli ännu bättre.
Citera
2024-09-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa

Kolla på "Kulan" Kulusevski. Han är 4 år äldre än HL. Han agerar som att han är 14 år äldre. Pratar om brödraskap och familj. Spelar för kollektivet. Lyfter de andra spelarna och är en grym fotbollsspelare och ledare både på och utanför plan. Imponerande.
Citera
2024-09-08, 23:27
Medlem
Citat:
Kulusevski är näste man att ryka om han kritiserar JDT, det vet han om. Toxiskt ledarskap som skapar rädsla bland spelarna.

Vad snackar du om? Vadå toxiskt ledarskap? Vad bygger du det på?
Citera
2024-09-08, 23:27
Medlem
Citat:

Börjar misstänka att Hugo anlitat en PR byrå likt Sancho gjorde efter att han trott att han var större än Manchester United. Ingen vettig människa kan stå på Hugos sida i det här.
Citera
2024-09-08, 23:28
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Han lämnade inte...Har du missat att landslaget skickade honom?
Och varför skickade man hem honom då din imbecill? Kan det ha att göra med att man märke att pojken inte höll mentalt? Den där snorvalpen har mycket att jobba på mentalt innan han kan sätta sin fot i ett svenskt landslagssammanhang igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in