Citat:
Ursprungligen postat av
Momika
Nej, det fungerar. Fråga TAA, varit odödlig denna säsongen och fått startplats i landslaget. Han var ratad i de flesta trupperna och så är det helt enkelt. Häromdagen blev han framröstad till matchens lirare, och då snackar vi om flera år in och ur truppen.
Nu återstår det att se men en normal människa åker tillbaka till Tyskland, omvärderar och ber om ursäkt till tränaren och säga till JDT att han vill att han ska vara mer kryptisk i media och berättar att han ska jobba hårdare framöver. Då växer han som spelare och människa. Han ska ha plats i startelvan, det säger jag inget emot, men det finns långt mycket mer än att bara vara bra med fötterna. Gör han inte detta så är han för mig en idiot, och de som tycker att han har rätt att nobba landslaget framöver är lika pantade.
Jag håller med om det fetstilta, det vore det bästa att göra nu. Samtidigt får man tillägga att det vore det bästa utifrån det vi vet. Vi vet egentligen bara vad som sagts i media. Det kan ha skett saker från bägge parter både den här samlingen och innan som påverkar relationen mer än vi anar. Men det mest troliga är väl att Hugo åker hem, knyter näven i fickan och tar nya tag framöver.
Samtidigt har han ju all rätt att nobba landslaget. Massor av spelare har aldrig kommit till sin rätt i landslag. Det är inte för alla. Men det vore dumt att dra den slutsatsen vid 20 års ålder. Jag tycker dock inte man är pantad för att man skulle tycka att han har den rätten. Alla har den rätten.