2024-09-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jag stod visst bakom någon sportbollskommentator som hette Staffan eller Stefan eller något i taxfreekön på en Vikinglinebåt för drygt 10 år sedan när jag bodde i ett halvår i Sverige och ville se vad grejen var med kryssningar. Min polare som jag reste med och som tjatade med sig med på kryssningen blev helt salig av det som om det var Gud Fader själv han sett. Sportbollskommentatorn var gråhårig och hade mustasch handlade ett paket lakritspipor minns jag för min polare har tjatat om det flera gånger sedan dess.
Jag menar, ingen vettigt kultiverad person ser på sportboll eller ännu mindre bryr sig om vem som pratar. Om det ändå varit Bruce Springsteen eller Mick Jagger eller någon annan stor musiker hade jag förstått den uppståndelse som min polare kände.
Du har missat en sak, bollar och sport hör inte ihop. Det är en idrott. Idrott luktar svett, sport luktar bensin.
Citera
2024-09-08, 21:39
Medlem
Mnomads avatar
Stockholm Stadion typ 2001, kan ha varit DN-galan (som den hette då). Sålde en chorizo till B.B. King, han hade gjort ett kort uppträdande som pausunderhållning. Han gav mig och kollegan en varsin pin som jag har kvar nånstans.
Senast redigerad av Mnomad 2024-09-08 kl. 21:47.
Citera
2024-09-08, 22:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag höll på att kollidera med Magnus och Brasse tillsammans med Lill Lindfors i utrikeshallen (Arlanda, terminal 5) någon gång på 80-talet. Cirka tio år senare fick jag dela taxi med Jan Malmsjö.
Citera
2024-09-08, 22:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Var på en känd jazzklubb på 80 talet för där kunde man köpa bärs innan 18 år. Alla visste det.

Polaren blev stupfull och jag hjälpte in han på WC där han kräktes i pissoaren.

Då dyker Peps Persson upp, ställer sig och pissar samtidigt som han säger "han ser inte så pigg ut".

Jag höll med och hade hellre hört Peps säga "Oboy vilket vackert väder ".
Citera
2024-09-08, 23:00
Medlem
Sprang på han som spelade Daniel i Skilda Världar högst upp i Eiffeltornet. Kan ha varit 97 eller 98
Citera
2024-09-08, 23:16
Medlem
För drygt 20 år sen stötte jag och några vänner på Mattias Öhlund uppe i Norrbotten, han satt fast med en snöskoter, så vi hjälpte honom lös.
Citera
2024-09-08, 23:28
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
När ni ser kändisar, har dom oftast solglasögon på sig då?

Nej, inte en enda av dom jag sett har kört glasögon. Man kan tro att de vill alla gömma sig, och är trötta på att ställa upp på selfies och höra samma frågor om och om igen. Men det behöver inte stämma.

Kevin Bacon gick ju tex ut nyligen och sade att han älskar att vara kändis, för att det gör honom glad att varje dag bli stoppad i affären etc och bli hyllad av fans. Det kan jag förstå på något sätt, man mår ju bra av att bli ryggdunkad.
Citera
2024-09-08, 23:29
Medlem
Tog en fika med David Tainton på en mack mitt i natten i en sthlm-förort. Han berätta att han gillar RIKTIGT feta brudar.. Självgod snubbe kan man säga..
Citera
2024-09-08, 23:31
Medlem
Frixys avatar
Måste man ha stött ihop med kändisen, eller räcker det att ha sett den i udda och väldigt privata situationer? Jag satt bakom en ung kvinna (detta var minst 20 år sedan) på ett tåg mellan två svenska städer. Inget lokaltåg alltså. Hon hade framkallat semesterfoton från typ Spanien, Grekland eller liknande som hon satt och kollade igenom. Jag såg alldeles utmärkt i glipan mellan sätena.

Rolf Lassgård i badbyxor, Rolf Lassgård på en balkong med en handduk runt höften, Rolf Lassgård framför en fin utsikt, Rolf Lassgård på restaurang… jag reagerade på att hon var så mycket yngre än honom och blev lite förvånad för även om jag såklart inte har en aning så hade jag inte fått intrycket att han var en gubbsjuk typ.

Självklart Googlade jag sedan (detta var ju före smartphones) och kunde med en viss lättnad konstatera att kvinnan med fotona var hans dotter.
Citera
2024-09-09, 00:01
Medlem
Hegamons avatar
Mest oväntat har varit att jag träffade Chris Pratt när jag var ute på lokal i New York. Kanske inte så konstigt, då området vimlar av kändisar om en håller ögonen öppna. Cowboyhatt hade han på huvudet iaf.

Stötte ihop med Lars Leijonborg i en kvartersbutik på Norrmalm. Han gav ett mentalsjukt intryck, men jag vet ju inte om det bara var utseendet som spelade mig ett spratt.

Stötte på Per Nuder fullkomligt oväntat i en professionell miljö. Jag fick skaka hand med han helt apropå, - Hegamon sade jag, - Per Nuder sade han.
Senast redigerad av Hegamon 2024-09-09 kl. 00:27.
Citera
2024-09-09, 00:07
Medlem
ZenoElias avatar
När jag jobbade i kvartersbutik på 90-talet kom clownen Manne in och köpte en banan.
Citera
2024-09-09, 00:57
Medlem
Jag var i mina egna tankar och vandrade över parkeringsplatsen och orsakade att en Porsche fick tvärnita för att inte köra på mig. Det visade sig vara David Hasselhoff.

I efterhand har jag tänkt att det hade varit betydligt lönsammare om han kört på mig, om än bara lite...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in