Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Vänstern har väl både pengar och makt, speciellt i ett land där över 40% av BNP är offentlig sektor. Förstår att det är tråkigt att höra men vänstern har en väldigt lång historia av att vilja tysta sina meningsmotståndare snarare än att diskutera med dem. Deras ideologiska motsatser liberalerna (inte socialliberalerna) brukar tvärtom värna om yttrandefrihet.
För många innebär blotta existensen av ett forum som flahback ett hot mot deras personliga övertygelser och de skulle aldrig drömma om att diskutera något här eftersom de tycker att alla är hemska nazister. Det är väl någon sådan person som har anmält.
Jag har upplevt precis samma sak ifrån de på högern. Du ser det du vill se. Jag har försökt föra diskussioner här om hur Sverige och svenskarna gett up vår egna identitet, individualiserat samhället bortom rimligheten, varit med och drivit på politik globalt och krig internationellt som drivit på flyktingsströmmar, lekt god liberal överallt för att sedan inte ta hand om spillrorna. Sällan får man något seriöst svar tillbaka. Dumma blattar, usch, kicka ut dem så löser sig allt. Man skulle kunna titta på Kanada och se att de lider av nästan samma strukturella problem med undantag för viss kriminalitet trots en bra mycket mindre invandring. Det pågår en intern samhällsförvittring.
Det är tyvärr mänsklig natur att vilja ha bekräftelse på sina åsikter och många håller om dem så hårt de kan för att det ger dem en sorts trygghet i en allt mer otrygg värld. Och då menar jag inte fysiskt så utan mentalt, en värld av kaos och oklara definitioner av vem och vad man är.
Men ingen av oss har makten att driva igenom saker som EU's The Digital Service Act eller exempelvis ACTA och FRA-lagen. Och du få faktiskt hänge med lite i matchen och se att det just är vänsterpartiet som idag är det parti i Sverige som är mest kritiska till sådana lagar. Men det är knappast ens partierna som styr.
Vi har globalt finansierade tankesmedjor och media-organ som kontrollerar tongången och som har som målsättning av sina finansiärer att långsamt men säkert strypa det fria ordet tills så att det är för dem inom en hanterbar gräns. Det är dessa krafter som styr indirekt. Det finns också andra typer av grupperingar, exempelvis halvhemliga domarkollegiat som ämnar att driva igenom sin politiska vilja genom sitt ämbete.
Sen tycker jag faktiskt att Jan mer publikt ska yttra sig och försvara varumärket Flashback som vissa andra försöker göra med sina. Den sista striden nalkas. I alla fall efter domen.
För oss på Flashback borde det vara bra om vi kunde gräva som vi ibland gör runt vem det är som står bakom anmälan och om det är någon som står bakom hen. Just för att anmälan inte är logisk då om man som person uppfattar något som stötande så försöker man först få bort det (man har ej rapporterat inläggen). Inte att omedelbart driva en process mot den plats där det publicerats.