2024-09-08, 19:06
Medlem
Kanske inte gills riktigt men när jag liftade runt i Nordamerika i tjugoårsåldern hängde jag några dagar i San Diego med en hemlös kille. En dag drog han in till city då vi mest hängde runt ett strandområde.
När han kom tillbaks i kvällningen visade han ett kreditkort som han hittat, tillhörandes Courtney Cox.

Också guidat Gudrun Schyman i Malmö och idag bor jag granne med Ola Salo. Han la stämmor under ringdansen kring midsommarstången i somras.
Citera
2024-09-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
En bekant till mig är polis och han stannade Uggla en gång, och Uggla satt där i bilen och pep som om inget hade hänt...

Ja han var ganska måttfull privat. Fick jag för mig. Det var länge sedan detta och han deltog ej på lektionen. Tror han var där med dottern eller liknande. Inte någon spelevink eller "de stora gesternas man".
Dessutom kort. Så att han pep lite var inte så oväntat
Citera
2024-09-08, 19:10
Medlem
Tycker många missar ordet "udda" i rubriken. På ett tåg, flyg eller en trottoar och liknande följer inte riktigt trådens frågeställning.

OnT: Jag träffade Mats Strandberg med fru och hund på en ganska enslig stig i Hälsingland för ett drygt decennium sedan, på tiden han kommenterade hockey på canal+. Väldigt trevlig man.
Citera
2024-09-08, 19:24
Medlem
Jag stod visst bakom någon sportbollskommentator som hette Staffan eller Stefan eller något i taxfreekön på en Vikinglinebåt för drygt 10 år sedan när jag bodde i ett halvår i Sverige och ville se vad grejen var med kryssningar. Min polare som jag reste med och som tjatade med sig med på kryssningen blev helt salig av det som om det var Gud Fader själv han sett. Sportbollskommentatorn var gråhårig och hade mustasch handlade ett paket lakritspipor minns jag för min polare har tjatat om det flera gånger sedan dess.
Jag menar, ingen vettigt kultiverad person ser på sportboll eller ännu mindre bryr sig om vem som pratar. Om det ändå varit Bruce Springsteen eller Mick Jagger eller någon annan stor musiker hade jag förstått den uppståndelse som min polare kände.
Citera
2024-09-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jag stod visst bakom någon sportbollskommentator som hette Staffan eller Stefan eller något i taxfreekön på en Vikinglinebåt för drygt 10 år sedan när jag bodde i ett halvår i Sverige och ville se vad grejen var med kryssningar. Min polare som jag reste med och som tjatade med sig med på kryssningen blev helt salig av det som om det var Gud Fader själv han sett. Sportbollskommentatorn var gråhårig och hade mustasch handlade ett paket lakritspipor minns jag för min polare har tjatat om det flera gånger sedan dess.
Jag menar, ingen vettigt kultiverad person ser på sportboll eller ännu mindre bryr sig om vem som pratar. Om det ändå varit Bruce Springsteen eller Mick Jagger eller någon annan stor musiker hade jag förstått den uppståndelse som min polare kände.
Låter som legenden Staffan Lindeborg. https://www.youtube.com/watch?v=km2gQTJDFdI
Citera
2024-09-08, 19:55
Medlem
Hamnat i omklädningsrum på gymmet samtidigt som Jonas Gardell och Mark Levengood. Det kändes udda..
Citera
2024-09-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Låter som legenden Staffan Lindeborg. https://www.youtube.com/watch?v=km2gQTJDFdI

Kan ha varit han men jag minns inte att han hade några glasögon. Hörde heller inte hans röst eller det kanske jag gjorde men lade inte märke till det.
Förklara gärna ditt epitet "legenden".
Citera
2024-09-08, 20:03
Avstängd
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Hamnat i omklädningsrum på gymmet samtidigt som Jonas Gardell och Mark Levengood. Det kändes udda..
Körde ni tåget?

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=gay%20train
Senast redigerad av Mohave 2024-09-08 kl. 20:13.
Citera
2024-09-08, 20:10
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Har också ”kommit på” Joy Rahman och Ernst Billgren när de sysslade med oerhörd ”frigjord konst” på en efterfest hos en bekant.

Dra på trissor. Det får du berätta mer om.

Filmjournalisten Hans Wiklund satt jag och gaggade med en hel kväll. Jag var aprak och propagerade för att Åsa-Nisse är bättre än Ingmar Bergman. Skittrevlig. Bruno Wintzell var en glad gamäng jag träffade på Café Opera. Minns att jag bjöd Ylva Maria Thompson på drinkar en hel kväll där. Kan vara den tråkigaste människa jag träffat. Mandela träffade jag när han invigde en Daimler Chrysler-fabrik. Mysig gammal negergubbe. Han var som en farfar fast svart.
Vad mer. Ja jag är bukis med Paolo Roberto och han göteborgaren som sjunger i Arvingarna. Samt Keith Flynt i Prodigy. Samt bluesfarbrorn och våldtäktsmannen Bill Öhrström.
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2024-09-08 kl. 20:38.
Citera
2024-09-08, 20:35
Medlem
Sprang på Lemmy på Rockbaren i Göteborg. Han spela på nån pokermaskin. Lät han vara eftersom det kändes som det rätta att göra samt för att en yngre Pernilla Wahlgren redan svärmade runt honom i sina tajta jeans.
Citera
2024-09-08, 20:59
Medlem
Stod bakom Mikael Persbrandt på en CircleK i Eskilstuna. Köpte en korv och en loka. Kliver ut och sätter sig i en Ferrari. Några timmar efter jag kom hem läste jag på aftonbladet att han kraschat Ferrarin.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/A2xWAx/persbrandts-nya-ferrari-i-olycka
Citera
2024-09-08, 21:24
Medlem
Satt på en uteservering i Trollhättan när plötsligt Woody Harrelsson gick förbi och skulle in på krogen. Totalt starstruck… Han fastande med ett samtal med vakten och då såg jag min chans att gå fram och fråga efter en selfie som han ställde upp på. Tackade så mycket sen smet han ner i krogens källare som var reserverad. Detta var när han var i stan och spelade in filmen Triangle of Sadness. Bodde på hotell Alberts och sågs på flera ställen i stan under denna tiden. Bla spelade han basket med invandrarkids på Kronogården vilket är ett utsatt område 😊👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in