2024-09-08, 19:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tror inte att det är en slump att både Jansson och nu Hugo säger fuck off till landslaget när de blir körda med. Båda två har sedan unga år stått på läktaren här nere och sjungit att "Vi har ju aldrig velat va svenskar. Befria Skåne från Svea rike land!".

Jag tror både Hugo och Ponne ser landslaget som en kul grej, det är fett att vara med i ett VM, det är bra för karriären att vara landslagsman osv. Men jag tror inte de bryr sig ett skit om symboliken att representera Sverige och jag tror absolut inte att de dryper av stolthet när de drar på sig den gula tröjan. Och om någon jävel dessutom ska förolämpa dem när de väl är på plats så är valet ganska enkelt, då åker vi hem och fokuserar på vad som är viktigt.

Edit: Samma mentalitet gjorde nog att Sveriges landslag tappade både Hadzikadunic och Ahmedhodzic som mittbackslås och stabil framtid, för övrigt.
Det där är givetvis ett problem när det kommer till skånska spelare i det svenska landslaget. Istället för att gråta och hitta på konspirationsteorier så borde kanske skåningarna rannsaka sig själva och sin kultur lite.
Citera
2024-09-08, 19:17
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det där är givetvis ett problem när det kommer till skånska spelare i det svenska landslaget. Istället för att gråta och hitta på konspirationsteorier så borde kanske skåningarna rannsaka sig själva och sin kultur lite.
Det beror väl lite på vad man vill bygga sitt landslag på - kultur eller talang. Spanien har ju haft den här diskussionen i sitt landslag och bestämde sig för talang (förmodligen för att katalanerna och baskerna var så förbannat bra...). En sak är dock säker: Du kommer aldrig få en skånepåg att brinna för den svenska flaggan lika starkt som en stockholmare. Så enkelt är det med det.

Sverige får också göra ett val där, hittills har vi ju vägt starkt åt kultur, men det kanske håller på att luckras upp i takt med att den svenska kulturen generellt luckras upp?
Citera
2024-09-08, 19:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det beror väl lite på vad man vill bygga sitt landslag på - kultur eller talang. Spanien har ju haft den här diskussionen i sitt landslag och bestämde sig för talang (förmodligen för att katalanerna och baskerna var så förbannat bra...).

Sverige får också göra ett val där, hittills har vi ju vägt starkt åt kultur, men det kanske håller på att luckras upp i takt med att den svenska kulturen generellt luckras upp?
Det finns inga baskiska spelare som skulle få en minut i spaniens landslag med samma attityd som Hugo Larsson. Och det finns ingen skåning som skulle förnekas en minut i svenska landslaget om han hade samma talang och inställning som vilken svensk som helst. Problemet är om den skånska identiteten gör att skånska spelare har en sämre atittyd till det svenska landslaget än svenska spelare, då kommer de att få det svårare att ta plats i landslaget. Vi har nämligen inga specialregelr för skåningar i landslaget, där de har rätt att spela bara för att de är skåningar. De ska visa samma talang och samma inställning som alla andra.

Dagens skåning skulle kanske kunna lära lite av Patrik Andersson eller Stefan Schwarz. På den tiden var det lite stake i skåningen, det var inget gråt och gnäll där om allt inte gick som de ville. Ingen hittade på bisarra konspirationsteorier om hur utsatta man var för svenskens rasism. Hade Schwarz tvingats lyssna på Hugos gnäll hade han säkert gett honom en örfil och sagt åt honom att skärpa till sig.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-08 kl. 19:36.
Citera
2024-09-08, 19:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hugo Larsson blir petad, börjar grina och sticker från landslaget

Pontus Jansson blir petad, börjar grina och sticker från landslaget.

Markus Rosenberg blev petad och säger senare att han ”vantrivdes” i landslaget för att han inte fick spela.

Ser ni den gemensamma nämnaren?

Tre stycken som inte vill ställa upp på kolonialmaktens villkor. All heder åt dem.
Citera
2024-09-08, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
JDT hade två uppgifter första året. Gnugga in Bergvall/Larsson på mitten och vinna C-gruppen i NL. Kan lova er att han inte fattat någonting..han kommer misslyckas med båda uppdragen.
Intressant att Frankfurt spelar han vecka ut och in samt att större miljardklubbar ville köpa Den ej vertikala Hugo i somras.
Nu hoppas jag Sverige torskar NL gruppen så JDT kan få sparken så snabbt som möjligt
Citera
2024-09-08, 19:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Nej det är vi många som anser. Du ser det förstås inte men korruptionen har varit känd länge. Hur länge fick inte Sebastian Larsson spela i landslaget pga att han lirade i AIK. Hade han spelat i GAIS så….nu får Saletros spela före Hugo Larsson trots att AIK är sämre än just GAIS. Lyft blicken från din 08:bubbla.
Fyller på med Olsson som oförklarligt var första namnet som kritades ner, eller man suddade aldrig bort det. Pappadoupoulous som kallas in för att han är på träningsanläggningen.

Bara ett axplock ur närminnet och då har jag inte ens nämn Nordfeldt.
Citera
2024-09-08, 19:31
Medlem
Skåningar är svenskar. Många av dem har någon dansk förfader långt tillbaka men majoriteten har större delen av sitt etniska ursprung i Sverige. Skåne är inte direkt Sveriges Baskien.
Citera
2024-09-08, 19:32
Medlem
flippwrs avatar
https://www.uefa.com/uefanationsleague/match/2040074--sweden-vs-estonia/
Citera
2024-09-08, 19:32
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Jag tror inte att det är en slump att både Jansson och nu Hugo säger fuck off till landslaget när de blir körda med. Båda två har sedan unga år stått på läktaren här nere och sjungit att "Vi har ju aldrig velat va svenskar. Befria Skåne från Svea rike land!".

Jag tror både Hugo och Ponne ser landslaget som en kul grej, det är fett att vara med i ett VM, det är bra för karriären att vara landslagsman osv. Men jag tror inte de bryr sig ett skit om symboliken att representera Sverige och jag tror absolut inte att de dryper av stolthet när de drar på sig den gula tröjan. Och om någon jävel dessutom ska förolämpa dem när de väl är på plats så är valet ganska enkelt, då åker vi hem och fokuserar på vad som är viktigt.

Edit: Samma mentalitet gjorde nog att Sveriges landslag tappade både Hadzikadunic och Ahmedhodzic som mittbackslås och stabil framtid, för övrigt.

Så är det förväntar mig att eventuella Helsingborg spelare om dom blivit uttagna har samma mentalitet och tankar gentemot landslaget. Dom är skåningar inte svenskar. Så är bara bra att skippa skånska spelare som inte bryr sig om skräplandet ändå. En utopi är att Skåne likt Gibraltar blir eget i framtiden.
Citera
2024-09-08, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Riktiga rövhattar båda två. Jag var definitivt "team Hugo" fram tills typ igår. Men nu går det inte att ta honom på allvar heller.

Vad gäller det fotbollsmässiga tycker jag att han solklart borde starta.

Utan att följa landslaget extremt mycket kan jag ändå förstå att JDT inte tar ut Larsson i dessa två matcher. Vi ska vara offensivt lagda och då kan man "offra" den mer defensivt sittande mittfältaren med säg någon som Svanberg (även om han har sina styrkor i andra aspekter men hade jag fått välja hade jag nog helst sett Karlström där om nu Larsson är inkompatibel med sättet JDT vill spela).

Sedan skriker sig alla hesa om att spela Bergvall/Larsson, men jag kan tycka att det ändå ska finnas en balans på så pass bärande positioner (på sikt blir det säkert bra med de två på mitten, men inte just nu). Men som sagt jag har ganska dålig koll, följer inte direkt a-landslaget då jag tycker att det är mer intressant med våra yngre landslag och talangerna där.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Akademin är ytterst ansvarig. Det är iaf vad jag fått lära mig här på forumet.

Jag har helt ärligt ingen aning vad du dillar om.
Senast redigerad av AIP 2024-09-08 kl. 19:37.
Citera
2024-09-08, 19:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Elanga å Hien var två vandrande katastrofer senast men tror bägge har en ljus framtid i landslaget.

Absolut inte. Jag skiter fullständigt i deras historik när dom spelar I landslaget. Antyder inte mitt nick det?

Ganska nya så kanske men kan de inte göra en bättre insats än den i torsdags så jag lite tveksam.

Wahlqvist, varför spelar han högerback när JDT hade Hugo tillgänglig?
Citera
2024-09-08, 19:37
Bannlyst
Den inkompetenta engelsktalande danskjävelen har förstört det svenska landslaget. Förut var Sverige en respekterad stormakt inom fotboll nu klarar vi inte ens av att slå Färöarna eller Island.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in