2024-09-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekevind
Det där behandlades i tråden "Ukrainafrivilliga". Intressant läsning..

(FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.

Efter de där inläggen försvann han nästan genast från flashback helt och hållet..
Jo jag minns det där som om det vore igår 🤣 även om man glömmer årtal osv iockmed att man blir äldre och tiden går.
Citera
2024-09-08, 16:52
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja jag har pratat med honom också ett par gånger eller rättare sagt en massa gånger och han är extremt trevlig och ger ofta ett extremt trevligt uttryck utåt men däremot i min och många andras mening fullblodsmytoman och nu har han ju lämnat rörelsen sedan länge.

Sedan så tyckte jag det var lite kul att han grät ut om det där i kvällspressen om att han troligen skulle få spö om han kom tillbaka till Sverige av forna vänner osv bara för att han hade bytt åsikter och hoppat av.

Det finns det mängder av folk som har gjort dvs lämnar och absolut inga problem. Många gånger så har partier och grupper ändå bara blivit glada när de har blivit av med folk som som pysslar med något som de inte tror på fullt ut.

Undantagen är proffsavhoppare som tex Bögström som åkte runt och snackade en massa skit som jag förövrigt bevistade ett sk "avhopparföredrag" med när han var i farten mest på skoj då han ändå dök upp i trakten.

Jag såg en videopodd för ett tag sedan med honom nu som vuxen och då verkar han ändå mer vettig och nyanserad men tom hans gamle avhopparmentor det gamla kommunalrådet Björn Fries i Karlskrona erkände mellan skål och vägg för Älgen om jag inte tar fel nu att han var jävligt knepig att ha att göra med back in the days (Älgen och Fries kände varandra pga att Älgen hade växt upp med Fries son och mer eller mindre spenderat halva barndomen hemma hos Fries familjen innan NS tiden) och det andra är folk som säljer ut forna kamrater tex information som namn, personnummer, adresser osv till tex SÄPO eller AFA.

Det har säkert hänt att någon ur de kategorierna har fått stryk men såvitt jag kommer på på rak arm så är det väl mest hot om våld osv i värsta fall eller annat men ingen som faktiskt har fått stryk vad jag vet utan mest skitsnack om personen i fråga.

Jag minns också när Micke helt plötsligt försvann härifrån för han var hyfsat aktiv förr även om det är ett bra tag sedan nu och ja det var väl i den vevan när andra i en av de tidigare Ukraina trådarna ifrån förr tog bladet ifrån munnen.

Förövrigt ser jag mig som pensionerad "nazist" numera men tack ändå men man följer ju ändå lite vad som händer och det är kul att diskutera gamla minnen och annat av nostalgiska skäl och dessutom politik rent allmänt.

När jag var aktiv så kunde jag sitta helt offentligt på fester osv hos tex gemensamma bekanta och diskutera politik med företrädare för den lokala våldsvänstern, nyfikna invandrare eller adopterade osv som ville diskutera eller ställa frågor och jag fick aldrig någonsin privata problem pga det men är du schysst och trevlig bara och kan prata för din sak så brukar eller brukade folk åtminstone förr vara schyssta och trevliga tillbaka även om de hade totalt andra politiska åsikter, ideér osv.

Ni gav ju han ett riktigt kul öknamn "Skillthaussen" hahahahah. Om jag minns det rätt så började det brännas under fötterna på honom efter bråket på NDs kansli, Rebecca,k De ansiktslösa(?) och att "rörelsen" började ifrågasätta hans vidlyftiga historier mer och mer.

Vi minns alla när han beskrev något möte som total success i Norrland för SMR, konstigt nog kom det bara fram bilder på att polisen håll 14 ungvänstrare i schack. Men Micke skrävlade både här och på nordisk.nu att ttiden var kommen. Om jag minns det rätt så tröttnade Langeen och la upp en video på hur Jeffe Hede kallar de som stannat för att lyssna för fittor, horor. Det hade redan då skurit sig mellan. Langeen och Skillt.

Det säger sig själv att det inte är konstruktivt att spöa någon som vill lämna, Kanske kommer de tillbaka, eller blir sympatisörer, spöar man dem så blir de bittra fiender och med stor sannolikhet kommer de vilja hämnas på 1 eller annat sätt. SMR slutade mig veterligen med kroppsstraff efter Hatkolletivet och incidenten i Gävle. Finns ju ett par bittra gamla SMR här på Flashback som gärna berättar om dessa saker.

Nu när jag tänker på det så kommer alla liknande historier från SMR/NMR. Allt annat har varit personkonflikter. Jocke Vs Björnm Björn Vs Jonas, etc......
Citera
2024-09-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ni gav ju han ett riktigt kul öknamn "Skillthaussen" hahahahah. Om jag minns det rätt så började det brännas under fötterna på honom efter bråket på NDs kansli, Rebecca,k De ansiktslösa(?) och att "rörelsen" började ifrågasätta hans vidlyftiga historier mer och mer.

Vi minns alla när han beskrev något möte som total success i Norrland för SMR, konstigt nog kom det bara fram bilder på att polisen håll 14 ungvänstrare i schack. Men Micke skrävlade både här och på nordisk.nu att ttiden var kommen. Om jag minns det rätt så tröttnade Langeen och la upp en video på hur Jeffe Hede kallar de som stannat för att lyssna för fittor, horor. Det hade redan då skurit sig mellan. Langeen och Skillt.

Det säger sig själv att det inte är konstruktivt att spöa någon som vill lämna, Kanske kommer de tillbaka, eller blir sympatisörer, spöar man dem så blir de bittra fiender och med stor sannolikhet kommer de vilja hämnas på 1 eller annat sätt. SMR slutade mig veterligen med kroppsstraff efter Hatkolletivet och incidenten i Gävle. Finns ju ett par bittra gamla SMR här på Flashback som gärna berättar om dessa saker.

Nu när jag tänker på det så kommer alla liknande historier från SMR/NMR. Allt annat har varit personkonflikter. Jocke Vs Björnm Björn Vs Jonas, etc......
Figurerade det inte en bild på Jonas och Björn tillsammans på nätet för ett tag sedan ? Det verkade som att de hade begravt stridsyxan.

Björn och Jocke var något helt annat och Björn är nog troligtvis rädd för Jocke än idag troligtvis och det lär knappast bli tal om någon försoning där, även om Björn säkert är sugen på det pga självbevarelsedrift om inte annat.

De enda avhoppare man pratade skit om möjligtvis inom den delen av rörelsen som jag tillhörde var typ figurer som Bögström, Kenneth Lindahl som grundade Exit samt Nitton och liknande figurer och det var för att de snackade skit om forna kamrater och rörelsen, försökte få folk att lämna osv men det var ju ingen som på allvar ens hade tänkt tanken ge sig på dem rent fysiskt trots att Bögström läckte massa tidigt internt NSF material till Aschberg som blev en två timmar lång NSF dokumentär uppdelad på två avsnitt på TV3:s program Insider 2002 tillsammans med en del annat material.

Det roliga där är att Bögström själv figurerar i ett videoklipp där han gör sig skyldig till grovt vapenbrott på film men antagligen såg man mellan fingrarna med det då han blev någon frontfigur för avhoppare och räknades som en av de goda.

Att Skillt är mytoman är vi nog många som håller med om och som jag sa förlorade Realisten sin chefredaktör då SvP ledningen släppte in honom i partiet och Realisten lades senare ner mer eller mindre pga det.

Att folk som lämnade sålde ut kamrater till SÄPO, AFA osv var mig veterligen inget som förekom i våra kretsar. Figurer son tex Kokain Hugo har jag aldrig stött på i verkligheten om vi ska ta ett exempel bara folk som tröttnade, bytte åsikter eller ville pyssla med annat och det var liksom inga problem.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-09-08 kl. 17:16.
Citera
2024-09-08, 17:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Figurerade det inte en bild på Jonas och Björn tillsammans på nätet för ett tag sedan ? Det verkade som att de hade begravt stridsyxan.

Björn och Jocke var något helt annat och Björn är nog troligtvis rädd för Jocke än idag troligtvis och det lär knappast bli tal om någon försoning där, även om Björn säkert är sugen på det pga självbevarelsedrift om inte annat.

De enda avhoppare man pratade skit om möjligtvis inom den delen av rörelsen som jag tillhörde var typ figurer som Bögström, Kenneth Lindahl som grundade Exit samt Nitton och liknande figurer och det var för att de snackade skit om forna kamrater och rörelsen, försökte få folk att lämna osv men det var ju ingen som på allvar ens hade tänkt tanken ge sig på dem rent fysiskt trots att Bögström läckte massa tidigt internt NSF material till Aschberg som blev en två timmar lång NSF dokumentär uppdelad på två avsnitt på TV3:s program Insider 2002 tillsammans med en del annat material.

Det roliga där är att Bögström själv figurerar i ett videoklipp där han gör sig skyldig till grovt vapenbrott på film men antagligen såg man mellan fingrarna med det då han blev någon frontfigur för avhoppare och räknades som en av de goda.

Att Skillt är mytoman är vi nog många som håller med om och som jag sa förlorade Realisten sin chefredaktör då SvP ledningen släppte in honom i partiet och Realisten lades senare ner mer eller mindre pga det.

Att folk som lämnade sålde ut kamrater till SÄPO, AFA osv var mig veterligen inget som förekom i våra kretsar. Figurer son tex Kokain Hugo har jag aldrig stött på i verkligheten om vi ska ta ett exempel bara folk som tröttnade, bytte åsikter eller ville pyssla med annat och det var liksom inga problem.

Malvå kan ju inte varit omtyckt? Att han blev insläppt i rörelsen igen fattar inte ens jag, även fast jag skrockar åt det.

När Storms trummis lämnade och hängde ut GFN till AFA så var det en jävla massa hot, hit och dit. Men bara veckan efter så såg jag han på rockbaren samtidigt som några GFN stod på andra sodan baren och såg sura ut
Citera
2024-09-08, 17:58
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Haha, ja ditt inlägg talar för sig själv! Inte en enda konstruktiv tanke besitter du. Bara kritik.

Helt ärligt tycker jag faktiskt synd om dig. Jag tar tillbaka vad jag skrivit till dig tidigare om rasblandning, jag tror den där svartingen du var sugen på hade varit bra för dig. Extremt tveksamt hon vill ha dig dock, men det är en annan femma. Får du en chans så grip den!

Du är verkligen totalt rubbad
"Skriv något snällt om NMR, shyssta'rå, jag lovar att inte kalla dig jude om du gör det". NMR har stora problem som släpper in rena psykfall som du i sina led, för du är ju inte ensam, många av er beter er som om FB är NMRs forum där bara positiva kommentarer om organisationen borde få komma fram.

Jag lägger fram konstruktiv kritik som jag blivit ombedd, men som det instabila lågliv du är reagerar du som vanligt med känslor.
Men visst, fortsätt med er nynazistiska subkultur, det är ju tydligen så man når framgång.

Svartingen existerar inte, det var ett skämt.
Citera
2024-09-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Du är verkligen totalt rubbad
"Skriv något snällt om NMR, shyssta'rå, jag lovar att inte kalla dig jude om du gör det". NMR har stora problem som släpper in rena psykfall som du i sina led, för du är ju inte ensam, många av er beter er som om FB är NMRs forum där bara positiva kommentarer om organisationen borde få komma fram.

Jag lägger fram konstruktiv kritik som jag blivit ombedd, men som det instabila lågliv du är reagerar du som vanligt med känslor.
Men visst, fortsätt med er nynazistiska subkultur, det är ju tydligen så man når framgång.

Svartingen existerar inte, det var ett skämt.

Har över huvud taget inte ens i närheten bett dig att skriva något positivt om NMR. Tvärtom skulle jag skämmas om ett jävla mongo som du plötsligt gillade oss. Har bett dig komma med en enda konstruktiv tanke kring hur du tycker att svenska nationalister enligt dig skulle göra för att nå framgång. En enda sak som inte bygger på "inte". Du klarar inte det för du är komplett jävla värdelös. Så värdelös att du nu ljuger om svartingen bara för hon såklart inte var det minsta intresserad av dig som du hade fått för dig i din fantasivärld.
Citera
2024-09-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Malvå kan ju inte varit omtyckt? Att han blev insläppt i rörelsen igen fattar inte ens jag, även fast jag skrockar åt det.

När Storms trummis lämnade och hängde ut GFN till AFA så var det en jävla massa hot, hit och dit. Men bara veckan efter så såg jag han på rockbaren samtidigt som några GFN stod på andra sodan baren och såg sura ut
Hahah jag hade ju glömt Malvå.

Ja han var inte omtyckt direkt men det var väl inga hot osv. Däremot var det stor komik när han intervjuades i någon TV kanal i sin egenskap av fd medlem i rörelsen för väldigt länge sedan och framstod på ett minst sagt icke seriöst sätt och det var väl mest lyteskomik över det hela 🤣

Bla sa han en jävligt massa roliga och skeva saker som jag har glömt idag eftersom att det är åratal sedan men det var jävligt roligt då.

Det jag är mer förundrad över i så fall är Bajs Kim och allt han ställde till med innan han försvann och sedan satt i TV och försökte få en massa sympatier och framstå som en schysst kille trots att han var väl dömd för att ha spöat sin flickvän om jag inte minns fel men nej nej det var en bra människa för han hade lämnat "nazismen" och inga kritiska frågor från reportern.

Tor Paulsson eller "Tobbe Larsson" ska vi inte ens gå in på det finns så mycket som är fel på den människan.

Han vart ju ganska hatad internt med efter att han hade avtjänat sitt straff efter att ha spöat sin fru / sambo och persona non grata och nu har han på något sjukt sätt lyckats nästa sig tillbaka in i en del av rörelsen eller vad fan vi nu ska kalla hans projekt.
Citera
2024-09-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Har SL helt slutat med politik? Brutit med allt?

Apropå Simon Lindberg och gamla NSF-gubbar har vi en fin bild på en yngre demonstrerande Simon här.
https://antifa.st/wp-content/uploads/2024/09/nsf-1024x687.jpeg

Simon har bytt namn. Det är inte långt kvar tills hans lämnar rörelsen helt och försöker sig på ett "Svensson-liv" likt Fader Lund.

En av de tre utpekade terrorgubbarna hade ju hoppat av redan.

Citat:
[...]
[...]

Var Simon med i videomaterialet?

På den fina bilden ovan finns det flera som likt Simon har NSF-meriter och NMR-meriter.

Artikeln beskriver en f.d. NSF-medlem och NMR-aspirant med följande på meritlistan. Känner du till något mer, Tango?
Jimmy tog sig på magen och skrek “Min mage! Min mage”, sedan tog han sig för baken och tömde sig i byxorna. Både Jimmy och hans kamrat konfronterades hårt därefter.
Citera
2024-09-08, 21:01
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Har över huvud taget inte ens i närheten bett dig att skriva något positivt om NMR. Tvärtom skulle jag skämmas om ett jävla mongo som du plötsligt gillade oss. Har bett dig komma med en enda konstruktiv tanke kring hur du tycker att svenska nationalister enligt dig skulle göra för att nå framgång. En enda sak som inte bygger på "inte". Du klarar inte det för du är komplett jävla värdelös. Så värdelös att du nu ljuger om svartingen bara för hon såklart inte var det minsta intresserad av dig som du hade fått för dig i din fantasivärld.

Du har bett mig skriva något som inte är negativ kritik, i utbyte skulle du sluta kalla mig jude, som om jag skulle bry mig.
Att du säger de här sakerna visar hur störd du är och vilken skrämmande organisation NMR är som tillåter psykfall att vara med bara för att få ökat antal medlemmar.

Jag har gett exempel på hur en förbättring skulle kunna se ut och det har du redan läst, ändå fortsätter du bråka, för det handlar ju inte alls om att ni vill ha konstruktiv kritik, ni vill ha er organisation och världsbild ifred.
Ni vill ha er nynazistiska subkultur intakt och attackerar alla som kritiserar den.

Du har själv sagt att du är här på FB bara för att hålla koll på NMR-tråden, sedan anklagar du andra för att vara besatta av NMR. Du är besatt av NMR som är anledningen till att ditt liv har en mening överhuvudtaget, du angriper frenetiskt alla som har någonting att invända när det gäller den organisation som har räddat livet på dig.

Någon svarting fanns som sagt aldrig, ändå fortsätter du detta meningslösa trams.
Ljuga, heila, bråka, ljuga, heila, bråka, det är allt du kan.
Citera
2024-09-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Du har bett mig skriva något som inte är negativ kritik, i utbyte skulle du sluta kalla mig jude, som om jag skulle bry mig.
Att du säger de här sakerna visar hur störd du är och vilken skrämmande organisation NMR är som tillåter psykfall att vara med bara för att få ökat antal medlemmar.

Jag har gett exempel på hur en förbättring skulle kunna se ut och det har du redan läst, ändå fortsätter du bråka, för det handlar ju inte alls om att ni vill ha konstruktiv kritik, ni vill ha er organisation och världsbild ifred.
Ni vill ha er nynazistiska subkultur intakt och attackerar alla som kritiserar den.

Du har själv sagt att du är här på FB bara för att hålla koll på NMR-tråden, sedan anklagar du andra för att vara besatta av NMR. Du är besatt av NMR som är anledningen till att ditt liv har en mening överhuvudtaget, du angriper frenetiskt alla som har någonting att invända när det gäller den organisation som har räddat livet på dig.

Någon svarting fanns som sagt aldrig, ändå fortsätter du detta meningslösa trams.
Ljuga, heila, bråka, ljuga, heila, bråka, det är allt du kan.

Som sagt, du är en komplett värdelös människa.

Jag är med i NMR, är väl inte speciellt konstigt att organisationen är viktig för mig? Om jag så vore "besatt" är det alltså helt normalt. Skulle jag däremot vara besatt av AFA eller av mongolidernas riksförening, då hade hade inte varit rimligt eller normalt utan istället ett sjukdomstecken, likt det är för dig med din besatthet av den nationella rörelsen. Att vara besatt av någonting som får en att må dåligt är ganska självklart inte särskilt friskt.

Den största lögnaren här är för övrigt du. Men jag är klar nu igen. Nu har du fått den uppmärksamhet du så längtar efter från mig så det räcker och blir över för ett bra tag framåt. Jag lyckas i varje fall med mitt syfte, om det fanns någon här som tog dig på allvar tidigare så finns det inte en chans att de gör det längre.
Citera
2024-09-08, 21:34
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Som sagt, du är en komplett värdelös människa.

Jag är med i NMR, är väl inte speciellt konstigt att organisationen är viktig för mig? Om jag så vore "besatt" är det alltså helt normalt. Skulle jag däremot vara besatt av AFA eller av mongolidernas riksförening, då hade hade inte varit rimligt eller normalt utan istället ett sjukdomstecken, likt det är för dig med din besatthet av den nationella rörelsen. Att vara besatt av någonting som får en att må dåligt är ganska självklart inte särskilt friskt.

Den största lögnaren här är för övrigt du. Men jag är klar nu igen. Nu har du fått den uppmärksamhet du så längtar efter från mig så det räcker och blir över för ett bra tag framåt. Jag lyckas i varje fall med mitt syfte, om det fanns någon här som tog dig på allvar tidigare så finns det inte en chans att de gör det längre.

Jag är bekymrad över världsläget och ser att den "mest radikala" rörelsen gör bort sig och är ute på helt fel spår, det är väl inte konstigt att jag blir upptagen med detta problem?

Du har inte förklarat vad mina lögner skulle bestå av, något du helt enkelt inte kan eftersom jag inte har ljugit. Du däremot är så full av smuts och småaktigheter att dina lögner och ditt ormslingrande når rent judiska nivåer, JUDE.
Det enda du lyckas med är att göra bort dig, både här och på karaokeaftnar.
Citera
2024-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Apropå Simon Lindberg och gamla NSF-gubbar har vi en fin bild på en yngre demonstrerande Simon här.
https://antifa.st/wp-content/uploads/2024/09/nsf-1024x687.jpeg

Simon har bytt namn. Det är inte långt kvar tills hans lämnar rörelsen helt och försöker sig på ett "Svensson-liv" likt Fader Lund.

En av de tre utpekade terrorgubbarna hade ju hoppat av redan.

Var Simon med i videomaterialet?

På den fina bilden ovan finns det flera som likt Simon har NSF-meriter och NMR-meriter.

Artikeln beskriver en f.d. NSF-medlem och NMR-aspirant med följande på meritlistan. Känner du till något mer, Tango?
Jimmy tog sig på magen och skrek “Min mage! Min mage”, sedan tog han sig för baken och tömde sig i byxorna. Både Jimmy och hans kamrat konfronterades hårt därefter.
Om du tänker på Simon Lindberg så var han medlem i NSF men lämnade när NSF bytte inriktning ifrån Nationalsocialism till mer allmän rasnationalism och blev till Folkfronten istället (och sedan bytte namn till SvP) och gick till NMR istället av den anledningen att de pysslade med renodlad Nationalsocialism fortfarande.

Rickard Ekman som bla Aschberg körde en lång ofiltrerad intervju i radio med för länge sedan lämnade ju av samma orsak.

Han var dock inte välkommen till NMR utan startade sitt eget parti / organisation NNS (Nordiska Nationalsocialister) och när NNS gick i graven så uppmanade han samtliga kvarvarande medlemmar att gå med i NMR istället och donerade partikassan dit. Själv vart han dock inte välkommen så han lever ett vanligt svenssonliv idag helt utanför politiken.

Simon var vad jag vet inte med i den gamla klassiska Insiderdokumentären men å andra sidan var det mycket folk som florerade i den men jag tror att jag hade kännt igen honom om jag såg honom i den så mig veterligen så var han inte med.

Vet inte ens vilket år han gick med i NSF och bara för att du var med själv så minns du inte exakt alla andra samt när de kom och gick i en organisation som hade ca 500 medlemmar när den var som störst och jag tror att Lindberg är yngre än mig och gick med senare utan att faktagoogla.

Det intressanta med Lindberg var att det blev en jäkla fart på honom när han hamnade i NMR och avancerade till partiledare då många vad jag har hört tydligen klagade på att han var jävligt lat under NSF tiden.

Jag träffade honom dock inte där vad jag kan minnas men det är inte så konstigt när det var en rikstäckande organisation och vi bodde i totalt olika delar av landet också och som sagt mycket folk när partiet var som störst.

Intressant artikel förövrigt och att AC numera är involverad i DFS Skåne. Länge sedan man träffade på honom men jag är som sagt inte aktiv inom någon rörelse längre.

En otroligt trevlig kille och det AFA missar att ta upp i sin artikel (och även MSM får sig en känga här) är att han blev FRIKÄND i rätten vilket var uppenbart för alla oss som dels kände AC personligen och vet vad som hände den där natten samt att åtalet mot honom aldrig skulle hålla och ändå var det ett jävla liv i media och sedan när den friande domen kom knäpptyst.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-09-08 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in