Citat:
Ursprungligen postat av
Wisla4924
Efter Nordfront (NMR) blev terrorklassade har de intagit en hållning som alltmer gynnar USA och Israel. I artikeln "Hur konservativ är Vladimir Putin?" framställs Rysslands president i negativ dager genom ordval typiska för Ukrainas säkerhetstjänst (SBU).
Samtidigt avstår Nordfront från att inta en motsvarande hållning när USA och Israel attackerar Iran. Rapporteringen sker då utan några antydningar om skuldfrågan. Det hade exempelvis varit möjligt att beskriva händelsen som ett storskaligt, oprovocerat och olagligt anfallskrig mot Iran. Däremot länkar Nordfront gärna till Aftonbladet i artikeln.
Ja, jag noterade också den efterblivna insändaren om Putin och det där tjejbandet som gjorde skandal för några år sen. Men det var en insändare så inte något som kommer från redaktionen. Däremot kan jag tycka att man inte bör publicera lågkvalitativa insändare med barnrumperetorik. Vad gäller tonläget på NF så håller jag med om att det blivit mer USA-vänligt eller åtminstone mindre USA-kritiskt. Vad det sen beror på blir spekulationer. Jag kan emellertid inte begripa varför inte NF i vart fall vänder sig till mer vederhäftiga källor både om Ukrainakriget och Irankriget. Fulmedia och övrigt etablissemang i väst ägnar sig åt en nivå av desinformation och lögner som jag aldrig sett maken till. Det finns ett otal sylvassa militära experter i väst som inte deltar i västs löjeväckande agitprop. Som Scott Ritter, Douglas McGregor, Earl Rasmussen, Larry C. Johnson, Karen Kwiatkowski, Brian Berletic, Mark Sleboda, Michael Maloof och Will Schryver.