2026-07-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur går det med medlemskap och ekonomi? Har det löst sig?

Jag trodde att NMR skulle vara fler. Varför har det blivit så mycket avhopp?

Tydligen bara 100 medlemmar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rP8qm0/nazisternas-stress-i-chattarna-boja-oss-som-slavar

Det har bara blivit värre. Ledaren är i det närmsta hemlös. Hoppar runt mellan olika soffor. Det slutar nog med att han hamnar i Malvås pysselgarage permanent.
Citera
2026-07-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det har bara blivit värre. Ledaren är i det närmsta hemlös. Hoppar runt mellan olika soffor. Det slutar nog med att han hamnar i Malvås pysselgarage permanent.
Va?

Hemlös?

Kan ju vara som så att många gått över till Nordisk Styrka och kanske får hjälp ekonomiskt därifrån.
Senast redigerad av Dukater 2026-07-15 kl. 17:50.
Citera
2026-07-15, 18:39
Medlem
Citat:
Va?

Hemlös?

Kan ju vara som så att många gått över till Nordisk Styrka och kanske får hjälp ekonomiskt därifrån.

Nja... det låter inte troligt. Tror knappast Emil Hagberg drar in många superchats och han har knappast råd att vara sugardaddy åt en massa... män.
Citera
2026-07-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nja... det låter inte troligt. Tror knappast Emil Hagberg drar in många superchats och han har knappast råd att vara sugardaddy åt en massa... män.
Va?

Vad snackar du om? Du bara skriver en massa saker. Jag vet förvisso inte heller. Men du häver ur dig en massa trams och förlöjligar.
Citera
2026-07-15, 21:52
Medlem
Citat:
Va?

Vad snackar du om? Du bara skriver en massa saker. Jag vet förvisso inte heller. Men du häver ur dig en massa trams och förlöjligar.

Jag ser inte hur detta är trams. Att Nordisk Styrkas poddar skulle håva in superchats vore en stor nyhet. Och så mycket att de kan försörja gamla NMR-gubbar? Jag ser det som uteslutet.
Citera
2026-07-16, 18:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Jag måste säga att artiklarna på NF om kriget i Ukraina har hållit låg klass hela tiden men nu ändå lyckats bli än sämre. Framförallt brister det i militärtekniska kunskaper. Patriotsystemet har haft stora problem med att klara av ens drönarsvärmar och vanliga supersoniska missiler med ”decoys”. Hypersoniska missiler är patriotsystemet chanslöst mot. Patriotsystemet kan inte ens följa missiler som gör > mach 4 och än mindre hypersoniska missiler som gör mach 10 och över. Vidare har patriotsystemet bara en operationsradie på 90 grader vilket Iran utnyttjat genom att simultant avfyra missiler från olika riktningar. Som en jämförelse har det ryska S-400 luftvärnssystemet en operationsradie på 360 grader och är fullständigt överlägset patriotsystemet i alla avseenden. Dessutom har Ryssland nu rullat ut det nya S-500 Prometey som är ytterligare en rejäl uppgradering och klarar bl.a av hypersoniska missiler som iofs inte USA/väst har än. Licenstillverkning av patriot i Ukraina är ett stort skämt förövrigt. Det kommer aldrig att ske. Bara infrastrukturen för att bygga dessa interceptorer är enorm. Är det någon som inbillar sig att ryssarna kommer att låta väst och Ukraina bygga upp det ostört? Särskilt som Ukraina i praktiken knappt har något fungerande luftvärn längre.

https://nordfront.se/ukraina-far-licens-att-tillverka-patriot-system
Citera
2026-07-18, 07:34
Medlem
talgtrolls avatar
Det kommer ALDRIG bli samma styrka i Nmr som 2017-18 när det verkligen var på topp.
Då vågade man t.o.m. ha lite krav på medlemmar och nyrekryteringar.
Nu är det mer:
- Snälla bli medlem, du kan vara brun/homo/jude bara du betalar medlemsavgiften, och aktivisttestet kan vi tulla lite på - för visst kan du väl hoppa en 1/2m och springa 10m?
-Bra godkänd!
Citera
2026-07-19, 00:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag måste säga att artiklarna på NF om kriget i Ukraina har hållit låg klass hela tiden men nu ändå lyckats bli än sämre. Framförallt brister det i militärtekniska kunskaper. Patriotsystemet har haft stora problem med att klara av ens drönarsvärmar och vanliga supersoniska missiler med ”decoys”. Hypersoniska missiler är patriotsystemet chanslöst mot. Patriotsystemet kan inte ens följa missiler som gör > mach 4 och än mindre hypersoniska missiler som gör mach 10 och över. Vidare har patriotsystemet bara en operationsradie på 90 grader vilket Iran utnyttjat genom att simultant avfyra missiler från olika riktningar. Som en jämförelse har det ryska S-400 luftvärnssystemet en operationsradie på 360 grader och är fullständigt överlägset patriotsystemet i alla avseenden. Dessutom har Ryssland nu rullat ut det nya S-500 Prometey som är ytterligare en rejäl uppgradering och klarar bl.a av hypersoniska missiler som iofs inte USA/väst har än. Licenstillverkning av patriot i Ukraina är ett stort skämt förövrigt. Det kommer aldrig att ske. Bara infrastrukturen för att bygga dessa interceptorer är enorm. Är det någon som inbillar sig att ryssarna kommer att låta väst och Ukraina bygga upp det ostört? Särskilt som Ukraina i praktiken knappt har något fungerande luftvärn längre.

https://nordfront.se/ukraina-far-licens-att-tillverka-patriot-system

Vad i hela friden yrar du om???…
Handlar tråden om Ukrainas vapenarsenal?
Varför ska NMR ha några åsikter om ”Ukrainas militärtekniskta kunskaper”?

DU är ett klassiskt och sagolikt praktexempel på varför det går käpprätt åt helvete för NMR.

Grattis
Citera
2026-07-19, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag måste säga att artiklarna på NF om kriget i Ukraina har hållit låg klass hela tiden men nu ändå lyckats bli än sämre.
Efter Nordfront (NMR) blev terrorklassade har de intagit en hållning som alltmer gynnar USA och Israel. I artikeln "Hur konservativ är Vladimir Putin?" framställs Rysslands president i negativ dager genom ordval typiska för Ukrainas säkerhetstjänst (SBU).
Citat:
Hur går detta ihop med Kremls ultrakonservativa moralpredikningar? Svaret är enkelt: det gör det inte. För Putin väger politisk lojalitet och patriotism alltid tyngre än moralisk renlärighet. Så länge du stöttar kriget, hyllar ockupationen och bugar för tsaren, spelar det ingen roll om du sålde ut din tidigare övertygelse på vägen. t.A.T.u:s förvandling från rebeller till Kreml-marionetter blottar regimens totala cynism. Eller är det så att Putin gillar lesbisk porr? Nordfront 2026-07-16
Samtidigt avstår Nordfront från att inta en motsvarande hållning när USA och Israel attackerar Iran. Rapporteringen sker då utan några antydningar om skuldfrågan. Det hade exempelvis varit möjligt att beskriva händelsen som ett storskaligt, oprovocerat och olagligt anfallskrig mot Iran. Däremot länkar Nordfront gärna till Aftonbladet i artikeln.
Citat:
Under fredagen har bland annat Aftonbladet också rapporterat att kraftverk i Mellanöstern träffats av iranska robotar. Kuwats ministerium för elektricitet, vatten och förnybar energi har bekräftat att flera elproduktionsenheter skadats i bränder vid energianläggningar efter iranska attacker.
Nordfront 2026-07-17
Senast redigerad av Wisla4924 2026-07-19 kl. 13:31.
Citera
2026-07-19, 15:10
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Vad i hela friden yrar du om???…
Handlar tråden om Ukrainas vapenarsenal?
Varför ska NMR ha några åsikter om ”Ukrainas militärtekniskta kunskaper”?

DU är ett klassiskt och sagolikt praktexempel på varför det går käpprätt åt helvete för NMR.

Grattis

Är du en idiot på riktigt? Artiklar i NF diskuteras ofta i den här tråden. Har du inga synpunkter på artikeln eller det jag skrev…piss off.
Citera
2026-07-19, 15:25
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisla4924
Efter Nordfront (NMR) blev terrorklassade har de intagit en hållning som alltmer gynnar USA och Israel. I artikeln "Hur konservativ är Vladimir Putin?" framställs Rysslands president i negativ dager genom ordval typiska för Ukrainas säkerhetstjänst (SBU).

Samtidigt avstår Nordfront från att inta en motsvarande hållning när USA och Israel attackerar Iran. Rapporteringen sker då utan några antydningar om skuldfrågan. Det hade exempelvis varit möjligt att beskriva händelsen som ett storskaligt, oprovocerat och olagligt anfallskrig mot Iran. Däremot länkar Nordfront gärna till Aftonbladet i artikeln.

Ja, jag noterade också den efterblivna insändaren om Putin och det där tjejbandet som gjorde skandal för några år sen. Men det var en insändare så inte något som kommer från redaktionen. Däremot kan jag tycka att man inte bör publicera lågkvalitativa insändare med barnrumperetorik. Vad gäller tonläget på NF så håller jag med om att det blivit mer USA-vänligt eller åtminstone mindre USA-kritiskt. Vad det sen beror på blir spekulationer. Jag kan emellertid inte begripa varför inte NF i vart fall vänder sig till mer vederhäftiga källor både om Ukrainakriget och Irankriget. Fulmedia och övrigt etablissemang i väst ägnar sig åt en nivå av desinformation och lögner som jag aldrig sett maken till. Det finns ett otal sylvassa militära experter i väst som inte deltar i västs löjeväckande agitprop. Som Scott Ritter, Douglas McGregor, Earl Rasmussen, Larry C. Johnson, Karen Kwiatkowski, Brian Berletic, Mark Sleboda, Michael Maloof och Will Schryver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in