2024-09-07, 16:38
Medlem
NordicNewsOutlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
En klassisk tankevurpa där den kritiserade parten kräver att den som kommer med synpunkterna också måste presentera en lösning, "gör något bättre själv då!"
Jag är genuint nyfiken på hur du anser att man skapar förändring. Är du verkligen så uppslukad av din egna pessimistiska bitterhet att du inte kan komma på en enda sak?

Skapar man förändring genom att sitta på Flashback och gnälla på Motståndsrörelsen?
Citera
2024-09-07, 22:09
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Har SL helt slutat med politik? Brutit med allt?

Vet ej, men enligt uppgifter här i tråden så har han bytt namn. Det behöver ju dock inte betyda att han inte fortfarande är med om än på en tillbakaskjuten position.
Citera
2024-09-07, 22:14
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNewsOutlet
Jag är genuint nyfiken på hur du anser att man skapar förändring. Är du verkligen så uppslukad av din egna pessimistiska bitterhet att du inte kan komma på en enda sak?

Skapar man förändring genom att sitta på Flashback och gnälla på Motståndsrörelsen?

Måste jag upprepa mig? Du fortsätter ju ställa frågor kring det jag redan svarat på.
Citera
2024-09-07, 22:24
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Skillt var medlem i NMR i flera år och mycket aktiv i den här tråden i början.

Skillt var väl medlem i SMR och aldrig i NMR.
Citera
2024-09-08, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Skillt var väl medlem i SMR och aldrig i NMR.

Samma organisation, annat namn.
Citera
2024-09-08, 07:33
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Samma organisation, annat namn.

SMR var en del som blev NMR. Skillt var medlem i SMR före NMRs existens, alltså är det mest korrekt att skriva att han var medlem i SMR.
Citera
2024-09-08, 11:51
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
I ett enda inlägg kommer du med fler lögner än jag uttalat i hela mitt liv.

Men du, visa niu hur fel jag har genom att berätta något om hur du själv tycker saker ska göras? Skriv ETT ENDA inlägg bland dina hundratals kritiska som är positivt och upplyftande och jag kommer aldrig mer förkorta ditt alias igen när jag skriver till dig eller om dig. Lägg 1 min av ditt liv på att bevisa att du inte är allt jag anklagar dig för så är det bra sen - sen kan du återgå till ett år av kritik.

Vad är det som är lögn?
Citera
2024-09-08, 12:14
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Du har inte svarat på någon av frågorna. Inte från denna användare eller från någon annan. Din djupa störning och låg självkänsla av att aldrig lyckats åstadkomma något alls gör att du inte kan skriva ett enda ord som inte är kritik. Har jag fel så kan du ju enkelt bevisa det genom att lägga en minut av ditt liv på att berätta hur du tycker att nationella borde agera istället för bara hur de inte borde göra.

Ni kan ju börja med att lägga ned den hollywoodnazistiska subkulturen, men det vill ni ju inte, tvärtom är det den som står i fokus.

Sedan får ni försöka dra till er folk med en analytisk förmåga, några som inte lever med sådana föreställningar som att det internationella penningsystemet utgår från Israel och att palestinier som gör motstånd mot staten Israel håller på att försvaga detta och därtill den politiska makten.

Problemet är ju bara att sådana inte dras till era kretsar, hos er samlas istället kötthuvuden som vill leka SS.
Citera
2024-09-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ni kan ju börja med att lägga ned den hollywoodnazistiska subkulturen, men det vill ni ju inte, tvärtom är det den som står i fokus.

Sedan får ni försöka dra till er folk med en analytisk förmåga, några som inte lever med sådana föreställningar som att det internationella penningsystemet utgår från Israel och att palestinier som gör motstånd mot staten Israel håller på att försvaga detta och därtill den politiska makten.

Problemet är ju bara att sådana inte dras till era kretsar, hos er samlas istället kötthuvuden som vill leka SS.

Haha, ja ditt inlägg talar för sig själv! Inte en enda konstruktiv tanke besitter du. Bara kritik.

Helt ärligt tycker jag faktiskt synd om dig. Jag tar tillbaka vad jag skrivit till dig tidigare om rasblandning, jag tror den där svartingen du var sugen på hade varit bra för dig. Extremt tveksamt hon vill ha dig dock, men det är en annan femma. Får du en chans så grip den!
Senast redigerad av KillGoldstein 2024-09-08 kl. 12:22.
Citera
2024-09-08, 14:22
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ahh där ser man jag minns honom bara ifrån SvP och hade glömt hans förflutna i NMR men det är väl den delen av rörelsen som jag alltid har haft sämst koll på.

Däremot skröt Micke förr om att han hade gjort väldigt kriminella prylar i den undre världen, vilket många ifrågasatte sanningshalten i och jag tror tom att han hade en flört med Kristdemokraterna ett tag eller var inte helt negativt inställd till deras politik iallafall.

När han dök upp i SvP och blev accepterad som medlem så lämnade M Eckehardt partiet i protest dels av personliga skäl och dels pga att Micke öht fick gå med och Realisten förlorade sin chefredaktör.

Detta ledde till att man tvingade en minst sagt motvillig Björn B att ta över och när det gick totalt åt helvete så stod man där utan chefredaktör och Realisten som ändå var en rätt så välbesökt site som tom många svenssons var inne och läste och delade artiklar i sina FB flöden mm gick i graven. Mycket tråkigt då man ett tag var jävligt nära att få presstöd.

Däremot så vet jag att han figurerade lite i Klan kretsar i USA när hsn vistades där ett tag.

Det fanns videos på Youtube förr där han deltog på Klanmöten och marscher iklädd vit särk och stjärngossemössa fast med den här fliken vissa av de där luvorna har uppfälld så man såg inte bara nyllet på honom utan alla andra han var där med också.

Han var även MOD i det här forat och fick titeln Flashback kommunikatör från självaste Lund. Han var även ledare för SMR Sundsvall, andra meriter är att han spöade upp Marc Abrahamsson inne på NDs Partikansli. https://expo.se/nyhet/konflikt-efter-misshandel/

Han var även med i Förbundet nationell ungdom https://sverigesradio.se/artikel/4751077

Han lämnade Flashback när han härjade run i Ukraina trådarna och några andra veteraner tog bladet från munnen.

Men skall inte ta ifrån honom att han var en av 3 nazzar här som man kunde ha en normal konversation med på ett respektfullt sätt. (Du är nummer 2)
Citera
2024-09-08, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det går många historier om Micke bla att han är en mytoman som aldrig har varit i strid osv och om det stämmer vet jag inte.

Det där behandlades i tråden "Ukrainafrivilliga". Intressant läsning..

(FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.

Efter de där inläggen försvann han nästan genast från flashback helt och hållet..
Citera
2024-09-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Han var även MOD i det här forat och fick titeln Flashback kommunikatör från självaste Lund. Han var även ledare för SMR Sundsvall, andra meriter är att han spöade upp Marc Abrahamsson inne på NDs Partikansli. https://expo.se/nyhet/konflikt-efter-misshandel/

Han var även med i Förbundet nationell ungdom https://sverigesradio.se/artikel/4751077

Han lämnade Flashback när han härjade run i Ukraina trådarna och några andra veteraner tog bladet från munnen.

Men skall inte ta ifrån honom att han var en av 3 nazzar här som man kunde ha en normal konversation med på ett respektfullt sätt. (Du är nummer 2)
Ja jag har pratat med honom också ett par gånger eller rättare sagt en massa gånger och han är extremt trevlig och ger ofta ett extremt trevligt uttryck utåt men däremot i min och många andras mening fullblodsmytoman och nu har han ju lämnat rörelsen sedan länge.

Sedan så tyckte jag det var lite kul att han grät ut om det där i kvällspressen om att han troligen skulle få spö om han kom tillbaka till Sverige av forna vänner osv bara för att han hade bytt åsikter och hoppat av.

Det finns det mängder av folk som har gjort dvs lämnar och absolut inga problem. Många gånger så har partier och grupper ändå bara blivit glada när de har blivit av med folk som som pysslar med något som de inte tror på fullt ut.

Undantagen är proffsavhoppare som tex Bögström som åkte runt och snackade en massa skit som jag förövrigt bevistade ett sk "avhopparföredrag" med när han var i farten mest på skoj då han ändå dök upp i trakten.

Jag såg en videopodd för ett tag sedan med honom nu som vuxen och då verkar han ändå mer vettig och nyanserad men tom hans gamle avhopparmentor det gamla kommunalrådet Björn Fries i Karlskrona erkände mellan skål och vägg för Älgen om jag inte tar fel nu att han var jävligt knepig att ha att göra med back in the days (Älgen och Fries kände varandra pga att Älgen hade växt upp med Fries son och mer eller mindre spenderat halva barndomen hemma hos Fries familjen innan NS tiden) och det andra är folk som säljer ut forna kamrater tex information som namn, personnummer, adresser osv till tex SÄPO eller AFA.

Det har säkert hänt att någon ur de kategorierna har fått stryk men såvitt jag kommer på på rak arm så är det väl mest hot om våld osv i värsta fall eller annat men ingen som faktiskt har fått stryk vad jag vet utan mest skitsnack om personen i fråga.

Jag minns också när Micke helt plötsligt försvann härifrån för han var hyfsat aktiv förr även om det är ett bra tag sedan nu och ja det var väl i den vevan när andra i en av de tidigare Ukraina trådarna ifrån förr tog bladet ifrån munnen.

Förövrigt ser jag mig som pensionerad "nazist" numera men tack ändå men man följer ju ändå lite vad som händer och det är kul att diskutera gamla minnen och annat av nostalgiska skäl och dessutom politik rent allmänt.

När jag var aktiv så kunde jag sitta helt offentligt på fester osv hos tex gemensamma bekanta och diskutera politik med företrädare för den lokala våldsvänstern, nyfikna invandrare eller adopterade osv som ville diskutera eller ställa frågor och jag fick aldrig någonsin privata problem pga det men är du schysst och trevlig bara och kan prata för din sak så brukar eller brukade folk åtminstone förr vara schyssta och trevliga tillbaka även om de hade totalt andra politiska åsikter, ideér osv.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-09-08 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in