2024-09-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Man ska inte överbelasta socialtjänsten överhuvudtaget med orosanmälningar om huvudbonader.

Guccikepsar kanske borde väcka en viss oro dock?!

Men vad fan. Alla barn tvingas ha på sig de kläder de har på sig mer eller mindre när de är små. Det är inget konstigt eller något som ska väcka någon oro överhuvudtaget.

Nej jag har aldrig påstått mig veta. jag lägger mig inte i vad föräldrar sätter på sina barn.

Alla småbarn är mer eller mindre påtvingade sin klädsel av sina föräldrar. Det är inget konstigt alls.

Alla föräldrar tvingar sina småbarn att ha vissa kläder på sig. Det är inget konstigt eller något som ska väcka någon oro.
Nu får ju inte övriga barn bära huvudbonad inomhus varken på förskola eller skola förutom i undantagsfall om de tex tappat håret av olika skäl
2024-09-08, 12:27
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I deras hemländer sätter de inte slöja på några förskolebarn så varför ska de göra så i Sverige när inte ens några religiösa skrifter säger något om detta , barn på förskola får inte bära några silver eller guldkedjor med kors på förskola heller pga säkerhet
Precis, pga säkerhet ska barn inte ha halsband heller men med halsband eller kippa kan de iallafall fortfarande röra sig fritt och leka som barn ska få göra, slöja ger inte den friheten.
Personligen tycker jag att det ska vara åldersgräns på allt sånt så att barnen själva får mer bestämmanderätt och vet mer vad det innebär.
2024-09-08, 12:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu får ju inte övriga barn bära huvudbonad inomhus varken på förskola eller skola förutom i undantagsfall om de tex tappat håret av olika skäl

Till frågan: Vad har ett tygstycke med föräldraskap att göra?
2024-09-08, 12:30
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Tips hos N att folk ska åka till London och prata på speakers corner ,PM nappade inte utan är fortfarande inställd på att cykla till Australien.
Nu har de börjat upptäcka att det inte är bara i norden socialtjänst omhändertar barn , Storbritannien har de nu hittat där det istället för vårdnadsöverflytt blir adoption tidigt , hade F, PM mfl bott där hade deras barn blivit bortadopterade för år sedan och de hade haft noll möjlighet till kontakt i framtiden förrän barnen själva som vuxna valt kontakt
Mamma E sa I live nyligen att hon inte har nån kontakt med PM längre, de gick ju ihop och skulle starta nån rådgivning men det sket sig. Jag tänkte att hon antagligen hade fattat hur skruvad PM är och att det inte ser bra ut att vara involverad med henne men hon kommenterar fortfarande hennes inlägg på FB och PM säger att hon älskar henne.
Förvånade mig lite ändå.
Hon har fått en del backlash också eftersom hon ska ta med sig sin stackars hund men det har tyvärr inte verkat få henne att tänka över det beslutet utan blir bara arg.
2024-09-08, 12:31
Medlem
Nu vart det block pm en tjej i Sulles live när frågorna vart för svåra för Fia
2024-09-08, 12:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är skillnad på nödvändiga och icke nödvändiga kläder. Eller hur?
Ja man behöver inte ha guccikeps. Det kanske är större anledning att orsanmäla om ett barn vill ha det?

Citat:
Att man behöver kläder som skydd är inte konstigt, går inte ens att jämföra.
Sjal fyller ingen funktion annat än religiöst förtryck.
Hur kan du bevisa förtryck? Är ett judiskt barn med kippa förtryckt på samma sätt?

Citat:
Precis som man normalt sätt inte bär mössa eller keps inomhus, men vill man av egen fri vilja bära keps eller mössa inomhus får man det. (Eller ja, på min tid fick vi inte bära mössa/keps inomhus under skoltid)
Till frågan: Vad har ett tygstycke på huvudet med föräldraskap att göra?

Citat:
Som sagt. Du säger bara emot allt för att säga emot och tar parti med olämpliga föräldrar ytterligare en gång.
Vem är du att avgöra vem som är en lämplig respektive olämplig förälder? Och framförallt vem är en socialsekreterare att avgöra det?
2024-09-08, 12:34
Avslutad
Citat:
Såg att lärare ska börja anmäla väldigt små barn som bär sjal. Bra grej, såklart är muslimerna jävligt sura och skriker om religionsfrihet. Men dom verkar inte fatta att tvinga sitt barn till en religion inte är religionsfrihet.

Citat:
Det med slöja gällde förskola och inte ens i de flesta muslimska länder bär småbarn på 3-4 år slöja utan först i närmare tonåren kring 9-10 år

Jag förstår tanken bakom idén då det är känt att både slöja och tidigt slöjbärande definierar de mest fundamentalistiska muslimerna, och majoriten av muslimerna som kommit till Sverige tillhör denna grupp. Strikt tolkning av islam har emellertid aldrig, och kommer aldrig, vara förenlig med demokrati och i dessa familjer finns i regel omfattande problem som främst drabbar kvinnor och särskilt barn. Däremot kommer inte detta förslag vara hållbart i praktiken, det är mer effektivt att förbjuda slöja före en viss ålder, jag föreslår 15-18 år för att säkerställa barnets medvetna val. Slöja bör även förbjudas inom myndighetsutövande. De som inte accepterar detta får flytta till ett land där fundamentalistisk islam fungerar. Det borde i sig vara våra politikers mål med lagstiftning gällande slöja för fundamentalistiskt islam börjar bli ett stort problem i hela Sverige, socialtjänsten och LVU är bara ett exempel.

Citat:
Tips hos N att folk ska åka till London och prata på speakers corner ,PM nappade inte utan är fortfarande inställd på att cykla till Australien. Nu har de börjat upptäcka att det inte är bara i norden socialtjänst omhändertar barn , Storbritannien har de nu hittat där det istället för vårdnadsöverflytt blir adoption tidigt , hade F, PM mfl bott där hade deras barn blivit bortadopterade för år sedan och de hade haft noll möjlighet till kontakt i framtiden förrän barnen själva som vuxna valt kontakt

Null ansåg att de alla skulle resa till Saudiarabien och tala med kungafamiljen och de religiösa ledarna. Många galna åsikter och röster i denna live. Som vanligt är utomeuropéerna och muslimerna som mest framträdande när det gäller motstånd mot socialtjänst/LVU och som vanligt hänvisas till religionsfrihet och föräldrarnas rätt att få uppfostra sina barn precis som de vill.

Lady Lisa 777, BeckyEmma01, Children-Matters och Cool var för mig nya spännande galningar. Någon som känner till deras historik?
2024-09-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Till frågan: Vad har ett tygstycke med föräldraskap att göra?
Det är begränsande för ett barn och hindrar dem att röra sig eftersom de måste hålla koll att håret inte syns
2024-09-08, 12:37
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Kvinnan B*cky har fortfarande inte fattat att hennes vuxne son med autism och IF är dömd till rättspsykiatrisk vård för att han varit våldsam mot bla väktare och inte för att han ska bli frisk från autism
Hon sprider så mycket skit om Sverige så det är inte sant. Det är synd att folk blir avstängda för småsaker men människor som sprider så mycket lögner klarar sig. Det är frustrerande.

Nu sitter Sulle och ljuger igen, en frågar om mamman till hans barn får träffa barnen men han säger att det vet han inte eftersom barnen är skyddade med sekretessmarkering.
2024-09-08, 12:40
Avslutad
Nu har Palm lyckats plocka in ungdomar som resonerar förståndigt och ser nyttan med socialtjänsten utifrån barnperspektiv, och vips var den förstående barnvänliga Palm borta. De unga hänvisar till deras erfarenhet av kompisar som LVUats men blir idiotförklarade av Palm, för Palm vet, Palm har rätt.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-09-08 kl. 12:46.
2024-09-08, 12:42
Medlem
Bara jag som får samma känsla av Sofia Palm som med hon Johanna Möller?

Båda misstänkta narcissistisk
Båda använder invandrare som marionetter
2024-09-08, 12:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är begränsande för ett barn och hindrar dem att röra sig eftersom de måste hålla koll att håret inte syns

Hur kan du veta att det är syftet med att ha slöja? Barn vill se ut som sina föräldrar och då kan det hända att barnet har det på sig en sådan för att se ut som sin mamma snarare än att skydda håret.

En del svenska barn har ju kostym på sig ibland. Inte för att de vill det själva, utan för att det är lite roligt att se ut som pappa och mamma gör. Att småtjejer har slöja på sig behöver inte betyda att det har det för att de är tvingade till det, eller för att de är förtryckta och måste skydda håret.

Självklart är det inte skäl att orosanmäla föräldrar för att deras smådöttrar har slöja på sig på förskolan. Det finns viktigare saker för socialtjänsten att jobba med än att utreda trams.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in