2024-09-08, 10:25
Medlem
sk33s avatar
Jag är givetvis emot knarkliberal propaganda, tycker att doping-kulturen på gymmen är vedervärdig, hebefilförklädda utövande pedofiler borde ledas fram till första stup och få en stöttande knuff i ryggen som led i deras självförverkligande, det står nästan lika mycket dumheter på Flashback som på Familjeliv, Facebook eller i Svenska Dagbladet.

Helt enkelt är mycket på Flashback ren skit, skrivet av idioter, för idioter.

Men det är så samhället är. De flesta har ju fel.

Däremot är det endast genom att diskutera och debattera som samhället kan ledas framåt; samhällen som förbjuder stagneras, korrumperas, och degenereras som demokratier.

Många av de problem Sverige brottas med idag kunde varit mindre om vi haft en öppnare debatt tidigare.

Man kan inte förbjuda bort "fel" åsikter. Och även om man så kunde...borde man?

Nej, Voltaire hålls inte högt i dagens Sverige.
Citera
2024-09-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Varför det? Jag brukar inte säkerställa att mitt fejknamn har mer än fem stycken i hela landet när jag använder fejknamn iallafall. Att de fem personerna skulle trakasseras för detta låter inte sannolikt.

Inte? Du skulle bara veta vad vanligt folk är kapabla till. Jag hade valt ett vanligare namn istället för att peka ut en handfull personer.
Citera
2024-09-08, 10:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Stefanss*n eller Stess*n, bestäm er.
Personen finns inte, det är en påhittad person.
..eller så har han skyddade personuppgifter, varpå Du såklart inte kan få fram dem.
Citera
2024-09-08, 10:38
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det är upp till flera månader mellan bilderna.

Samt att i anmälan står det att det är otroligt vanligt.
Då borde det funnits bilder för varje dag eller vecka om nu anmälaren vill understryka att et är otroligt vanligt.
I detta fall finns inget bevis på att det är otroligt vanligt med liknande inlägg.

Någon som har annan åsikt?

Fast det är ju i så fall tvärtom ett argument mot anmälan om det är otroligt vanligt med liknade inlägg. Det skulle ju i så fall innebära att de inläggen i 99,9% av fallen raderas. Så m.a.o. påstår h*n ju indirekt att modereringen sköts väldigt bra (åtminstone i detta avseende) och därmed försämrar sitt eget argument. Det verkar ju inte vara den smartaste personen som gjort anmälan...

Men ändå intressant att den som gjorde anmälan fann det viktigt att säga ändå. Jag tycker det indikerar på att förhoppningen i första hand inte är att få bort just de inläggen utan tvärtom helst hela Flashback. Jag tror snarare detta var den verkliga ambitionen från den som gjorde anmälan. (Annars hade h*n ju enkelt bara kunnat rapportera det så hade de högst sannolikt raderats och problemet varit löst för länge sedan istället för den extremt mycket mer komplicerade lösningen att göra en polisanmälan.)

Så den verkliga ambitionen från den som gjorde anmälan är nog snarast en förhoppningen att få forumet nedstängt och tysta allt och alla h*n ogillar. Tråkigt att det finns så sorgliga människor.
Senast redigerad av Ancistrus 2024-09-08 kl. 11:12.
Citera
2024-09-08, 10:47
Medlem
lindansarengabriels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag har inte helt fått klarhet i vilken tråd, och vilket fall, det handlar om. Troligen den där vi verkar ha att göra med en dubbelmördare, men där ingen fällts för dubbelmördandet.

Det mördas, skjuts och sprängs hit och dit nu för tiden. Mördarna går fria eller får ett par månaders straff, eller ibland till och med belöningar av samhället. Självklart ska budbärarna som påtalar vansinnet jagas och straffas. Det är givetvis det viktiga nu.

Fast jag håller inte med om detta. Lagen Hets mot folkgrupp måste bort, då dess existens utgör ett hot på en eller flera folkgrupper, som nu inte har möjlighet att diskutera problem med andra grupper, och än mindre då kan skydda sig mot dom.

Précis. Om Han döms, så borde vi organisera ett upprop för att lagen skall upplösas och strejka.

Vi måste lyfta att vita inte omfattas av den lagen och även vi, kommer inom kort att bli en minoritet och att vi är speciellt utsatta för förföljelse.

Fast det är inte de som omfattas av skyddet, förutom att de för de mesta skjuter varandra, för tillfället, men det kan ändras och hotet om våld finns alltid där och ökar ständigt.

Sedan alla lagliga progromer från etablissemanget, som riktas mot vår folkgrupp-och vi ska inte få säga pip?

Vi behöver bli smartare i hur vi uttrycker oss. Och vi behöver diskutera hur vi kan arrangera ett sådant uppror och strejk. Om det går? Det ser ut som att de skulle kunna fälla honom.
Senast redigerad av lindansarengabriel 2024-09-08 kl. 10:50.
Citera
2024-09-08, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Min poäng är att vissa yttranden kan vara otillåtna utan att det för den skull hotar någon frihet.
Exemplet duger mer än väl för att illustrera den poängen.

Inskränkningar yttrandefriheten är fullt rimligt när det gäller hotfulla inlägg om att man ska rada upp folk av en viss etnicitet och skjuta dem.

Såna inlägg är nästan alltid helt värdelösa för forumets diskussioner dessutom.

Det är du som har äckellibertariansk inställning till yttrandefriheten. Jag gillar lag och ordning när det är befogat.

Klart det är ett värdelöst inlägg. Kanske skrivit av någon som är frustrerad. Visst kan ett sådant inlägg tas bort. Personligen skiter jag i vilket. Om jag läser något jag inte gillar så ignorerar jag det. Oavsett så ska sådana yttranden inte leda till åtal. Förstår du inte den skillnaden är det väldigt synd om mänskligheten.
Citera
2024-09-08, 10:56
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det finns 12 stycken Hans Stefansson i hela landet varav 5 personer med tilltalsnamn Hans. Namnet kan naturligtvis vara påhittat för att dölja sin riktiga identitet, men varför välja ett sådant ovanligt namn? Det hade varit bättre att välja ett väldigt vanligt namn i så fall.
Samnytt hade ringt upp alla med det namnet.

De flesta nekade till det, utom en, som skrev ”Fuck you”. Det brukar man väl inte göra om man blir tillfrågad? Möjligt om någon på vänsterkanten som blivit provocerad av det var Samnytt som ringde? Men jag tycker vi ska forska mer på vem anmälaren är!
Citera
2024-09-08, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, du kan ha åsikten att du inte gillar och inte vill ha in några fler invandrare, t.ex. Det är tillåtet. Men du måste inte därför när du uttrycker den åsikten hetsa mot folkgrupper. Det är inte en "åsikt" att hetsa, det är ett dåligt beteende, eftersom det skadar andra på ett orimligt hårt sätt.

Binary du fortsätter att glänsa ser jag. Vad är det för inbilad skada som folkgrupper lider av? Är det sömnlöshet och depression för att någon anonym idiot skrev något kränknade på nätet? Tror du det själv?

Bara för något är ett dåligt beteende så betyder det inte att det ska vara olagligt.

Om någon räcker dig fingret i trafiken ska det också leda till åtal? Om någon går före dig i kön? Dåligt beteende som säkerligen väcker känslor.
Citera
2024-09-08, 11:00
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Du inser att du gör dig skyldig till brott med det här inlägget, va?
Vilket brott?
Mod får väl ta bort det brottsliga?
Citera
2024-09-08, 11:03
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Men jag tycker vi ska forska mer på vem anmälaren är!
Övergrepp i rättssak är inte direkt jättedemokratiskt och rättssamhället ska väl respekteras även när det är vita som står åtalade?
Citera
2024-09-08, 11:05
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det låter nog som fullt troliga siffror. Det postas mängder av felpost, dubbelpost, inlägg bara bestående av en emoji, en länk, därtill spam osv osv.

I de lugnare forumen och trådarna är det inte så mycket som raderas, men i de stora bråkiga, i synnerhet om något stort inträffar, är kan det bli granska mycket ibland.

Jag skulle tro de flesta moddar kryssat i "surfa osynligt" varför de jämnt har en röd prick. Men bara klicka på RP så kollar vi på det.
Det tror jag med och tycker det är fel.
Om man nu ser att inlägg tagits bort (mitt eller nån annans) så vore det ju bra om man kunde se vilken mod som är online och troligen gjorde det. (suddat)
Citera
2024-09-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Samnytt hade ringt upp alla med det namnet.

De flesta nekade till det, utom en, som skrev ”Fuck you”. Det brukar man väl inte göra om man blir tillfrågad? Möjligt om någon på vänsterkanten som blivit provocerad av det var Samnytt som ringde? Men jag tycker vi ska forska mer på vem anmälaren är!

Ja, någon borde kontakta författaren som skrev detta. Jag tror inte att det är någon av de äldre herrarna och då återstår bara några stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in