2024-09-07, 11:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad är det här för idiotiska frågor? Jag påpekade din enfaldiga debattstil och du fortsätter med den nu igen?
Avklädd som sagt...

Nu är jag klar med dig för idag.
Citera
2024-09-07, 11:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Avklädd som sagt...

Nu är jag klar med dig för idag.
Den enda som är avklädd är du som envisas med att fråga ut alla på forumet om att spå i kaffesump istället för att diskutera fundamenta.

Man märker direkt hur stressad du, precis som Stopp.Belagg, blir av prisnedgångar och hur märkliga inlägg ni producerar då.
Citera
2024-09-07, 12:11
Medlem
Citat:
Den enda som är avklädd är du som envisas med att fråga ut alla på forumet om att spå i kaffesump istället för att diskutera fundamenta.

Man märker direkt hur stressad du, precis som Stopp.Belagg, blir av prisnedgångar och hur märkliga inlägg ni producerar då.

De flesta av oss på forumet undrar över hur märkliga dina inlägg är, men det är ju oavsett BTC pris.
Citera
2024-09-08, 09:39
Medlem
Min strategi och syn på dom ekonomiska cyklerna har inte förändrats. Jag har tack vare den, och förmågan att koppla bort känslor skapat wealth i generationer för min familj. Och yes, jag är 99% in i BTC.

Den strategi som ja många gånger känner att ja behöver förtydliga har bara blivit starkare och starkare.

1. Vi närmare oss den 4e cykeln vilket är ränte sökningar, varför? Vi behöver skapa mer Fiat och förnya föregående års debt cycles. Detta är inget unikt för oss som gillar krypto men det tog mig 2 år att förstå

2. Vi behöver gå från Monterey tightening to monetary easing. En bra KPI att titta på är M2 supply

3. Dessa cyklar råga ligga tillsammans med valår i US samt halveringen.

4. Det komme krävas mer likviditet i systemen kommande 2 år, för att våra politiker ska kunna genomföra allt, dom lovar. Att öka skatterna räcker inte på långa vägar, därför behövs det mer likviditet i systemet.

5. När räntorna sänks, behöver kapital flytta till risk assets, vi är snart där. Detta är bra, inte bara för BTC men andra assets också. (Googla på 3 åringen Fed, och notera att räntan har kommit ner)

Dessa punkter är en kort summering om hur ja investerar i BTC, och nu är vi snart inne i ”den riktiga” bullrun. Misstaget dom flesta gör, är följande,

Tröttnar pga ”boring zone” och antagligen säljer eller slutar med sin DCA strategi. Det kanske är lätt för mig att säga, men vi är fortfarande upp 120% YoY och runt 20% 2024.

Om du har en långsiktig strategi och du ”tror” du har en fungerande idé om varför du investerar som du gör, bryr du dig inte om vart vi står just nu.

Zooma ut, läs på, historien brukar upprepa sig
Citera
2024-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Min strategi och syn på dom ekonomiska cyklerna har inte förändrats. Jag har tack vare den, och förmågan att koppla bort känslor skapat wealth i generationer för min familj. Och yes, jag är 99% in i BTC.

Den strategi som ja många gånger känner att ja behöver förtydliga har bara blivit starkare och starkare.

1. Vi närmare oss den 4e cykeln vilket är ränte sökningar, varför? Vi behöver skapa mer Fiat och förnya föregående års debt cycles. Detta är inget unikt för oss som gillar krypto men det tog mig 2 år att förstå

2. Vi behöver gå från Monterey tightening to monetary easing. En bra KPI att titta på är M2 supply

3. Dessa cyklar råga ligga tillsammans med valår i US samt halveringen.

4. Det komme krävas mer likviditet i systemen kommande 2 år, för att våra politiker ska kunna genomföra allt, dom lovar. Att öka skatterna räcker inte på långa vägar, därför behövs det mer likviditet i systemet.

5. När räntorna sänks, behöver kapital flytta till risk assets, vi är snart där. Detta är bra, inte bara för BTC men andra assets också. (Googla på 3 åringen Fed, och notera att räntan har kommit ner)

Dessa punkter är en kort summering om hur ja investerar i BTC, och nu är vi snart inne i ”den riktiga” bullrun. Misstaget dom flesta gör, är följande,

Tröttnar pga ”boring zone” och antagligen säljer eller slutar med sin DCA strategi. Det kanske är lätt för mig att säga, men vi är fortfarande upp 120% YoY och runt 20% 2024.

Om du har en långsiktig strategi och du ”tror” du har en fungerande idé om varför du investerar som du gör, bryr du dig inte om vart vi står just nu.

Zooma ut, läs på, historien brukar upprepa sig

Säljer du efter bullrun och köper in dig senare eller har du kvar innehavet och bara fyller på när det dippar igen?
Citera
2024-09-08, 10:53
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redehog
Säljer du efter bullrun och köper in dig senare eller har du kvar innehavet och bara fyller på när det dippar igen?
Känns som en dålig Google translate 😅

Inte för att jag säger emot inlägget i sig.
Citera
2024-09-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redehog

Ja är inte tillräckligt duktig eller intresserad att försöka pricka dalar och höjder. Ja säljer i ”slutet” av en bullrun när ja behöver life style chips.

Enligt min ”strategi” borde vi ha peakat någon gång i October nästa år
Citera
2024-09-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Känns som en dålig Google translate 😅

Inte för att jag säger emot inlägget i sig.

Ja flyttade från Sverige för över 15 år sedan, föredrar att skriva på engelska så ni får en blandning 😅
Citera
2024-09-08, 15:23
Medlem
Denna korrigering har ju hittills inte varit lika snäv som i augusti men om vi ska testa nästa lägsta nivå inom den korrigerande trenden så kanske den isf sker i två steg till innan fed cut rates, dvs ner nu idag, upp imorn och fram till mitten av veckan nån gång och sedan ner under 50k i mitten av veckan för att sedan pumpa strax innan fed-beslutet, sedan pump dagarna efter beslutet.
Citera
2024-09-09, 07:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Ja är inte tillräckligt duktig eller intresserad att försöka pricka dalar och höjder. Ja säljer i ”slutet” av en bullrun när ja behöver life style chips.
Kanske det mest motstridiga inlägget i tråden hittills

Fantastiskt.
Citera
2024-09-09, 07:45
Medlem
Citat:
Kanske det mest motstridiga inlägget i tråden hittills

Fantastiskt.

Ja, frågan är ju om de mer religiösa Bitcoinfanatikerna i tråden säger emot här eller om det räcker att vara på "rätt" sida för att undkomma kritik. Uttalandet är, precis som du säger, helt utan logik.
Citera
2024-09-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja, frågan är ju om de mer religiösa Bitcoinfanatikerna i tråden säger emot här eller om det räcker att vara på "rätt" sida för att undkomma kritik. Uttalandet är, precis som du säger, helt utan logik.

Visst men detta resonemang är inget unikt för anhängare av bitcoin, så där resonerar de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in