Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det är olyckligt att det blir så, men här kan man ju verkligen inte bara skylla på JDT. Sedan när har Hugo Larsson varit självklar på ett svenskt mittfält? Lite ödmjukhet hade inte skadat. Nobba landslaget för minsta lilla motgång tyder på extremt dålig karaktär, om det nu skulle bli så. Bit ihop, visa att det är du som ska spela, sluta gnäll. Det är den svenska attityden.
Fast han kommer in i ett läge där ingen är självskriven och där han är ett av de två största framtidsnamnen och dessutom den som i dagsläget har högst status bland mittfältare sett till speltid/nivå senaste året. Han får se killar som spelat några minuter i Premier League få speltid och truppen är så tunn att man är nere i mitten av Allsvenskan och letar utfyllnad för att slänga framför Hugo. Sedan kan jag hålla med om att han inte sköter det optimalt. Hade han tagit det som ett karaktärstest, bitit ihop, fortsatt spela bra i Bundesliga så tror jag han är ordinarie inom ett år i vilket fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Han gör det nog lite smartare än så med argument som att spelarna är vana att spela i Solna samt förstärker deras kvalitéer, sen finns det givetvis ett intresse feån SvFF att det går bra för er som klubb. Ni fikar inte bara tillsammans, ni är deras hyresgäst och en dålig ekonomi hos er påverkar indirekt SvFFs ekonomi.
Du måste för övrigt vara helt retarderad om du inte inser att den korruption som finns i hela världen inte finns i Sverige.
AIK-koppling har nästan alltid varit lite av en gräddfil till landslaget. Jag tror absolut att det finns ett intresse från förbundet att i dagsläget göra landslaget mer Stockholmskt (vill ju inte spela på en glesfolkad arena) och Seb Larsson kan så klart AIK av förklarliga skäl.