2024-09-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Malmö FF är just nu Sveriges bästa lag och har fostrat fina spelare. Dessa blir tokdissade i landslaget. (H.Larsson, Nanasi)...Och Zätterström fick ingen speltid mot Gibraltar i U21 igår trots att han är allsvenskans stora utropstecken på mittbackspositionen. Uppenbart att stockholmarna har något slags MFF-agg och kör vidriga nepotismuttagningar.

Håller med!
Citera
2024-09-07, 20:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nej, det finns ju anledningar till att förbundskaptener ofta är inhemska. Det svenska och danska kynnet skiljer sig från varandra. Danskar kan vara jäkligt uppfriskande men det krockar rätt hårt mot hur vi svenskar är vana vid att det ska vara.
Våra fotbollsproffs är givetvis vana vid olika sorters tränare från olika kulturer men jag inbillar mig att det blir en annan grej i landslaget där kontexten ändå förväntas vara svensk på nåt sätt.
Efter att ha sett JDT:s öppna och ärliga förklaring, och sedan Hugos självgoda gnäll (inte ett ord om att det viktigaste är att laget vinner eller liknande, bara jag, jag, jag), så finns det ingen som kan säga att JDT är mindre svensk än Hugo. Hugos inställning är extremt osvensk.
Citera
2024-09-07, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Du menar att Bundesliga är en juniorliga? Anton Saletros har vid 28 års ålder inte kommit längre än att vara stjärna i ett mittenlag i Europas 27:e bästa liga. Det låter som en man för Estlandsmatchen, om vi vill vara jämnbördiga med Estland.
Jag menar att han måste ta en större plats/axla en större roll än i Bundesliga. Estland vore ett bra motstånd att testa yngre spelare. Klarar de inte av ett sådan motstånd så får de stå på tillväxt ett-två år.
Citera
2024-09-07, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Startelvan tror jag kommer vara lite tråkigare:
Johansson
Wahlqvist - Hien - Douglas - Gudmundsson
Ayari - Cajuste - Sema
Kulusevski - Gyökeres - Isak
Intressant startelva. Sema på innermittfältet känns oväntat men kan ge den fysik som saknats.
Citera
2024-09-07, 21:26
Medlem
Spelare i MFF eller fostrade där borde naturligtvis vara stommen i landslaget av förklarliga skäl.
Citera
2024-09-07, 22:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
"Du Jon jag har spelat i AIK å därför vill jag att du prioriterar spelare med förflutet i AIK".

Ibland är du verkligen helt retard.
Han gör det nog lite smartare än så med argument som att spelarna är vana att spela i Solna samt förstärker deras kvalitéer, sen finns det givetvis ett intresse feån SvFF att det går bra för er som klubb. Ni fikar inte bara tillsammans, ni är deras hyresgäst och en dålig ekonomi hos er påverkar indirekt SvFFs ekonomi.

Du måste för övrigt vara helt retarderad om du inte inser att den korruption som finns i hela världen inte finns i Sverige.
Citera
2024-09-07, 22:04
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Intressant startelva. Sema på innermittfältet känns oväntat men kan ge den fysik som saknats.

Tänkte mer som wingback-aktig.

Johansson
Wahlqvist - Hien - Douglas - Gudmundsson - Sema
Ayari - Cajuste
Kulusevski - Gyökeres - Isak
Citera
2024-09-07, 22:07
Medlem
Inte så att det slog gnistor om Hugos spel när han fick chansen 45 minuter mot både Danmark och Serbien. Hade varit smartare att "gnugga på" och ta chansen när den kommer, snarare än att svepas med i mediastormen.
Citera
2024-09-07, 22:09
Medlem
Det finns verkligen inga ursäkter för att inte byta in Larsson som ett av fem byten. Han är exakt den typ av bollvinnande mittfältare Sverige behöver, speciellt nu när försvaret är i fullständigt kaos.
Citera
2024-09-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han gör det nog lite smartare än så med argument som att spelarna är vana att spela i Solna samt förstärker deras kvalitéer, sen finns det givetvis ett intresse feån SvFF att det går bra för er som klubb. Ni fikar inte bara tillsammans, ni är deras hyresgäst och en dålig ekonomi hos er påverkar indirekt SvFFs ekonomi.

Du måste för övrigt vara helt retarderad om du inte inser att den korruption som finns i hela världen inte finns i Sverige.

Hur mycket svamp har du fått i dig egentligen??
Citera
2024-09-07, 22:49
Avslutad
Apropå vertikala passningar.
Har Svanberg varit bra nån gång i landslaget?
Hur länge till ska Hien få yra omkring ?
Hans specialite i landslaget verkar vara att ge straffar till motståndarna.
Senast redigerad av Hinku 2024-09-07 kl. 22:52.
Citera
2024-09-07, 23:52
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är olyckligt att det blir så, men här kan man ju verkligen inte bara skylla på JDT. Sedan när har Hugo Larsson varit självklar på ett svenskt mittfält? Lite ödmjukhet hade inte skadat. Nobba landslaget för minsta lilla motgång tyder på extremt dålig karaktär, om det nu skulle bli så. Bit ihop, visa att det är du som ska spela, sluta gnäll. Det är den svenska attityden.

Fast han kommer in i ett läge där ingen är självskriven och där han är ett av de två största framtidsnamnen och dessutom den som i dagsläget har högst status bland mittfältare sett till speltid/nivå senaste året. Han får se killar som spelat några minuter i Premier League få speltid och truppen är så tunn att man är nere i mitten av Allsvenskan och letar utfyllnad för att slänga framför Hugo. Sedan kan jag hålla med om att han inte sköter det optimalt. Hade han tagit det som ett karaktärstest, bitit ihop, fortsatt spela bra i Bundesliga så tror jag han är ordinarie inom ett år i vilket fall.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

AIK-koppling har nästan alltid varit lite av en gräddfil till landslaget. Jag tror absolut att det finns ett intresse från förbundet att i dagsläget göra landslaget mer Stockholmskt (vill ju inte spela på en glesfolkad arena) och Seb Larsson kan så klart AIK av förklarliga skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in