2024-09-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Är inte det ganska uppenbart med tanke på vad som sker? Att förhandla är inte samma sak som att ställa upp helt orimliga krav på ett grannland och sedan invadera om man inte får som man vill.
Ryssland krav i början var helt rimliga. Däremot sett till verkligheten så är Ukrainas krav helt orimliga.
Citera
2024-09-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Okey, att jag inte följer med vad som sägs i Ryssland och jag får bara delvis veta när någon vars podcast jag följer, visar Putins tal eller Medjejevs svar på något som påståtts i västmedia.
Men alla som kan lyssna och förstå ryska säger att Putin inte har hotat med kärnvapen - inte före Ukraina bombade kärnvapenförsvaret för Ryssland.

Och det verkar som om USA har fått nog. Nu måste de vänta på Rysslands svar på de här longdistans missil/bomber. Och jag såg ett klipp av Austin där han gjorde sitt bästa med att bibehålla ansiktet och ändå vägra Attackams, för då anser Ryssland att USA aktivt gått in i kriget och då kanske de svarar med att bomba Los Angeles t.ex. För det är skillnaden mellan de stora - Ryssland har de här överljuds missilerna som kan pricka vad som helst runt planeten.
Sååå, är det vad USA vill?

Det är just det här som jag menar. Nästan varje person som hejjar på Ryssland kommer med de här hotelserna att om väst gör någonting, om Ukraina gör nåt så kommer svaret i form av någon bomb som kan utplåna en stad. Vi har hört det där oavbrutet i årtionden nu och det är bara ryssar som håller på sådär för minsta lilla grej.
Citera
2024-09-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ryssland krav i början var helt rimliga. Däremot sett till verkligheten så är Ukrainas krav helt orimliga.

Vilka specifika krav ansåg du vara rimliga?
Citera
2024-09-07, 22:40
Medlem
Ja. Drar sig Trump ut blir det helt annan krigsföring. De kommer fortfarande kunna blöda ut ryssen rejält om Europa fortsätter att hjälpa. Men att återta förlorad områden är nog kört.
Citera
2024-09-07, 22:40
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Okey, att jag inte följer med vad som sägs i Ryssland och jag får bara delvis veta när någon vars podcast jag följer, visar Putins tal eller Medjejevs svar på något som påståtts i västmedia.
Men alla som kan lyssna och förstå ryska säger att Putin inte har hotat med kärnvapen - inte före Ukraina bombade kärnvapenförsvaret för Ryssland.

Och det verkar som om USA har fått nog. Nu måste de vänta på Rysslands svar på de här longdistans missil/bomber. Och jag såg ett klipp av Austin där han gjorde sitt bästa med att bibehålla ansiktet och ändå vägra Attackams, för då anser Ryssland att USA aktivt gått in i kriget och då kanske de svarar med att bomba Los Angeles t.ex. För det är skillnaden mellan de stora - Ryssland har de här överljuds missilerna som kan pricka vad som helst runt planeten.

Hey shithead...

Carry my urn to Ukraine. Snart comeback på den. Tror du på en rysk kalinka?

https://youtu.be/AWc1Ql71zSs?si=z-UxLJ67mdPvfQrB

Eller vad sägs om

In Irkutsk, Russia at the festival "Happiness of Clean Water"... a sewer burst - shit flooded the only river flowing out of Lake Baikal.

The embankment turned into a stinking stream, and the clean waters of the river were polluted. The creation of the tourist brand "Happiness of Clean Water" cost 250 million rubles, how much of it was allocated for cleaning the sewer is a mystery.

https://t.me/pilotblog/15538?single

Postade för övrigt ett inlägg tidigare om (paradiset för ryssen) sjön idag. Stackars yaro och Natasja (fiktiva namn). Mannen kan inte lämna Moskva och frugan åker till Sibirien för ett dopp!

Anser även denna ryss är värd en eloge

https://youtu.be/gGxvRB017K0?si=55HNuHB-k37JklvU

Russians suck. Humor på hög nivå!
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-07 kl. 23:20.
Citera
2024-09-07, 22:43
Medlem
Citat:
när blev de rimligt att
Med våld stjäla mark från en
Annan nation? Vars gränser våldsverkaren har godkänt för 30 år sedan,, är du ok med att jag med våld tillskansar mig något som tillhör dig? Din bostad, kanske? Antar du är ok med det…,
Citera
2024-09-07, 22:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Går knappast att missförstå (om man inte verkligen anstränger sig).

Citat:
Putin warns of 'consequences you have never seen' if West helps Ukraine after Russia invasion

https://www.manchestereveningnews.co.uk/news/world-news/putin-warn-ukraine-russia-invasion-23200757

Eftersom väst har hjälpt Ukraina trots det illa dolda hotet så kan man konstatera att Putin snackade skit. Igen.
Citera
2024-09-07, 22:50
Medlem
Citat:

Något haltar rejält här,, ukraina bör få bomba moskva med usa missiler!
Ryssland bombar kiev med vapen från både nordkorea o iran,, så vad är problemet? Du menar ryssland har moralisk rätt att bomba us om
De ger klartecken att med us vapen bomba moskva? Ja då har väl ukraina rätt att bomba iran o nordkorea nu idag? O det där äckliga belarus som lät putlers arme gå in i ukraina från dess territorium, de jävla skit landet förtjänar en fet bomb rakt i skann på dess diktator,
Citera
2024-09-07, 22:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ryssland har annekterat dom områdena enligt dom själva och det är därför dom vill att ukrainarna ska lämna dom.

Läste du vad du själv skrev?
Eller tycker du att det låter som en bra världsordning att ett land kan säga att "nu har vi tagit delar av ert land" till en granna bara så där?
Inser du inte hur fullständigt sjukt det låter?
Citera
2024-09-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ryssland har annekterat dom områdena enligt dom själva och det är därför dom vill att ukrainarna ska lämna dom.

Dom förhandlade innan Boris Johnson uppmanade Ukraina att skippa förhandlingen och fortsätta kriga. Så det är lite tvärtom mot vad du ljuger om. Minns även att en förhandlare från Ukraina blev avrättad av ukrainska säkerhetstjänsten i samma veva.

Det är ukrainsk territorium vilket Putin är väl medveten om.

Det var Ryssland som ställde orimliga krav i Istanbul. Boris hade inget med det att göra.
Ukraina var fullt nöjda med fred och ställde inga krav på rysk territorium.
Att det inte blev något avtal i Istanbul är enbart Rysslands fel.
Citera
2024-09-07, 23:08
Medlem
Citat:

Det rimliga var att Ryssland lämnade Ukraina.
Ryssland fyllde bevisligen inte rimliga krav.
Putin ville inte ha fred utan han ville och vill kriga.
Citera
2024-09-07, 23:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Gråter om vad? Jag är svensk och vi är beroende av tysk ekonomi. Det går inte vidare för tysk ekonomi för någon sprängde upp gasledningarna. Det är ju ni som gråter vilt över ryssar och Ryssland, delar bilder på döda ryska soldater, ljuger och sprider propaganda i olika försök för att måla grisens läppar röda. Ukrainas läppar är numera vita, döende och jag tycker det är tragiskt då detta krig kunde ha stoppats tidigt genom att hålla NATO borta från Rysslands gränser. Väst och NATO har helt andra planer för både Ukraina och Ryssland och vi övriga får naturligtvis inte vara med även om det politiskt händer saker i Europa (folk vaknar).
Det är ingen här som går på den sagan om Nato. Som tidigare påpekats måste alltså Putin vara en CIA-agent som skakat liv i Nato och gjort Nato potent och fientligt med fler medlemmar och längre gräns mot Ryssland. Du kastar ur dig tirader med påståenden men är oförmögen att svara tillbaka. Någonstans har ni väl insett att er bästa strategi är att dränka debatten med lögner, lögner och fler lögner.

Om vi exempelvis är grannar får jag inte mörda dig för att jag har inbillat mig att du vill mig illa. Så fungerar inte ett rättssamhälle eller en civiliserad stat men den praxisen vill du frångå för Rysslands skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in