Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Min poäng är att Ryssland är det enda land i hela världen som hotar andra länder med kärnvapen, skriker att vi ska bomba skiten ur er. Det är hela tiden kärnvapenhotelser mot andra länder. Jag länkade för ett tag sedan en video där ryssarna bekymrat diskuterade varför är inte väst rädda för våra kärnvapen längre.
Okey, att jag inte följer med vad som sägs i Ryssland och jag får bara delvis veta när någon vars podcast jag följer, visar Putins tal eller Medjejevs svar på något som påståtts i västmedia.
Men alla som kan lyssna och förstå ryska säger att Putin inte har hotat med kärnvapen - inte före Ukraina bombade kärnvapenförsvaret för Ryssland.
Och det verkar som om USA har fått nog. Nu måste de vänta på Rysslands svar på de här longdistans missil/bomber. Och jag såg ett klipp av Austin där han gjorde sitt bästa med att bibehålla ansiktet och ändå vägra Attackams, för då anser Ryssland att USA aktivt gått in i kriget och då kanske de svarar med att bomba Los Angeles t.ex. För det är skillnaden mellan de stora - Ryssland har de här överljuds missilerna som kan pricka vad som helst runt planeten.
Sååå, är det vad USA vill?