2024-09-07, 21:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
2 skolkamrater jag hade från mellanstadiet åkte dit för att leka Rambo, bägge två är döda idag. Fruktansvärt dumt. Stötte på en utav deras mödrar för någon månad sen, kvinnan såg fördärvad ut men i dina ögon kanske hennes son dog för något vackert. Försök förklara det för henne. Krig är fruktansvärt.
Otroligt. Det har dött färre än 10 svenskar i Ukraina och två känner du från din skola i mellanstadiet.
Konstigt att du ena stunden rekommenderar oss att åka ner och strida i Ukraina istället för att skänka pengar och i nästa andetag så fäller du en tår för de svenskar som stupat i Ukraina.
Citera
2024-09-07, 22:01
Medlem
Citat:
2 skolkamrater jag hade från mellanstadiet åkte dit för att leka Rambo, bägge två är döda idag. Fruktansvärt dumt. Stötte på en utav deras mödrar för någon månad sen, kvinnan såg fördärvad ut men i dina ögon kanske hennes son dog för något vackert. Försök förklara det för henne. Krig är fruktansvärt.

Fast nu ljuger du ju, troll.
Citera
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Otroligt. Det har dött färre än 10 svenskar i Ukraina och två känner du från din skola i mellanstadiet.
Konstigt att du ena stunden rekommenderar oss att åka ner och strida i Ukraina istället för att skänka pengar och i nästa andetag så fäller du en tår för de svenskar som stupat i Ukraina.

Det har nog omkommit mer än så, att jag uppmanar att åka och strida gör jag i sarkastisk bemärkelse men det kanske inte framgick, hoppas det gör det nu.
Citera
Medlem
Citat:
Av samma anledning de förstör sig själva nu, för NATO såklart!

Då är det bättre att kärnvapenbomba Ryssland.
Citera
2024-09-07, 22:02
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikikarn
Fast nu ljuger du ju, troll.

Jag ber ingen tro på mig.
Citera
2024-09-07, 22:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det har nog omkommit mer än så, att jag uppmanar att åka och strida gör jag i sarkastisk bemärkelse men det kanske inte framgick, hoppas det gör det nu.
Det fetstilta: Källa eller sysslar du med falsk ryktesspridning kanske?

Lustig efterhandskonstruktion i övrigt. Jag tror ingen Ukraina-supporter tar era uppmaningar på allvar utan det är det fattigt försök att försöka tysta meningsmotståndaren eller få oss att sluta skänka pengar till Ukrainas sak. Men din story när du träffade en mamma och konstaterade att krig är hemskt var väldigt falsk.. och komisk.
Citera
2024-09-07, 22:10
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det fetstilta: Källa eller sysslar du med falsk ryktesspridning kanske?

Lustig efterhandskonstruktion i övrigt. Jag tror ingen Ukraina-supporter tar era uppmaningar på allvar utan det är det fattigt försök att försöka tysta meningsmotståndaren eller få oss att sluta skänka pengar till Ukrainas sak. Men din story när du träffade en mamma och konstaterade att krig är hemskt var väldigt falsk.. och komisk.

Det är nog inte den enda mamman vars son dött i krig, tror det finns fler.
Citera
2024-09-07, 22:11
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Begriper inte hur företaget SAAB skulle skadas, om man sade!
-"Detta är bara ryskt skitsnack!"
Istället för att som hittills bara hålla käften.
Skulle SAAB svara varenda troll som kommer med ett oseriöst påstående på internet så skulle man sysselsätta x antal heltidsanställda. Brukligt är att multinationella företag, i synnerhet i den sektorn, inte svarar på frågor om sin personal som kommer från allmänheten.
Citera
2024-09-07, 23:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Skulle SAAB svara varenda troll som kommer med ett oseriöst påstående på internet så skulle man sysselsätta x antal heltidsanställda. Brukligt är att multinationella företag, i synnerhet i den sektorn, inte svarar på frågor om sin personal som kommer från allmänheten.

Och det är idealiskt i en demokrati för ett företag med så nära band med svenskt försvar?

Jag har oerhört svårt att förstå sådana som dig som anser att det är rekommenderligt för makthavare att låta bli att svara på frågor och ge allmänheten relevant information. Det är inte företagshemligheter man absolut måste vara tyst om det handlar om.
Citera
2024-09-08, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral

Tycker faktiskt det är pinsamt, att man skall behöva koppla in sin VPN på datorn, för att läsa detaljer om svenska företag i ryska media.
Troligtvis har ryska sajter snart namn, ålder, adresser och sånt till hela ledningen i "SAAB Övervakning" som strök med i Poltava.
Citera
2024-09-08, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Troligtvis har ryska sajter snart namn, ålder, adresser och sånt till hela ledningen i "SAAB Övervakning" som strök med i Poltava.

Hade inte ryska propagandan vågat. För då blir det så lätt för alla svenskar att visa att det är lögn.
Citera
2024-09-08, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Hade inte ryska propagandan vågat. För då blir det så lätt för alla svenskar att visa att det är lögn.

Vi får väl se snart om ryska medier publicerar fler uppgifter om svenska förluster i Poltava?
Skall hålla koll med VPN som tar sig runt vår censur, om det kommer några nya detaljer.

Däremot kommer svenska sajter fortsättningsvis tiga!
När jag hörde Bidens våldsamma reaktion mot ett sånt solklart militärt mål, som denna vapentränings-skola, då begrep jag direkt.
Det måste absolut finnas "någon hund begraven"?
Senast redigerad av Hultabultan 2024-09-08 kl. 08:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in