2024-09-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina slipper lida om dom går med på förhandlingar och tyvärr har man nekat så många nu så det blir bara värre och värre för dom vad det gäller territorium. Afghanistan var inte ett existentiellt hot mot Ryssland som Ukraina och NATO är. I Afghanistan blev Sovjet inbjuden precis som Ryssland i Syrien. USA har sälla inbjudningar någonstans i världen då dom krigar utan där är det rika som kräver mer naturresurser och billiga priser. USA har en egen kontinent med hav på båda sidor och har inget existentiellt hot annat än kärnvapen från Ryssland och Kina.

Varför skulle den ryska befolkningen lida då ekonomin är stabil och växer trots extrema sanktioner mot Ryssland. Även Krim har fått ett lyft efter separationen med Kiev.

Så går det naturligtvis då ett litet land får för sig att provocera och kriga mot en militär stormakt. Det är ganska korkat men vad kan man göra åt det annat än låta naturen ha sin gång.

Det du "glömmer" är att BNP-siffrorna stiger, men köpkraften minkar rejält! Med andra ord, ekonomin går bakåt. Och vad händer när den strategiska fonden av kontanter inte längre kan subventionera de företag som får ordrar relaterade till krigsekonomin? Vad händer när kriget är över och det inte finns folk eller pengar att sköta den vanliga ekonomin? Ni har skitit i det blå skåpet!
Citera
2024-09-07, 18:28
Medlem
poonts avatar
Citat:
Det verkar ju så då det gäller långdistansvapen, också mycket billigare att tillverka i Ryssland och man har dessutom industriell kapacitet, något väst har gett bort till Kina. Sen har ju USA naturligtvis ett mycket stort flygvapen och en mäktig flotta. Men man har inte lyckats med Houthis och vi får se kapaciteten då det gäller framtida krig med Iran då detta land nu köper S-400 och annat från Ryssland. Sen bortser du helt från kärnvapen och med män som dig inom militären så går det som det går.

Mer pengar än NATO har inte Ryssland men betydligt mer naturresurser att omsätta till vapen om krig skulle komma. Det är dags att ta av dig mössan, vakna till nu.

Ja tro själv på det där du, isåfall hade inte Ryssland fortfarande krigat mot Europas fattigaste land. Second biggest army.. haha tillåt mig att garva.
Citera
2024-09-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ukraina slipper lida om dom går med på förhandlingar och tyvärr har man nekat så många nu så det blir bara värre och värre för dom vad det gäller territorium. Afghanistan var inte ett existentiellt hot mot Ryssland som Ukraina och NATO är. I Afghanistan blev Sovjet inbjuden precis som Ryssland i Syrien. USA har sälla inbjudningar någonstans i världen då dom krigar utan där är det rika som kräver mer naturresurser och billiga priser. USA har en egen kontinent med hav på båda sidor och har inget existentiellt hot annat än kärnvapen från Ryssland och Kina.

Varför skulle den ryska befolkningen lida då ekonomin är stabil och växer trots extrema sanktioner mot Ryssland. Även Krim har fått ett lyft efter separationen med Kiev.

Så går det naturligtvis då ett litet land får för sig att provocera och kriga mot en militär stormakt. Det är ganska korkat men vad kan man göra åt det annat än låta naturen ha sin gång.

Ukraina förhandlade men det föll på att ryssarna ville kriga och döda.
Citera
2024-09-07, 18:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Sverige bör ta efter. Varenda vidrig ryZZråtta som bör här och stödjer putler bör kastas ut. Hoppas att ngt parti lägger förslag i Riksdag att svenska medborgarskapet ska kunna återkallas för dessa.

Ja man behöver repatriera alla med ryskt påbrå 3 generationer bakåt. "Opposition", "Regimkritiker" etcetera spelar ingen roll. Populationen som sådan är motiv för rysk aggression; rysk diaspora är alltid förevändningen för rysk inblandning. Och diasporan är femtekolonnare, potentiella spioner och agitatorer.
Citera
2024-09-07, 18:40
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Ryska ekonomin går skit. De lägger allt på vapen som de antingen dödar oskyldiga ukrainare med eller som blir bortskjutna av ukrainarna.
Citera
2024-09-07, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Vi måste skydda oss .Det var anledningen för att ryzzarna gick in i Ukraina.Låt oss bli av med ryZzar i våra länderm

Ja är kanske ändå en bra idé, om vi med våld fördriver folk med rysk bakgrund från våra länder så kommer det sannolikt trigga en rysk attack mot Natoland och då borde artikel 5 aktiveras och Natos samlade kraft slår mot Moskva. Är egentligen ingen dum idé, sen så kan jag se vissa bekymmer med upplägget då jag värnar demokrati och etiska försvarbara värderingar. Men man kanske ska vara pragmatisk när det kommer till Ryzzen.
Citera
2024-09-07, 18:42
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Är det VM i halmgubbar här?
Eller vad är det som försiggår ?,

jag har sökt information kring ett nytt Ukrianskt vapensystem och ryzztrollen gåe full retard och svamlar om allt möjligt.

Nu är tydligen Putin västvänlig och opinionen i väst verkar tippa över till Ryzzlands fördel(". varför så många västvänliga individer talar gott om ryssland helt plötsligt") sånt trams!

Trodde tråden hade rensats från ryzztroll och annat löst folk men tydligen inte, verkar vara värre än nånsin

VM?

Kan du också svara på varför pissbränslet i Ryssland är så dyrt för en ryss? Du verkar ju ha svar på allt! Du kanske ska blanda in Haag i bränslepriset där?
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-07 kl. 18:46.
Citera
2024-09-07, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
"Du kanske också skulle ägna lite tid till att svara på mina krumbukter! Dvs. dina tankar om Putins nya lagar vad gäller invandrare från väst och varför så många västvänliga individer talar gott om ryssland helt plötsligt?"

Jag ville ägna dagen att fundera på drak-drönare och få svar på frågor om detta vapen system. Varför tror du att jag vill svara på dina förvirrade inlägg om Youtube och kundvagnar? Och nu "Putins nya lagar "....

Men visst vilka nya lagar "vad gäller invandrare från väst " syftar du på?

Kan du specificera dessa så ska jag försöka ge dig mina tankar om dessa. Kanske en länk där jag kan läsa mer om dom nya lagarna? Jag hänger inte med i rysk inrikespolitik då jag inte är ryss
Citera
2024-09-07, 18:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är det VM i halmgubbar här?
Eller vad är det som försiggår ?,

jag har sökt information kring ett nytt Ukrianskt vapensystem och ryzztrollen går full retard och svamlar om allt möjligt.

Man håller på och jobbar med bla en egen glidbomb. Inte i samma storlek som de ryska (än). Har sett film på det, som jag dessvärre inte finner för stunden.
Citera
2024-09-07, 19:00
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jag har redan från början ansett att Ukraina inte har någon chans, med eller utan NATO. Nu underhåller NATO kriget tills pengarna är slut men mer kan man inte göra utan att själva gå under.

Dina störda drömmar om att fria världen ska "gå under" har ingen bäring i verkligheten. Vilka pengar ska ta slut? Det handlar om förhållandevis små belopp som västvärlden satsat på att skadeskjuta ryska barbarerna. Börserna i USA och väst står på ALL TIME HIGH, din tomte Medan Moskvabörsen kollapsat och skriker ut i panik att 6-9 månader framåt väntar en becksvart framtid för ryssland.

Ryssland täpper till hålen i Kursk med handikappade, invalider med käppar, asiater och afrikaner. Kolla på videon som kommer från rysk källa och ryssar i 76th division, 104th regiment som klagar på ryska vansinnet.

The Russian 76th division, 104 th regiment released a very hilarious video [ENG SUB]

Note the presence of african and asian mercenaries

They are sent to plug the holes in the Kursk defense but all of them are not really fit for military service

some of them totter and need sticks to move around, others are shell shocked and do not manage to utter any words, etc...

Glorious army of russia

x.com/PStyle0ne1/status/1831976394932224005
Citera
2024-09-07, 19:02
Medlem
Har ni tänkt på det att om Ryssland skulle kollapsa och delas upp i mindre regioner samt bli av med militär makt och kärnvapen. Då skulle vi plötsligt leva i en tid där vi inte blir hotade med kärnvapen precis hela tiden.

För det är inget annat land som hotar andra med kärnvapen såsom ryssarna gör. Inte ens Nordkorea faktiskt.
Citera
2024-09-07, 19:13
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Några svar har jag fått kring drak-drönarna, mycket som fortfarande är oklart dock

Intressant , detta är inget jag sett.
Kan du länka några exempel ?

Låter spontant som fake, men du vet säkert vad som ligger bakom

Sök och du finner!

Men bara genom att söka på youtube så hittar du fake news:

https://www.youtube.com/results?search_query=immigrants+visa+russia

Så vad är dina tankar om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto