• 8
  • 9
2024-08-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Ja, då tycker man ju att hon borde haft tid att ses. Låter oengagerat faktiskt och då kan jag förstå att man ledsnar om man inte har en bra kommunikation i övrigt. Vill man ses så löser man det, särskilt om man jobbar halvtid och inte har några barn. Men det kanske är som du säger; ni är i olika faser liksom.

Det sägs ju ofta här på Flashback att kvinnor bara samlar på sig en massa matchningar och sitter hemma och gottar sig över dem utan att vilja träffa någon. Så är det inte även om många kvinnor givetvis får väldigt mycket matchningar. Men ja, det kan ju vara så att hon tycker att det är kul att träffa olika personer om hon är ny på Tinder. Det är väl lite så de flesta gör antar jag, casual dating för att se hur det känns och komma ut på lite roligheter. Det får liksom bli som det blir. Jag kan förstå att man vill träffa någon och bli kär och ha en seriös relation men man får nog ha ett lite mer avslappnat förhållningssätt till Tinder. Det är verkligen inte bara en knullapp. Alla mina kompisar, jag själv inkluderad, utom en har träffat sina partners på Tinder. Och vi är, precis som du, "äldre" (antar att du är född -85?) och har alla långa relationer bakom oss så det går ju alldeles utmärkt att hitta något bra på Tinder.

Du var ju lite stressad över situationen när du startade tråden så ett allmänt råd är väl att försöka vara lite mer chill när du dejtar nästa gång. Lättare sagt än gjort så klart, men försök att bara se det som en kul grej. Oavsett var du hookar upp med personen. Om hon haft problem med ångest så kanske det inte var någon större förlust ändå? Det är klart att man inte behöver välja bort folk pga åkommor men det låter lite knepigt tycker jag. Ut och dejta igen och försök att inte tänka så jävla mycket!

Haha ja att tänka för mycket är jag bra på 😆😆 Men jag försökte verkligen att inte göra det ich jag försökte vara chill och låta det ta sin tid men när hon sa att hon "inte vet vad hon vill", och att hon "bara vill ha kul", då kändes det oseriöst.. Jag är 85a ja, men jag har inte några förväntningar på tinder, trots att jag träffade exet där men man lägger mycket tid på att skriva och lära känna osv och sen ses med så då tycker jag det är bra om man åtminstone är ute efter samma sak. Mitt mål var att träffa nån att ev bli kär i men det betyder inte att jag förväntar mig att bli det i första bästa eller i alla man möter där. Men som sagt, om tjejen inte ens kan utforma vad fan hon ens vill så känns det dödfött.. Jag ville ses mer för att se om det fanns kemi och attraktion osv men droppen kom när hon sa nej för en hela vecka direkt.. Och jag då insåg att det alltså kommer gå 5-6 veckor MINST mellan 1a och 2a dejten.. Och vi hördes inte lika intensivt heller längre då som sagt. Mest "vad har du gjort idag?" kanske var tredje dag eller nåt.. Tråkiga meddelanden med andra ord som dog ut snabbt.. Kändes som ointresse från hennes sida. Frågade nån gång om hon fortfarande var intresserad tillochmed men inte ens det kunde hon ge rakt svar på..
Samtidigt hade hon som sagt berättat med att hon har rejäl ångest också och att hon blir stressad av att sätta titlar och ettiketer. Aldrig haft långa förhållanden. Sårat många killar innan lät det som. Hon har enligt egen utsago "lätt för att tröttna" osv... Så såhär i efterhand nu fanns det ju massor av red flags egentligen.. Tror det hade varit sjukt svårt att försöka hålla ihop ett förhållande med en sådan person. Hon var nästan min ålder och aldrig haft ett långt förhållande.. Låter ju inte lovande. Parat med känslan av ointresse och icke engagemang. Nej det var rätt beslut. Är jag säker på.

Ang tinder för kvinnor.. jo jag tror nog att de allra flesta kvinnor på tinder har väldigt mycket likes och matchningar. Har hört många historier om män som visat tjejkompisar sina tinder eller berättat om hur få likes de får osv och tjejer blir alltid chockade typ.. De tror det är likadant för killar som för tjejer med tinder men sanningen är att det är milsvid skillnad. En polare visade sin profil för en tjejkompis och hon blev chockad att han hade så få likes för hon hade hundratals. "Hur kan du bara ha 15 likes??"... Och man läser ju överallt om män som blir knäckta av tinder o annat och får självkänslan o självförtroendet kört i botten. Men sällan en kvinna säger samma sak. Det blir en egoboost för er oftast (kanske inte alla men iaf 95%), men för män är det motsatsen. Många tjejer kan se en dejt som en av många och vet att de kanske har flera hundra likes som ligger o väntar på att bli likeade tillbaka och matcha o ev bli en ny dejt, medan män kanske bara har just den tjejen de är på dejt med som de matchat med. Det blir en sjuk obalans verkligen. Mycket mer på allvar för en man känns det som pga det. Nu generaliserar jag ju enormt och det är såklart inte så för alla, män kan vara svin och likaså kvinnor, men rent generellt tror jag att det är vanligast så som jag beskrivit det. Kvinnor vill sällan erkänna det bara. Och män som säger att det är jobbigt blir ofta hånade och kallade diverse skällsord.

Men ja jag hoppas träffa någon nån dag men just nu har jag tagit bort tinder faktiskt. Jag orkar inte börja om med någon ny och tinder är inte så bra som det var när jag träffade exet där. Blivit värre. Om jag inte var så blyg och kass på kallprat hade jag hellre träffat nån i verkligheten istället..
Citera
2024-08-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holyspirit85
Tack.
Så är det ju. Jag har mitt bagage med men vissa bagage påverkar så mycket om man ska leva ihop så där är jag försiktig eftersom jag levt så tidigare i ett förhållande..
Nu är det avvecklat helt iaf med tjejen. Känns ok ändå. Det ska som sagt inte vara sådär svårt att ses o höras.

Nej! Och du skall inte känna dig sårad i en relation sedan heller. Någon som blir kall och varm om vartannat. Alltså psykisk misshandel osv.
Citera
2024-09-07, 18:20
Medlem
Avslutade allt för nån vecka sen som sagt men kan inte sluta tänka på henne... så jävla jobbigt... Hon visste ju inte vad hon ville alls och verkade inte alls ha bråttom med att boka en andra dejt osv osv, men ändå kan jag inte släppa det helt och jag var så sjukt nära att skicka meddelande till henne nyss och fråga hur allt är typ eller hur hon mår... Hon svarade aldrig på det sista jag skrev när jag avslutade allt för nån vecka sen och det känns inge bra...
Lurar jag mig själv om jag skriver till henne nu? Talk me out of it? 😬🙈🙈😫 Eller ska jag? Fan vad jobbigt allt ska vara....
Citera
2024-09-07, 18:56
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Avslutade allt för nån vecka sen som sagt men kan inte sluta tänka på henne... så jävla jobbigt... Hon visste ju inte vad hon ville alls och verkade inte alls ha bråttom med att boka en andra dejt osv osv, men ändå kan jag inte släppa det helt och jag var så sjukt nära att skicka meddelande till henne nyss och fråga hur allt är typ eller hur hon mår... Hon svarade aldrig på det sista jag skrev när jag avslutade allt för nån vecka sen och det känns inge bra...
Lurar jag mig själv om jag skriver till henne nu? Talk me out of it? 😬🙈🙈😫 Eller ska jag? Fan vad jobbigt allt ska vara....

Hör inte av dig. Livet är för kort för att ha med "velepellar" att göra. Du saknar henne endast pga att du just nu inte har några andra alternativ vilket är ett mycket dålig anledning till "saknad" (om en mycket vanlig).

Gå ut och kör ett hårt träningspass. Det kommer stärka dig både fysiskt och mentalt.

// CC
Citera
2024-09-07, 20:26
Citat:
Hej
Sitter här och har ångest och kan inte ta mig för någonting alls. Började skriva med en tjej på tinder för kanske 1 månad sen och vi har träffats en gång nu och ska ses igen i helgen. I början skrev vi mycket och lååånga meddelanden till varandra och lärde känna osv. Sen sågs vi första gången nu i veckan och efteråt skrev båda att det kändes bra o sådär. Hon tycker jag ser bra ut och ville ses igen osv. Men nu skriver hon inte lika mycket alls längre och hon har sagt att vi kan spara på det tills vi ses istället.. Jag vet inte varför. Själv gillar jag att skriva mycket o sådär men kanske är jag för på... Hursomhelst så har hon även sagt från början att hon vill ta det långsamt för att hon har en tendens att bli stressad och få panik om saker går för fort.. Så jag har försökt respektera det men eftersom hon sa så, så tänker jag hela tiden på vad jag gör.. skriver jag för mycket, är jag för på, vill hon vara ifred osv osv... Hela tiden går jag och funderar och grubblar o har mig och väntar på att hon ska skriva till mig.... När jag allra helst bara hade velat skriva till henne egentligen.. Detta får mig fan att må dåligt.. Jag gör ingenting, tar mig inte för något knappt och får typ ångest i väntan på att höra av henne igen. Sen när jag väl hör nåt känns det bra men sen blir det tyst länge igen och allt börjar om... så jävla drygt... Varför kan jag inte bara släppa det och leva normalt mellan gångerna!?! Tar upp sån jäkla tankekraft och energi för mig... Sen kom tanken in i huvudet att hon kanske dejtar fler än mig samtidigt.. Då fick jag ännu mer panik. Jag vill verkligen inte dejta någon som har flera på gång samtidigt, för då känns det som nån jävla tävling... Jag dejtar alltid bara en i taget själv... Men det känns som en konstig sak att fråga en tjej man bara träddat en gång, om hon dejtar andra.. Kanske blir hon sur då.. Jag är inte svartsjuk av mig men jag pallar inte känslan av att behöva tävla med en eller flera andra män, eller att hon kanske satt och hånglade med johan igår, bosse i förrgår och mig idag 🤢🤢🤢 Jag TROR inte det men jag vet ju inte.... Usch jag minns inte dejting som såhär jobbigt 😔😔 Nån som har några råd eller uppiggande ord? Övertänker jag som satan i helvete bara!? Blir fan knäpp 😅😔🙈
du lider av ångest, period. det kommer ut i ord pga ängslan.

Tips:

1. Styckeindela. Det där var en eyerape.
2. Skippa töntiga emojis.
3. Fortsätt jaga henne men bara var tredje dag, låt bitchen svettas.
Citera
2024-09-08, 19:15
Medlem
Fuuuuuck. Jag skrev till henne... Hon svarade och verkar trevlig och sådär vilket jag knappt förväntade mig egentligen eftersom hon aldrig svarade när jag avslutade allt sist.. Nu sitter jag och leker med tanken på att fråga om hon vill ge det en chans till.. vad håller jag på med egentligen? 🤦‍♂️ Varför är jag sånhär. Vet inte vad jag vill men antagligen lurar jag mig själv bara nu och kommer hamna i samma sits igen om hon säger ja.. Sitsen där jag vill mer än hon. Vill ses mer o höras mer. Varför. Skriver lite med en annan tjej nu med som jag matchat med men hon är astråkig att skriva med och svarar oftast bara med typ 2 eller 3 ord, och jag kan inte låta bli att jämföra med den förra tjejen, där allt flöt på så förbannat bra när vi både skrev och pratade i verkligheten...
Citera
2024-09-09, 00:53
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ja det kan jag hålla med om. Jag har dock aldrig varit bra på att ragga i verkligheten. Det är sjukt skrämmande eftersom man som kille alltid måste ta första steget. Sjukt sårbart. Men ja det känns ju mer speciellt om man lyckas såklart och mycket roligare att berätta om för andra än att bara säga "vi träffades på nätet". Men samtidigt mycket mer knäckande i verkligheten om man blir nekad..

Håller med där också att det verkligen känns som nån sorts sjuk affär man är o handlar i och alla ska visa upp sina "varor" så att säga och försöka få nån att köpa dem 😅 Extremt ytligt, och yta är ju det första som försvinner med åldern egentligen. Verkligen tappat tron på online dejting.

Vad snäll du är 😊😊 Tack. Man tycker ju att man kan få dejta en "normal" tjej nån gång, vad det nu betyder men iaf en utan störningar 😅

Släpp henne! Börja träffa en tjej som visar lite mer intresse så kommer den första tjejen få nyss och visa intresse för dig igen men då skiter du i henne. Det är inget fel att föra det framåt men be henne att bli bättre att höras och träffas kommer bli dödfött.
Citera
2024-09-09, 11:54
Medlem
Oj oj oj. Du behöver genast läsa på om anknytningsteori. Du är ett skolboksexempel på otrygg-ambivalent anknytning och tjejen är otrygg-undvikande.

Gör dig själv en tjänst och lär dig allt om detta så att du kan slippa mycket ångest framöver. Går även att arbeta med detta genom KBT.
Citera
2024-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
Oj oj oj. Du behöver genast läsa på om anknytningsteori. Du är ett skolboksexempel på otrygg-ambivalent anknytning och tjejen är otrygg-undvikande.

Gör dig själv en tjänst och lär dig allt om detta så att du kan slippa mycket ångest framöver. Går även att arbeta med detta genom KBT.

Möjligt. Spelar ingen roll längre i detta fallet ändå så.. Hon lät mig veta att hon gått vidare och att hon nu träffar en annan kille och att hon bara vill träffa en i taget.. Trots att hon inte ville svara på fråga om det när vi dejtade.. Så känns som hon bara ville såra mig medvetet typ. Goal achived. Men skitsamma.... Det var nog ändå det bästa. Då får nästa kille leva med henne velighet, ångest och icke-vilja att ses. Plus att hon inte ville sätta ettiketer osv och "brukqr tröttna i förhållanden", aldrig haft nåt längre förhållande osv osv osv... Massor av redflags egentligen så känns som jag förmodligen dodged a bullet nu och besparat mig massor av framtida lidande..
Citera
2024-09-10, 20:08
Medlem
Citat:
Möjligt. Spelar ingen roll längre i detta fallet ändå så.. Hon lät mig veta att hon gått vidare och att hon nu träffar en annan kille och att hon bara vill träffa en i taget.. Trots att hon inte ville svara på fråga om det när vi dejtade.. Så känns som hon bara ville såra mig medvetet typ. Goal achived. Men skitsamma.... Det var nog ändå det bästa. Då får nästa kille leva med henne velighet, ångest och icke-vilja att ses. Plus att hon inte ville sätta ettiketer osv och "brukqr tröttna i förhållanden", aldrig haft nåt längre förhållande osv osv osv... Massor av redflags egentligen så känns som jag förmodligen dodged a bullet nu och besparat mig massor av framtida lidande..

Ja, det låter det som. Lika bra att skippa henne. Om du dock upplever samma typ av ångest eller oro när du dejtar tjejer som inte svarar direkt eller drar sig undan så kom ihåg det här med anknytningsteori.

Om det var en engångsföreteelse med just den här tjejen, så never mind ☺️
Citera
2024-09-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
Ja, det låter det som. Lika bra att skippa henne. Om du dock upplever samma typ av ångest eller oro när du dejtar tjejer som inte svarar direkt eller drar sig undan så kom ihåg det här med anknytningsteori.

Om det var en engångsföreteelse med just den här tjejen, så never mind ☺️

Jag ska komma ihåg det. Har hänt förut och jag googlade lite på det och det stämmer bra på mig.. Men aldrig vetat innan att det fanns nåt ord för det. Intressant att veta faktiskt. Hade verkligen ingen aning.

Men ja lycka till åt den andra killen. Han får antagligen uppleva samma sak att hon inte vill ge nåt alls. Hoppas han inte trillar i fällan heller. Är nog väldigt jobbigt att leva med en sån person...
Citera
2024-09-11, 14:14
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag ska komma ihåg det. Har hänt förut och jag googlade lite på det och det stämmer bra på mig.. Men aldrig vetat innan att det fanns nåt ord för det. Intressant att veta faktiskt. Hade verkligen ingen aning.

Men ja lycka till åt den andra killen. Han får antagligen uppleva samma sak att hon inte vill ge nåt alls. Hoppas han inte trillar i fällan heller. Är nog väldigt jobbigt att leva med en sån person...

Visste inte heller att det fanns en ”diagnos” för detta, har själv drag av det och har inte kunnat förklara varför man reagerar som man gör emellanåt.

Problemet är när man stöter på någon som triggar beteendet som denna tjejen gjorde för dig. Man tar ju hellre ett 100% ärligt svar så man kan gå vidare än någon som ger massa tvetydiga signaler. Någon utan otrygg ambivalent anknytning hade troligtvis släppt och gått vidare utan att fundera mer på saken.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in