Citat:
Ja, då tycker man ju att hon borde haft tid att ses. Låter oengagerat faktiskt och då kan jag förstå att man ledsnar om man inte har en bra kommunikation i övrigt. Vill man ses så löser man det, särskilt om man jobbar halvtid och inte har några barn. Men det kanske är som du säger; ni är i olika faser liksom.
Det sägs ju ofta här på Flashback att kvinnor bara samlar på sig en massa matchningar och sitter hemma och gottar sig över dem utan att vilja träffa någon. Så är det inte även om många kvinnor givetvis får väldigt mycket matchningar. Men ja, det kan ju vara så att hon tycker att det är kul att träffa olika personer om hon är ny på Tinder. Det är väl lite så de flesta gör antar jag, casual dating för att se hur det känns och komma ut på lite roligheter. Det får liksom bli som det blir. Jag kan förstå att man vill träffa någon och bli kär och ha en seriös relation men man får nog ha ett lite mer avslappnat förhållningssätt till Tinder. Det är verkligen inte bara en knullapp. Alla mina kompisar, jag själv inkluderad, utom en har träffat sina partners på Tinder. Och vi är, precis som du, "äldre" (antar att du är född -85?) och har alla långa relationer bakom oss så det går ju alldeles utmärkt att hitta något bra på Tinder.
Du var ju lite stressad över situationen när du startade tråden så ett allmänt råd är väl att försöka vara lite mer chill när du dejtar nästa gång. Lättare sagt än gjort så klart, men försök att bara se det som en kul grej. Oavsett var du hookar upp med personen. Om hon haft problem med ångest så kanske det inte var någon större förlust ändå? Det är klart att man inte behöver välja bort folk pga åkommor men det låter lite knepigt tycker jag. Ut och dejta igen och försök att inte tänka så jävla mycket!
Det sägs ju ofta här på Flashback att kvinnor bara samlar på sig en massa matchningar och sitter hemma och gottar sig över dem utan att vilja träffa någon. Så är det inte även om många kvinnor givetvis får väldigt mycket matchningar. Men ja, det kan ju vara så att hon tycker att det är kul att träffa olika personer om hon är ny på Tinder. Det är väl lite så de flesta gör antar jag, casual dating för att se hur det känns och komma ut på lite roligheter. Det får liksom bli som det blir. Jag kan förstå att man vill träffa någon och bli kär och ha en seriös relation men man får nog ha ett lite mer avslappnat förhållningssätt till Tinder. Det är verkligen inte bara en knullapp. Alla mina kompisar, jag själv inkluderad, utom en har träffat sina partners på Tinder. Och vi är, precis som du, "äldre" (antar att du är född -85?) och har alla långa relationer bakom oss så det går ju alldeles utmärkt att hitta något bra på Tinder.
Du var ju lite stressad över situationen när du startade tråden så ett allmänt råd är väl att försöka vara lite mer chill när du dejtar nästa gång. Lättare sagt än gjort så klart, men försök att bara se det som en kul grej. Oavsett var du hookar upp med personen. Om hon haft problem med ångest så kanske det inte var någon större förlust ändå? Det är klart att man inte behöver välja bort folk pga åkommor men det låter lite knepigt tycker jag. Ut och dejta igen och försök att inte tänka så jävla mycket!

Haha ja att tänka för mycket är jag bra på 😆😆 Men jag försökte verkligen att inte göra det ich jag försökte vara chill och låta det ta sin tid men när hon sa att hon "inte vet vad hon vill", och att hon "bara vill ha kul", då kändes det oseriöst.. Jag är 85a ja, men jag har inte några förväntningar på tinder, trots att jag träffade exet där men man lägger mycket tid på att skriva och lära känna osv och sen ses med så då tycker jag det är bra om man åtminstone är ute efter samma sak. Mitt mål var att träffa nån att ev bli kär i men det betyder inte att jag förväntar mig att bli det i första bästa eller i alla man möter där. Men som sagt, om tjejen inte ens kan utforma vad fan hon ens vill så känns det dödfött.. Jag ville ses mer för att se om det fanns kemi och attraktion osv men droppen kom när hon sa nej för en hela vecka direkt.. Och jag då insåg att det alltså kommer gå 5-6 veckor MINST mellan 1a och 2a dejten.. Och vi hördes inte lika intensivt heller längre då som sagt. Mest "vad har du gjort idag?" kanske var tredje dag eller nåt.. Tråkiga meddelanden med andra ord som dog ut snabbt.. Kändes som ointresse från hennes sida. Frågade nån gång om hon fortfarande var intresserad tillochmed men inte ens det kunde hon ge rakt svar på..
Samtidigt hade hon som sagt berättat med att hon har rejäl ångest också och att hon blir stressad av att sätta titlar och ettiketer. Aldrig haft långa förhållanden. Sårat många killar innan lät det som. Hon har enligt egen utsago "lätt för att tröttna" osv... Så såhär i efterhand nu fanns det ju massor av red flags egentligen.. Tror det hade varit sjukt svårt att försöka hålla ihop ett förhållande med en sådan person. Hon var nästan min ålder och aldrig haft ett långt förhållande.. Låter ju inte lovande. Parat med känslan av ointresse och icke engagemang. Nej det var rätt beslut. Är jag säker på.
Ang tinder för kvinnor.. jo jag tror nog att de allra flesta kvinnor på tinder har väldigt mycket likes och matchningar. Har hört många historier om män som visat tjejkompisar sina tinder eller berättat om hur få likes de får osv och tjejer blir alltid chockade typ.. De tror det är likadant för killar som för tjejer med tinder men sanningen är att det är milsvid skillnad. En polare visade sin profil för en tjejkompis och hon blev chockad att han hade så få likes för hon hade hundratals. "Hur kan du bara ha 15 likes??"... Och man läser ju överallt om män som blir knäckta av tinder o annat och får självkänslan o självförtroendet kört i botten. Men sällan en kvinna säger samma sak. Det blir en egoboost för er oftast (kanske inte alla men iaf 95%), men för män är det motsatsen. Många tjejer kan se en dejt som en av många och vet att de kanske har flera hundra likes som ligger o väntar på att bli likeade tillbaka och matcha o ev bli en ny dejt, medan män kanske bara har just den tjejen de är på dejt med som de matchat med. Det blir en sjuk obalans verkligen. Mycket mer på allvar för en man känns det som pga det. Nu generaliserar jag ju enormt och det är såklart inte så för alla, män kan vara svin och likaså kvinnor, men rent generellt tror jag att det är vanligast så som jag beskrivit det. Kvinnor vill sällan erkänna det bara. Och män som säger att det är jobbigt blir ofta hånade och kallade diverse skällsord.
Men ja jag hoppas träffa någon nån dag men just nu har jag tagit bort tinder faktiskt. Jag orkar inte börja om med någon ny och tinder är inte så bra som det var när jag träffade exet där. Blivit värre. Om jag inte var så blyg och kass på kallprat hade jag hellre träffat nån i verkligheten istället..