2024-09-06, 22:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Att intresset är bottenlågt (källa?) brukar om något vara en konträr bottenindikator. Nästan alla svaga händer bör då ha kastat in handduken och börja få slut på bitcoin att sälja.

Att brytarna har dålig lönsamhet (källa?) indikerar eventuellt också att priset är för lågt, men framför allt är det nog en följd av att priset inte har gått upp nämnvärt på ett bra tag. När priset stiger så snabbt att det inte hinner tillkomma nya brytare i samma takt, ökar lönsamheten, åtminstone tills nästa svårighetsjustering. Om priset ligger stilla eller går nedåt skärps konkurrensen och lönsamheten minskar, i synnerhet innan svårigheten har hunnit justeras.

Brytarnas olönsamhet kan dock bidra till att driva ned priset ytterligare, i och med att en del brytare håller näsan över vattenytan genom att sälja av bitcoinreserver i stället för att ge upp och dra ur strömsladden.

Den dåliga lönsamheten kan även tyda på att nationalstatskontrollerade eller av nationalstater subventionerade entiteter i högre grad är involverade i rushen efter den sista dryga miljonen bitcoin. Att hashkraften är så pass hög trots sjunkande pris och halveringen nyligen är konsistent med den hypotesen:

https://www.blockchain.com/explorer/charts/hash-rate
Ännu fler galna fantasier från din sida. Verkar som att prisnedgång i bitcoin triggar igång helt befängda konspirationsteorier i din hjärna.

Vad får dig att tro att hashkraft är korrelerat med bitcoinköp av nationalstater?
Citera
2024-09-06, 23:02
Medlem
zlikyrs avatar
Under 50k snart?
Citera
2024-09-06, 23:15
Avslutad
Citat:
Att intresset är bottenlågt (källa?) brukar om något vara en konträr bottenindikator. Nästan alla svaga händer bör då ha gett upp och börja få slut på bitcoin att sälja.

Det uteblivna intresset har tagits upp av t ex Ben Cowen, Digital asset news och Coin Bureau. Ben Cowen har flera videor om social interest om du är intresserad. Jag orkar inte leta reda på länkar så du behöver inte tro mig om du inte vill. Dock förvånande att du aldrig har hört om det själv ifall det är något som faktiskt intresserar dig. Här har du dock en artikel om aktiviteten på nätverket:
https://cointelegraph.com/news/bitcoin-transactions-dive-30-6-months-btc-price-disinterest

Citat:
Att brytarna har dålig lönsamhet (källa?) indikerar eventuellt också att priset är för lågt
Här har du en källa: https://www.google.com/amp/s/www.coindesk.com/markets/2024/09/04/bitcoin-mining-profitability-is-stuck-at-record-lows-jpmorgan-says/amp/

Priset är för lågt för att för få är intresserade av att köpa. Investering är inte välgörenhet så ingen kommer att köpa mer för att sponsra brytarna. Är kostnaden för att bryta högre än vad priset än vad dom kan sälja för så kommer dom att gå back. Om någon begär 10 000 kr/kg för bananer så kommer jag inte att köpa oavsett vad deras produktionskostnader är. Då kan dom helt enkelt lägga ner och dra åt helvete.
Senast redigerad av Hedningen1 2024-09-06 kl. 23:18.
Citera
2024-09-06, 23:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Det uteblivna intresset har tagits upp av t ex Ben Cowen, Digital asset news och Coin Bureau. Ben Cowen har flera videor om social interest om du är intresserad. Jag orkar inte leta reda på länkar så du behöver inte tro mig om du inte vill. Dock förvånande att du aldrig har hört om det själv ifall det är något som faktiskt intresserar dig. Här har du dock en artikel om aktiviteten på nätverket:
Om du var tvungen att gissa, vart tror du priset ligger vid årskiftet respektive till nästa sommar?
Citera
2024-09-06, 23:29
Medlem
Citat:
https://cointelegraph.com/news/bitcoin-transactions-dive-30-6-months-btc-price-disinterest

Här har du en källa: https://www.google.com/amp/s/www.coindesk.com/markets/2024/09/04/bitcoin-mining-profitability-is-stuck-at-record-lows-jpmorgan-says/amp/

Priset är för lågt för att för få är intresserade av att köpa. Investering är inte välgörenhet så ingen kommer att köpa mer för att sponsra brytarna. Är kostnaden för att bryta högre än vad priset än vad dom kan sälja för så kommer dom att gå back. Om någon begär 10 000 kr/kg för bananer så kommer jag inte att köpa oavsett vad deras produktionskostnader är. Då kan dom helt enkelt lägga ner och dra åt helvete.

Tack för källorna.

Du verkar dock ha missförstått hur brytningen fungerar, eller så missförstår jag vad du skriver.

Brytarna sponsras inte av om priset är högt eller lågt.

Tack vare den tillståndslösa etableringsmöjligheten och svårighetsjusteringen som äger rum ungefär varannan vecka kommer lönsamheten att vara helt oberoende av rådande bitcoinpris. Ett snabbt förändrat bitcoinpris kan dock påverka lönsamheten tillfälligt, till följd av att det finns en tröghet i etablerandet av nya brytare när priset stiger snabbt och i nedstängningen av olönsamma brytare när priset sjunker snabbt.

Om priset ligger någorlunda stilla i några veckor, så att ett par svårighetsjusteringar hinner hända, spelar det emellertid ingen roll för lönsamheten om bitcoinpriset ligger på tusen dollar eller på hundra tusen dollar.

Det som är skillnaden är i stället att hashkraften och därmed nätverkets säkerhet är lägre om bitcoinpriset är tusen och högre om det är hundra tusen dollar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-09-06 kl. 23:43.
Citera
2024-09-06, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om du var tvungen att gissa, vart tror du priset ligger vid årskiftet respektive till nästa sommar?
Ingen aning. Osannolikt att priset går mycket över 100k den här cykeln. Vad tror du själv? Du har tidigare förutspått flera mijoner dollar, även fast du senare försökt förneka det. Det är det dock ingen som går på. Du är en permabull som har förnekat varenda bear market hela vägen ner varenda gång. Du kommer att göra samma sak den här gången.

Anledningen till varför jag skrev hodlers är därför att dom fortsätter att hålla hela vägen upp och hela vägen ner. Det har du själv gjort i flera cykler. Ligger du ens plus nu (det får jag nog inget svar?)
Citera
2024-09-07, 08:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ingen aning. Osannolikt att priset går mycket över 100k den här cykeln. Vad tror du själv?
Du svarade inte på frågan riktigt så jag ger du en ny chans.
Vad (ungefär) tror du priset är vid årskiftet respektive till sommaren?
Jag svarar på din fråga efter de du svarat på min.

Om du duckar frågan igen så säger det rätt mycket om vad man kan lägga för vikt vid dina övriga påståenden om Bitcoins natur.
Citera
2024-09-07, 10:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om du duckar frågan igen så säger det rätt mycket om vad man kan lägga för vikt vid dina övriga påståenden om Bitcoins natur.
Japp, om man inte känner för att gissa hej vilt på framtida priser, som är lika meningsfullt som att spå vädret nästa år, så är man diskvalificerad från att uttala sig om bitcoin. Fullt logiskt

Klassiskt inlägg från dig.
Citera
2024-09-07, 10:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Japp, om man inte känner för att gissa hej vilt på framtida priser, som är lika meningsfullt som att spå vädret nästa år, så är man diskvalificerad från att uttala sig om bitcoin. Fullt logiskt

Klassiskt inlägg från dig.
Det är ett bra sätt att låta någon som "talks the talk" att också "walk the walk". De som undviker att svara på frågan klär då också av sig själva och sina argument lite.
Jag respekterar en som är bearish och också vågar stå för det mer, även om det senare visar sig att hen hade fel, än någon som inte vågar stå för det.

Varför jag inte frågar dig är för att du redan gjort bort dig när du sa att Bitcoin skulle vara under 5k till sommaren 2023. Men vill du köra kvitt eller dubbelt så får du gärna komma med en ny förutsägelse till årskiftet och nästa sommar.
Vågar du stå för din kritiska syn på Bitcoin, eller erkänner du indirekt att Bitcoin faktiskt kan fortsätta gå upp framöver?
Senast redigerad av Leaston 2024-09-07 kl. 10:54.
Citera
2024-09-07, 10:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vågar du stå för din kritiska syn på Bitcoin, eller erkänner du indirekt att Bitcoin faktiskt kan fortsätta gå upp framöver?
Kritik mot bitcoin grundar sig generellt i något helt annat än gissningar om vad priset ligger på om 100 eller 200 dagar. Du visar en enorm enfald när du resonerar som du gör nu.
Citera
2024-09-07, 10:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Kritik mot bitcoin grundar sig generellt i något helt annat än gissningar om vad priset ligger på om 100 eller 200 dagar. Du visar en enorm enfald när du resonerar som du gör nu.
Så du är alltså öppen för att priset kan vara högre om 200 dagar? Är du även öppen för att priset kan vara högre om 1 år? Om 3år?
Citera
2024-09-07, 11:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Så du är alltså öppen för att priset kan vara högre om 200 dagar? Är du även öppen för att priset kan vara högre om 1 år? Om 3år?
Vad är det här för idiotiska frågor? Jag påpekade din enfaldiga debattstil och du fortsätter med den nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in