2024-09-06, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Undrar vad som fick dem att införa det.

Invandrare.

För att lätt att hitta släktingar osv som dom kan hota/mörda etc etc
2024-09-06, 21:36
Avslutad
Anmäla Upplysning.se.

Att anmäla till IMY är enkelt, bara att klicka här och sedan följa anvisningarna. Notera dock att det måste ha gått 30 dagar från att du kontaktat upplysning.se (eller vilka sida du nu vill anmäla) och bett om att få dina uppgifter raderade, för att IMY ska utreda. Annars kasseras klagomålet.

För att anmäla behövs följande uppgifter:

Webbplats:
Upplysning.se

Ansvarig utgivare:
Lars Save

Organisationsnummer:
556837-9142

Adress:
Box 17217
104 62 Stockholm

Telefonnummer:
070-590 18 22

Skriv också i anmälan att du har gjort tre försök att få dina personuppgifter raderade i enlighet med artikel 17 i dataskyddsförordningen (GDPR) genom att:

1. Använt kontaktformuläret på upplysning.se, utan att få svar eller att uppgifterna blivit raderade.
2. Skickat begäran till info@upplysning.se, utan att få svar eller att uppgifterna blivit raderade.
3. Ring den ansvariga utgivaren Lars Save på 070-590 18 22, och att han där svarat att han inte tänker radera dina uppgifter.

Sedan är det bara att hoppas på det bästa.
2024-09-06, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Man får tjata mer ibland dessvärre att dom ska ta bort helt och inte bara från öppna söket.

Tack då vet jag! Att det ska vara så svårt
2024-09-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Fast nej. Google har inget att göra med det som står på ratsits hemsida. Bara innehållet som dyker upp på Google. Användaren syftade på att hans namn fortfarande går att söka upp på RATSIT.SE men när han väl trycker på namnet så står det att personen inte längre är sökbar. Inte vad som står på Google.
Tack för ditt svar.

Vad ska man göra? Man söker på mitt namn - Man får fortfarande fram min ålder och adress: när man klickar så finns inte personen men allt syns ju så då är det inte tillräckligt bra. Mvh
2024-09-06, 22:21
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Tack för ditt svar.

Vad ska man göra? Man söker på mitt namn - Man får fortfarande fram min ålder och adress: när man klickar så finns inte personen men allt syns ju så då är det inte tillräckligt bra. Mvh
Begära borttagning av personligt innehåll från Google Sök
https://reportcontent.google.com/forms/rtbf
Använt denna mall som skäl till borttagning...
1) This page is about me because it includes specific personal details, such as my name and address. The content directly identifies me, and these details are private and sensitive.

(2) The continued presence of this information violates my rights under the General Data Protection Regulation (GDPR). Specifically, it infringes on my right to privacy and data protection as outlined in Article 17 (Right to Erasure) of the GDPR. The information is no longer necessary for the purposes for which it was originally collected or processed, and its continued publication is not justified by any overriding legitimate interest, thus requiring its removal to comply with EU data protection laws.
2024-09-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Tack för ditt svar.

Är ju exakt sådär på personer som har avlidit. De visas ett tag efter innan allt tas bort. Så du får nog avvakta
2024-09-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det försvinner efter ett tag, otåliga jävlar.

Självklart har det inget med Google att göra om det är något som är på ratsit.se. I Googles resultat kan ens namn dock finnas kvar en tid, men man kan påskynda processen.
Så pass? Vad bra för mig. Har inte begått ett brott eller skadat någon så borde inte bestraffas för det men jag är dömd. Man får t.ex. inte ta bort info från falsk journal.

Tack för ditt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Är ju exakt sådär på personer som har avlidit. De visas ett tag efter innan allt tas bort. Så du får nog avvakta
Då vet jag. Tackar.
2024-09-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
När jag ringde fick jag ett automatiserat svar: " Jag svarar inte på samtal från hemligt nummer".

Tror han på fullaste allvar att jag kommer att ringa med mitt nummer så han kan se det och använda det i sin tjänst? Haha!

Håller i skrivande stund på med min anmälan till IMY.

Hoppas att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.
Vilket jävla svin. Men bra folk ringer och ligger på.. och bara anmäla, kan väl skita i om det gått 30 dagar eller inte, han struntar ju uppenbart i spelreglerna och redan bestämt sig..
2024-09-06, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vilket jävla svin. Men bra folk ringer och ligger på.. och bara anmäla, kan väl skita i om det gått 30 dagar eller inte, han struntar ju uppenbart i spelreglerna och redan bestämt sig..

Fast IMY tar inte emot anmälningen om det inte gått 30 dagar sedan du försökt att få uppgifterna raderade genom att kontakta berört företag.
2024-09-07, 00:44
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tror man måste vänta 30 dagar så att man kan visa för IMY "Kolla inget hände på 30 dagar" så dom tar det på allvar. Tänker anmäla genom om 30 dagar ifall dom inte gör något. Här finns en guide (FB) Upplysning.se tar inte bort personuppgifter trots att andra nu gör det
2024-09-07, 07:44
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Man kan nu ta bort sig själv ifrån Ratsit!
Innebär detta slutet för allt detektivarbete vid brottsplatser på Flashback?
2024-09-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Begära borttagning av personligt innehåll från Google Sök
https://reportcontent.google.com/forms/rtbf
Använt denna mall som skäl till borttagning...
1) This page is about me because it includes specific personal details, such as my name and address. The content directly identifies me, and these details are private and sensitive.

(2) The continued presence of this information violates my rights under the General Data Protection Regulation (GDPR). Specifically, it infringes on my right to privacy and data protection as outlined in Article 17 (Right to Erasure) of the GDPR. The information is no longer necessary for the purposes for which it was originally collected or processed, and its continued publication is not justified by any overriding legitimate interest, thus requiring its removal to comply with EU data protection laws.

Men snälla lilla rara Globalvision. Vad är det du inte förstår? Han menar inte innehåll på Google han menar innehållet ratsit.se. Google kan inte ta bort innehåll på ratsit. Google kan endast ta bort innehåll från GOOGLEsök.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-09-07 kl. 09:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in