2024-09-06, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Mer än tidigare. Men vad hade du gjort om du bodde granne med en dömd?
Antagligen ingenting om han inte hotat eller gjort något annat jag inte accepterar.
2024-09-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Antagligen ingenting om han inte hotat eller gjort något annat jag inte accepterar.

Men då spelar det ingen roll om du vet eller inte för något gör man om man blir hotad vare sig dömd eller ej.
2024-09-06, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Men då spelar det ingen roll om du vet eller inte för något gör man om man blir hotad vare sig dömd eller ej.
Har jag skrivit det?
2024-09-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Har jag skrivit det?

Kanske menat i ditt inlägg?
2024-09-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Söker man på Ratsit så kommer ens namn upp ändå, med adress och i vilken stad man bor, sen när man trycker på namnet så står det "Personen finns inte kvar längre".

Så vete fan hur effektivt det var att ta bort sina uppgifter där, när det ändå ligger kvar.
Exakt!
Här är frågan om man behöver kontakta Google eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Wow, vilket argument...
Säg till när pedofiler har ett argument så kan vi diskutera vidare.
2024-09-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Exakt!
Här är frågan om man behöver kontakta Google eller nåt. Säg till när pedofiler har ett argument så kan vi diskutera vidare.

Fast nej. Google har inget att göra med det som står på ratsits hemsida. Bara innehållet som dyker upp på Google. Användaren syftade på att hans namn fortfarande går att söka upp på RATSIT.SE men när han väl trycker på namnet så står det att personen inte längre är sökbar. Inte vad som står på Google.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-09-06 kl. 19:29.
2024-09-06, 19:29
Medlem
Citat:
Söker man på Ratsit så kommer ens namn upp ändå, med adress och i vilken stad man bor, sen när man trycker på namnet så står det "Personen finns inte kvar längre".

Så vete fan hur effektivt det var att ta bort sina uppgifter där, när det ändå ligger kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Exakt!
Här är frågan om man behöver kontakta Google eller nåt. Säg till när pedofiler har ett argument så kan vi diskutera vidare.

Det försvinner efter ett tag, otåliga jävlar.

Självklart har det inget med Google att göra om det är något som är på ratsit.se. I Googles resultat kan ens namn dock finnas kvar en tid, men man kan påskynda processen.
2024-09-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det försvinner efter ett tag, otåliga jävlar.

Självklart har det inget med Google att göra om det är något som är på ratsit.se. I Googles resultat kan ens namn dock finnas kvar en tid, men man kan påskynda processen.

Dom har inte varit med i gamet lika länge som oss, dom lär sig snart dom med 😆
Precis som vi gjorde efter ett tag.
2024-09-06, 19:37
Medlem
Citat:

Det kommer försvinna när sidorna uppdaterats så deras *minne* av dig försvinner. Är samma när någon avlidit och raderats men det syns ett tag efteråt i söktjänster men inte på hemsidorna.
2024-09-06, 19:55
Avslutad
Citat:
Fick kontakt med Lars Bertil Save 0705901822 ansvarig utgivare på upplysning.se som vägrade att ta bort uppgifter utan säger att det inte finns något skäl till det.

Enligt Lars så har väldigt många hört av sig och försökt få kontakt med honom under senaste dygnet. Kommer ta mitt vidare till IMY som får driva frågan vidare.

När jag ringde fick jag ett automatiserat svar: " Jag svarar inte på samtal från hemligt nummer".

Tror han på fullaste allvar att jag kommer att ringa med mitt nummer så han kan se det och använda det i sin tjänst? Haha!

Håller i skrivande stund på med min anmälan till IMY.

Hoppas att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.
2024-09-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!
STORT tack GlobalVision, tog bort mig direkt, hatar det svenska övervakningssamhället
2024-09-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
När jag ringde fick jag ett automatiserat svar: " Jag svarar inte på samtal från hemligt nummer".

Tror han på fullaste allvar att jag kommer att ringa med mitt nummer så han kan se det och använda det i sin tjänst? Haha!

Håller i skrivande stund på med min anmälan till IMY.

Hoppas att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.

Jag blev borttagen från sidan nyligen, samma med ett par st jag känner men de kanske börjat vägra nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in