2024-09-06, 15:14
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Jättebra och historiskt beslut… men…
Skatteverket är öppet för allmänheten och man kan ringa in som vem som helst och fråga om adress eller uppgifter oavsett. Man kan dessutom låtsas vara den personen man önskar adress om.
Offentliga handlingar ?
Bortsett om någon har skyddad identitet

Skriv dig hos en vän, be honom senare att meddela Skv att du inte bor där. Dem tar då bort dig ur folkbokföringen. Glöm ej att registrera en särskild postadress/poste restante bara. På det här sättet är det väldigt svårt för folk att få reda på vart du bor, och även myndigheter och företag.

Alternativ 2, Man kan utvandra också.
Senast redigerad av capitalswe 2024-09-06 kl. 15:19.
2024-09-06, 15:21
Medlem
tripprapporters avatar
Jag är ostraffad och planerar förbi det, men man vet aldrig vad som händer. Om jag tar bort mig idag från alla dessa sajter och sen i framtiden blir straffad, kommer det ändå inte synas någonstans då?
2024-09-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Jag är ostraffad och planerar förbi det, men man vet aldrig vad som händer. Om jag tar bort mig idag från alla dessa sajter och sen i framtiden blir straffad, kommer det ändå inte synas någonstans då?
Eftersom det är ditt namn och personnummer som rensats så ska det ju inte spela någon roll om du blir dömd, flyttar, skaffar ny bil eller vad det än må vara.. men du lär ju dyka upp på lexbase dock.. du får byta namn isf lagom tills dom faller och sen byta tillbaka..
2024-09-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanbordell
Är det någon annan som har problem att ta bort sig ifrån birthday.se? Verkar som de har kvar uppgifterna för sina äckliga medlemmar som kan se allt

Man får tjata mer ibland dessvärre att dom ska ta bort helt och inte bara från öppna söket.
2024-09-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
I vilket syfte? Varför behöver du veta var personen bor och/eller vilka som är folkbokförda på adressen?
Kan inte säga allt men Hjälper folk få tag på gamla kontaktpersoner och även research
2024-09-06, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
Vad skulle det förändra om du visste att du bor granne med en dömd? Skulle du flytta då? Skulle du bli mer uppmärksam? I dagens samhälle är man redan det.
Är man?
2024-09-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Är man?

Mer än tidigare. Men vad hade du gjort om du bodde granne med en dömd?
2024-09-06, 18:11
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan inte säga allt men Hjälper folk få tag på gamla kontaktpersoner och även research
Facebook finns för det
2024-09-06, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Osv. Känns som att du lever på 70-talet mentalt och inte förstår hur det går till idag.
Jag har varken röstat eller bidragit till dagens helt sjuka samhället Sverige!

Kaaaanske borde svensken funderat på vart samhället var på väg..
Men icke, dagens svensk är en i mitt tycke otroligt korkad individ.

Hade folk lyssnat på ex.vis mig hade vi inte haft detta helvete!

Men majoriteten kallade mig rasist och idiot.

Nu ska man alltså "gömma sig" så gott det går.... herredjävlar..
2024-09-06, 18:29
Medlem
Dscims avatar
Detaljerad guide för borttagning från Google med hänvisning till GDPR. skriven av Backdoordonkey
(FB) Lexbase har jag ett case ?

Jag är borttagen överallt GO !
Senast redigerad av Dscim 2024-09-06 kl. 18:33.
2024-09-06, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Oj, du måste vara tappad som barn om du inte förstår.
Börja läsa hela tråden innan du kommenterar orsaker på varför dessa sidor ska bort.

Om du inte bryr dig för du har inget att dölja så kan du ju börja med att skriva ut ditt fullständiga namn och ort så kommer folk lägga upp hela ditt liv i den här tråden inklusive ditt fullständiga personnummer.

Har du otur så åker du på en jävla massa prenumerationer och annan skit som kan djävlas med dig.

Min dotter blev utnyttjad på matleverans från mathem då hon bodde i Sthlms innerstad, hon hade inte beställt någonting och personen hade mött upp leveransen i porten, alla uppgifter fanns ju på nätet om henne. Hon var tvungen att spärra sig själv, nu kan hon inte ens själv ta något på kredit eller handla på nätet utan förskottsbetalning.

Är du man eller mus, törs du lägga fram lite info om dig?
Hade vi det samhället jag vill leva i hade inte det här varit något problem.

Men nu vill ju ca 90% ha det samhälle de röstat på. De har likt blind boskap fullständigt överlåtit åt inkompetenta politiker de i sin enfald trott på utan att bry sig.

Jag har inte bidragit till detta. Tvärtom de har mobbat mig när jag förklarat vart vi är på väg..

Det har blivit som det mesta annat i landet sverige..åt helvete.
2024-09-06, 18:37
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Söker man på Ratsit så kommer ens namn upp ändå, med adress och i vilken stad man bor, sen när man trycker på namnet så står det "Personen finns inte kvar längre".

Så vete fan hur effektivt det var att ta bort sina uppgifter där, när det ändå ligger kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in